Tinkers: Drummen met achterbeen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:36

Ik heb het mijn tinker 1x zien doen en heb haar gelijk behandeld met Sebacil. (Mag nu niet meer verkocht worden maar ik heb nog een fles Lachen. Het was gelijk over. Een kennisje van mij had 2 tinkers die vaak stampten. Ik zei toen al dat het mijt kon zijn en later heeft ze de DA erbij gehaald, was idd mijt, dus jeuk. Ik borstel iig 1x per week de sokken helemaal uit en voel goed of er geen mok zit. Omdat tinkers, clydesdales, shires etc. enorme sokken hebben blijft daar veel vuil in zitten en het gaat ook broeien. Een schone droge stal is denk ik wel belangrijk. Wat ook ontsmet is groene biotex, niet zo goed als sebacil oid maar zelfs mijn DA raadt het aan, ook tegen rasp. Ik denk trouwens, maar dit is mijn eigen mening, dat te eiwitrijk voer ook een grote boosdoener is. Sinds Sox op hooi staat ipv kuil is de rasp helemaal weg en heb ik ook geen mok meer ontdekt Lachen Ik denk dus dat het stampen wel degelijk te maken heeft met jeuk.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:33

salmiak doet het ook en als hij weer eens veel last van mok heeft doet hij het heel erg inderdaad stamperdestamp achter elkaar om gek van te worden komt inderdaad door de jeuk

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:40

Snowdon doet dit dus ook, ik noem hem dus ook altijd Junkie als hij het weer s doet Lachen Zie de uitleg van Maya, die komt van mij af Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:29

eeeeuhm waar staat haar uitleg dan? kan het niet vinden Lachen

het is dus wel een sokkenpaarden kwestie waarschijnlijk als ik Craig d'r antwoord lees?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:18

Maya schreef:
Ow dat, de verklaring die ik ervan begrepen heb is de volgende: Een paard heeft mok (of het gehad), om aan die jeuk te ontkomen, stampt hij zo erg met zijn achterbenen, hierdoor wordt de jeuk minder erg, en maakt hij een pijnstofje aan. Dit is verslavend, dus als ze er zin in hebben, beginnen ze te stampen, want dat is een fijn gevoel. Ik heb het wel eens gezien, en dat paard stond met zo'n verlekkerde smoel te stampen...
Andere manieren van stampen ken ik niet, maar van wat jij beschrijft, ook je laatste post, vind ik het er erg op lijken...


Alstjeblieft Pellie Knipoog

Craignethan, zo stond Flanna er idd ook bij! hij is gewoon aan het sms-en Clown . Erge gave foto, hoop er zo ooit ook 1 van Flanna te kunnen maken Bloos

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:41

Kane dooet het ook soms
Maar die heeft op het moment ook last van mok Boos!
Ik moet altijd wel lachen als ik het zie

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:43

Yip, da's ook Spix z'n GSM-standje *LOL*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:07

Connor heeft het nog nooit gedaan, maar als hij jeukaan zijn achterbenen heeft gaat hij gewoon liggen om er even lekker op te knagen.

Een fries die bij ons staat doet het wel ,maar dan altijd alleen als ze net buitengezet zijn, dan stampt ze een paar keer en verder ook niet meer.

Misschien een soort tamtam signalen??

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 15:10

karuna schreef:
Een fries die bij ons staat doet het wel ,maar dan altijd alleen als ze net buitengezet zijn, dan stampt ze een paar keer en verder ook niet meer.

Misschien een soort tamtam signalen??


Misschien toch echt even stampen om te horen of er verderop nog paarden zijn....

Ik vind het wel facinerend!

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:05

Irish doet het ook, maar dan heeft ze ook echt heel veel jeuk van de mijt. Ze drumt dan heel veel achter elkaar en trapt ook nog even de boxdeur aan gort van de jeuk! Arm dier!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:36

Dat tamtam/gsm-gebeuren geloof ik dus weer geen snars van Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:54

Misschien kunnen ze een bandje oprichten... Clown een soort van Hoeverij van Kampen Haha!

*sorry off-topic*

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:10

Nou Jellie ik snap niet echt dat jij dat grappig vind! Ik zou mijn tinker het namelijk graag besparen!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:29

Ja, ik heb ook wel moeite met de humor over stampende tinkers. Je zal zelf maar enorme jeuk hebben, er niet bij kunnen en er wordt door je baas niks aan gedaan Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 01:03

Jellie schreef:
Misschien kunnen ze een bandje oprichten... Clown een soort van Hoeverij van Kampen Haha!

