Estragon"]
[quote="SuperRoos schreef:estragon, er kunnen juist hele sterke paarden uit dit soort kruisingen ontstaan, het is maar net welke eigenschappen ze van de ouders erfen, de goede of de minder goede kanten, en zoveel verschilt het niet zo eens vind ik, het ligt aardig in hetzelfde straatje,
als je ook ziet dat je kruising shirexappaloosa of xmorgan hebt...
het is natuurlijk altijd afwachten en bij sommige kruisingen denk ik ook, dat zou ik niet doen, ieder zn eigen mening daarover wat dat betreft!
Ik vind absoluut niet dat een merens en een fries in hetzelfde straatjke liggen...
Maar het is net wat je zegt het is maar net welke eigenschappen ze erven. Omdat ze zo verscillend zijn, imo, kun je dus een totaal mislukt dier krijgen doordat hij precies de eigenschappen heeft die niet bij mekaar passen..
Een merens is een heel sterk paard, zonde om daar aan te gaan sleutelen.......
[/quote]
nouja, hetzelfde straatje, bedoel een beetje qau beharing en een beetje de bouw misschien, mensen zeggen ook vaak dat een merens een kleine fries is maar daar ben ik het ook weer niet mee eens hoor,
en idd, best zonde om aan de merens te gaan sleutelen, maar verder ook wel weer leuk om te kijken wat eruit komt he

Misschien kent iemand zo'n kruising?