Trekpaarden, wat vinden jullie er eigenlijk van?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij van trekpaarden?

Mooie beesten! Erg lief!
65 (63%)
Wel mooi, maar zou er geen willen hebben/ verzorgen
11 (10%)
Niet mijn type
23 (22%)
Vreselijke boerenknollen
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 103


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:34

ik vind het mooie beesten om te zien, heerlijk van die grote beesten met grote hoeven, en MET staart.(of ze lief zijn...daar heb ik geen ervaring mee Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:00

xxlindaxx schreef:
ik vind het mooie beesten om te zien, heerlijk van die grote beesten met grote hoeven, en MET staart.(of ze lief zijn...daar heb ik geen ervaring mee Knipoog )

Ja, ze zijn lief En betrouwbaar, en geweldig, en fantastisch, en mooi, een leuk, en grappig, en... en... en... *LOL*

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:22

ik heb zelf geen echte ervaring met een trekpaard......maar ze lijken me echt heel leuk en nou ja....ik zou er best 1 willen hebben. Ik vind ze wel heel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:29

ik vind ze echt helemaal geweldig! Heb een tijdje een belg gereden, had haar op concours kunnen starten, als ze de vrachtwagen in zou willen ( wilde ze dus niet, en zet een niet meewerkende belg maar es ff in een vrachtwagen ).
Ik ben nog wel van plan om later als ik groot ben Knipoog een belg te kopen, en dan ga ik em starten. Heb ooit bij de Hengstparade van Ländgestüt Warendorf een belg gezien die Grand Prix Oefeningen beheersde ( passage, piaffe, appuyementen etc. ) en dat vond ik dus echt helemaal geweldig! Ik wil dat ook!! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:37

superlenie schreef:
ik vind ze echt helemaal geweldig! Heb een tijdje een belg gereden, had haar op concours kunnen starten, als ze de vrachtwagen in zou willen ( wilde ze dus niet, en zet een niet meewerkende belg maar es ff in een vrachtwagen ).
Ik ben nog wel van plan om later als ik groot ben Knipoog een belg te kopen, en dan ga ik em starten. Heb ooit bij de Hengstparade van Ländgestüt Warendorf een belg gezien die Grand Prix Oefeningen beheersde ( passage, piaffe, appuyementen etc. ) en dat vond ik dus echt helemaal geweldig! Ik wil dat ook!! haha

Ja, dat lijkt mij ook helemaal te gek!

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:17

Ik heb voor de tweede gekozen ze lijken me wel lief maar ik heb liever een gewoon paardje om lekker mee te rijden.En vooral de staarten van die beesten vind ik zo zielig nee ik heb liever een welshje zoals ik nu ook heb die zijn heel lief!die

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:20

Muriel schreef:
Ik heb voor de tweede gekozen ze lijken me wel lief maar ik heb liever een gewoon paardje om lekker mee te rijden.En vooral de staarten van die beesten vind ik zo zielig nee ik heb liever een welshje zoals ik nu ook heb die zijn heel lief!die

Op een trekkertje kun je ook prima rijden hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:18

Absoluut!
Rijd super!!!!! je moet alleen niet samen met een belg vallen...
Ze zijn best zwaar als je been eronder ligt! Knipoog

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:16

superlenie schreef:
Absoluut!
Rijd super!!!!! je moet alleen niet samen met een belg vallen...
Ze zijn best zwaar als je been eronder ligt! Knipoog


Ja, inderdaad. Daar heb ik ervaringen mee.
Maar toen sprong de belg met z'n hoef op mijn been

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:28

Ik vind het reuze gezellige wolletjes. Haha!

Als ik later rijk ben, neem ik er een. Schijnheilig ben nu nog arme student...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:30

Ik vind ze heel erg mooi om te zien, zown groot sterk gespierd lijf!! Maar ik zou er niet een zelf willen hebben, omdat ik toch een paardje heb om wedstrijden mee te rijden en dan heb je teveel werk om goede punten te halen met zown kanjer van een paard!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:25

ik vind geen van alle want ik vind ze niet mooi maar ze zijn wel heel lief enzow dus mijn stem is : niet echt mooi maar wel heel leuk/lief (maar zou dr geen willen hebben)

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:31

Mijn keuze staat er niet bij Lachen

Vind het prachtige paarden, reusachtig, mooie sterke uitstraling, zou graag een keer eentje willen rijden.

Maar daar blijft het bij Lachen Ik val meer op pony's Knipoog

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:30

Ik heb zelf koudbloedjes!!!! Nou ja, ik heb een halve van mezelf en de rest rijd en verzorg ik voor een kennis, en ze zijn GEWELDIG, SUPER!!!
Die ene halve van mezelf is dus een kruising tussen een Shire en een Hackney. Zijn moeder, de shire reed ik al heel lang. Zij is overleden Huilen wat ik na anderhalf jaar soms nog steeds heel moeilijk vind.
Maar er staan nu nog steeds vier supermooie shires waarvan een dochter van onze Queenie!

En onze paarden hebben wel staarten hoor!!!!!! En niet van die kleintjes ook!!!! Die kun je met een hand nog niet vastpakken!

Cassidy schreef:
Ik zou het jammer vinden om ze zien te verdwijnen, maar ik zou er zelf geen willen hebben. Ik hou zelf wel van lekker fors, maar ze moeten
hanteerbaar
blijven.



Sorry??? Had je het over hanteerbaar? Als er paarden zijn die goed te hanteren zijn, zijn het wel koudbloeden!!!! Hoe hanteerbaar vind jij een warmbloedig ras zoals bijv. een arabier??? Die zijn vaak niet zo te vertrouwen als koudbloeden!!!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:42

Ik vind de paarden niet echt mooi, uiterlijk zijn ze niet echt mijn type, maar dat koele karakter van die paarden maakt eigenlijk alles goed!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:02

Het ligt eraan, het ene koudbloedpaard kan een enorme uitstraling hebben en er echt geweldig uitzien, terwijl de andere er absoluut niet uit ziet!