*sorry off-topic*


hahahaha Haha! Haha!

mensen, er wordt toch gevraagd naar de functie van het stampen? ik denk dat er nu wel serieuzer naar gekeken wordt als blijkt dat het toch een mijt-kwestie is. toch?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 01:42

Jordy is toendertijd helemaal nagekeken op mijt, mok etc. Hij stond/ lag ook op zijn sokken te knagen.
Mok of mijt had hij niet, wel erg droge huid op zijn benen, en dat jeukte.
Hij is het echter daarna altijd blijven doen, maar heeft daarna niets meer aan zijn benen gehad.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 10:33

Soxje"]
Ja, ik heb ook wel moeite met de humor over stampende tinkers. Je zal zelf maar enorme jeuk hebben, er niet bij kunnen en er wordt door je baas niks aan gedaan Boos!
[/quote]

[quote="irish_lady schreef:
Nou Jellie ik snap niet echt dat jij dat grappig vind! Ik zou mijn tinker het namelijk graag besparen!



Nou sorry, hoor. maar als je even goed gelezen had kon je ook zien dat het in Flanna's geval niet mok, od betreft!!!!!!!
Als Flanna ergens last van heeft, dan neem ik degelijk gelijk actie!!

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:39

Nou daar zou ik toch niet zo zeker van zijn! Ze doen het nml niet zonder reden. Mijt is een diertje wat onder de huid zit en dus niet gemakkelijk te zien is. Bij ons op stal was ook zo iemand, nou mijn tinker heeft nooit ergens last van, en maar stampen dat dier. Na onderzoek van de da was toch echt mijt vastgesteld!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 11:02

irish_lady schreef:
Bij ons op stal was ook zo iemand, nou mijn tinker heeft nooit ergens last van, en maar stampen dat dier. Na onderzoek van de da was toch echt mijt vastgesteld!


Verward Sorry, hoor maar je kent mij niet eens.
Ik hecht zeker belang aan de gezondheid van mijn tinker.
En de da komt ook regelmatig bij ons op stal.
Het (bijzondere stampen) is 1x voorgekomen vandaar dat ik dit topic ben gestart omdat ik nieuwsgierig was naar de reden ervan.
Wij hebben ook zeker goed naar haar benen gekeken en er is echt niks mee aan de hand.
Voor bepaald gedrag kunnen er andere redenen zijn en ik vindhet interessant om meer informatie te krijgen (maar af en toe een klein beetje humor in het leven moet ook kunnen....)

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:59

Zou het inderdaad niet kunnen dat als ze dat stampen eenmaal ontdekt hebben, ze het blijven doen?
Jordy's benen worden namelijk regelmatig nagekeken, en hij heeft niets aan zijn benen (ook op mijt wordt hij nagekeken), toch blijft hij stampen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:03

Supertje schreef:
Zou het inderdaad niet kunnen dat als ze dat stampen eenmaal ontdekt hebben, ze het blijven doen?
Jordy's benen worden namelijk regelmatig nagekeken, en hij heeft niets aan zijn benen (ook op mijt wordt hij nagekeken), toch blijft hij stampen.



That's my opinion Lachen Een soort 'verslaving' *STAMP-ADDICTS CONQUER THE TINKERWORLD! BE WARNED!* Knipoog

Zo weer ff de nodige humor Schijnheilig

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:18

jep.. mee eens

ze kunnen ook jeuk hebben als ze geen mok of mijt hebben

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:24

Novia doet het soms.
Kiara deed het regelmatig. En beide hebben geen mok of mijt.
Als Kiara het deed ging het nog wel, maar als Novia het doet lijkt met wel een aardbeving met die grote stampers van haar! Knipoog
De Clydesdale die ik een tijdje verzorgd heb deed het overigens ook, en die genoot er ook van! (die had trouwens WEL mok)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:01

Dat gestampt dreunt idd ver door. Als t van een Tinker al zo erg dreunt hoe moet dat dan wel niet bij een Clydesdale zijn? Lachen

Ik denk toch ook dat het goed kan was Snowdon (Maya) zegt:
In weze is dat met fanatieke hardlopers toch ook, die maken ook n soort stofje in de hersens aan waardoor ze 'verdoofd' worden, dat voelt fijn en zo kunnen de grenzen verlegd worden...

En ik met chocolade Bloos Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:12

dapperdier schreef:
jep.. mee eens

ze kunnen ook jeuk hebben als ze geen mok of mijt hebben


Gam heeft nu meer jeuk omdat het te warm is voor zijn wintervachtje.