AmoorM schreef:Kaitlyn schreef:Oh ja ik snap het heel goed! Ik ben vooral van de sportpaarden, met name de spring en dressuur gefokte paarden. Maar ook daar zitten er heel veel in die ik niet leuk vind, omdat de “kop” mij niet aanstaat bijvoorbeeld.![]()
Koudbloeden (of bijvoorbeeld Friezen) vind ik echt niks aan, met een enkele uitzondering ertussen. Die zou ik zelf nooit willen hebben, maar vind het dan wel een leuk dier voor een vriendin.
Hetzelfde heb ik ook met honden en katten hoor. Genoeg rassen die ik echt niet leuk vind...
Maar een tinker/fjord/halflinger die in de sport loopt is toch ook gewoon een sport paard? Of zie ik dat verkeerd?
Die zijn niet dressuur of spring gefokt.
Renpaarden, dravers, eventers, etc zijn waarschijnlijk in de ogen van Kaitlyn ook geen sportpaarden...
Maar dat is niet echt een ras natuurlijk. Ik vind degene die een beetje leuk lopen qua dressuur onder het zadel meestal wel leuk, ongeacht welk ras. Daar heb ik meer mee dan bijv een wat overbouwde fjord die met zijn nek de lucht in loopt. Beetje overdreven dit maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik. Een mooie fjord die netjes in de sport loopt vind ik dan meestal wel weer tof!Als hij leuk kan lopen maakt voor mij echt een beetje een pony. Apart is dat, want daar gaat het ook helemaal niet om. Maar misschien gewoon de soort bouw oid.
gelukkig ken ik niemand die zulke paarden heeft en ik hoef daarom geen interesse te faken. 
Groot, klein, stevig, slank, ongeacht welke kleur.
dusja het is ook maar wat er op je pad komt, heb er niet specifiek naar gezocht. Een vriendin wilde ervan af want ze kon er niks (meer) mee. Ik reed haar 1x en was stapel verliefd, ondanks haar extreem eigenwijze gedrag en nog sterkere eigen mening. Ik ben nu dolgelukkig en ik wil niet anders weer. Denk dat het per paard gewoon heel erg verschilt. Mijn pony is ook qua bouw niet helemaaaal de typische haflinger. Mooi sjiek hoofdje erop, geen extreem lomp beenwerk