Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eileen_ schreef:Een tijdje terug kreeg ik ook weer zo’n plaatje op m’n Facebook tijdlijn. Alleen dan niet anti, maar pro big lick. Ik heb namelijk een fb vriend die in het TWH wereldje zit (doet zelf niet aan de big lick, maar support het wel). Ik vraag me zó af hoe je met je volle verstand deze plaatjes positief kan vinden? Paard is 2(!!!!) jaar oud.. Hoe kan je trots zijn dat een twee jarige zo onder het zadel loopt (überhaupt onder het zadel loopt maargoed) [ [url=m/VHEuya.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eileen_ schreef:Een tijdje terug kreeg ik ook weer zo’n plaatje op m’n Facebook tijdlijn. Alleen dan niet anti, maar pro big lick. Ik heb namelijk een fb vriend die in het TWH wereldje zit (doet zelf niet aan de big lick, maar support het wel). Ik vraag me zó af hoe je met je volle verstand deze plaatjes positief kan vinden? Paard is 2(!!!!) jaar oud.. Hoe kan je trots zijn dat een twee jarige zo onder het zadel loopt (überhaupt onder het zadel loopt maargoed) [ [url=m/VHEuya.jpg]Afbeelding[/url] ]
AmyJamess schreef:Ik vind amerikanen en paarden uberhaupt lastig te begrijpen. En dan vooral de manieren van trainen.
Bij de twh heb je de biglick, en bij de western heb je hobbling (de voor benen van het paard worden met een touw aan elkaar vast geknoopt)
Kan aan mij liggen, krijg soms echt de kriebels als ik filmpjes op socialmedia voorbij zie komen.
AmyJamess schreef:Ik vind amerikanen en paarden uberhaupt lastig te begrijpen. En dan vooral de manieren van trainen.
Bij de twh heb je de biglick, en bij de western heb je hobbling (de voor benen van het paard worden met een touw aan elkaar vast geknoopt)
Kan aan mij liggen, krijg soms echt de kriebels als ik filmpjes op socialmedia voorbij zie komen.
996981 schreef:AmyJamess schreef:Ik vind amerikanen en paarden uberhaupt lastig te begrijpen. En dan vooral de manieren van trainen.
Zelfde geldt voor Hunter classes. In die wereld is ltd (longe till death) een veelgebruikte methode om het relaxte plaatje te krijgen. Deze paarden worden uren achter elkaar gelongeerd, voor ze onder het zadel hun rondje moeten springen.
Walgelijk
ElCamino schreef:Hobbling is juist ideaal! mits goed aangeleerd.
Het wordt meer gedaan om weglopen tijdens buitenritten te voorkomen, en wat denk je van parden die de wagen kort en klein slaan, dat doen ze niet meer met kluisters om.
En paarden die zichzelf molesteren, die hadden wij op stal. Stond gekluisterd en redde zich prima op stal. Kon rondlopen, liggen . opstaan maar niet zichzelf slaan.....
AlwaysH schreef:Eileen_ schreef:Een tijdje terug kreeg ik ook weer zo’n plaatje op m’n Facebook tijdlijn. Alleen dan niet anti, maar pro big lick. Ik heb namelijk een fb vriend die in het TWH wereldje zit (doet zelf niet aan de big lick, maar support het wel). Ik vraag me zó af hoe je met je volle verstand deze plaatjes positief kan vinden? Paard is 2(!!!!) jaar oud.. Hoe kan je trots zijn dat een twee jarige zo onder het zadel loopt (überhaupt onder het zadel loopt maargoed) [ [url=m/VHEuya.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu vraag ik me stiekem af of jij het al eens besproken hebt met diegene?
Ik zou echt moeite hebben met een vriendschap op deze manier.