Ik zou er zelf nooit een kopen, maar ze hoeven niet lelijk te zijn, er zitten ook een heleboel goede, mooie paarden tussen

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:39

jessy schreef:
Ik vind het reuze gezellige wolletjes. Haha!

Als ik later rijk ben, neem ik er een. Schijnheilig ben nu nog arme student...


OK dan! geen meer woorden meer nodig. Ik kan me geen leven zonder die beestjes meer voorstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:02

LadyJane"]
Ik heb zelf koudbloedjes!!!! Nou ja, ik heb een halve van mezelf en de rest rijd en verzorg ik voor een kennis, en ze zijn GEWELDIG, SUPER!!!
Die ene halve van mezelf is dus een kruising tussen een Shire en een Hackney. Zijn moeder, de shire reed ik al heel lang. Zij is overleden Huilen wat ik na anderhalf jaar soms nog steeds heel moeilijk vind.
Maar er staan nu nog steeds vier supermooie shires waarvan een dochter van onze Queenie!

En onze paarden hebben wel staarten hoor!!!!!! En niet van die kleintjes ook!!!! Die kun je met een hand nog niet vastpakken!

[quote="Cassidy schreef:
Ik zou het jammer vinden om ze zien te verdwijnen, maar ik zou er zelf geen willen hebben. Ik hou zelf wel van lekker fors, maar ze moeten
hanteerbaar
blijven.



Sorry??? Had je het over hanteerbaar? Als er paarden zijn die goed te hanteren zijn, zijn het wel koudbloeden!!!! Hoe hanteerbaar vind jij een warmbloedig ras zoals bijv. een arabier??? Die zijn vaak niet zo te vertrouwen als koudbloeden!!!
[/quote]
Idd *LOL*

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:30

Mijn antwoord is natuurlijk van zelfsprekend! Ik spaar ze *grijnz*: ze zijn echt super en ze gaan voor je door het vuur. Wij doen een beetje alle takken van de sport uiten, alleen springen niet...brech oefent droog met hekjes van 1.30 Haha! Cool
Brech word dresuur gereden en beheerst ook wat spaanse rijschool kunsten, de spaanse pas is haar specialiteit....heb nog geen tijd gehad om echt te gaan starten, want ik ben al een hele tijd ziek! Truus word gebruikt om te ploegen en recreatief mee te rijden. Vines is vooral goed bij het aangespannen rijden en daarnaast wil ze lekker crossen over het strand. Michaela word western beleerd als ze later groot is Haha! en heeft een lange staart *kwijl*...verder zijn Micha en Brechje vrijheidsdresuur beleerd en grondwerk doen ze ook uitstekend OK dan! Ze zijn zeer veelzijdig en uiterst geschikt om lekker mee te gaan rijden. Ik wil nooit meer wat anders voor mezelf dan. In het dagelijks leven rijd ik wat dressuurpaardjes voor anderen en dat blijft ook heel leuk...maar het heeft het toch niet helemaal!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:26

Sammm"]
[quote="LadyJane"]Ik heb zelf koudbloedjes!!!! Nou ja, ik heb een halve van mezelf en de rest rijd en verzorg ik voor een kennis, en ze zijn GEWELDIG, SUPER!!!
Die ene halve van mezelf is dus een kruising tussen een Shire en een Hackney. Zijn moeder, de shire reed ik al heel lang. Zij is overleden Huilen wat ik na anderhalf jaar soms nog steeds heel moeilijk vind.
Maar er staan nu nog steeds vier supermooie shires waarvan een dochter van onze Queenie!

En onze paarden hebben wel staarten hoor!!!!!! En niet van die kleintjes ook!!!! Die kun je met een hand nog niet vastpakken!

[quote="Cassidy schreef:
Ik zou het jammer vinden om ze zien te verdwijnen, maar ik zou er zelf geen willen hebben. Ik hou zelf wel van lekker fors, maar ze moeten
hanteerbaar
blijven.



Sorry??? Had je het over hanteerbaar? Als er paarden zijn die goed te hanteren zijn, zijn het wel koudbloeden!!!! Hoe hanteerbaar vind jij een warmbloedig ras zoals bijv. een arabier??? Die zijn vaak niet zo te vertrouwen als koudbloeden!!!
[/quote]
Idd *LOL*
[/quote]
Haha, ja. Als er een soort paard hanteerbaar is zijn het wel de koudbloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:26

Tanneke schreef:
Haha, ja. Als er een soort paard hanteerbaar is zijn het wel de koudbloeden

Al moet ik wel zeggen dat ze beresterk kunnen zijn als ze ergens geen zin in hebben Schijnheilig

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:00

Ik vind het superleuke paarden
Ik heb een tijd een paar trekpaarden verzorgd en ik vond ze eigenlijk wel heel gaaf Lachen Op die kon je niet zo makkelijk rijden maar dat gaf niet.Ze zijn inderdaad wel eigenwijs Schijnheilig maar dat zijn wel meerdere paardjes Tong uitsteken

Ik vind Moon er trouwens altijd zo schattig uitzien Lachen (als je dat tenminste van trekpaarden kunt zeggen,schattig Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:48

ebbeltje schreef:
Ik vind het superleuke paarden
Ik heb een tijd een paar trekpaarden verzorgd en ik vond ze eigenlijk wel heel gaaf Lachen Op die kon je niet zo makkelijk rijden maar dat gaf niet.Ze zijn inderdaad wel eigenwijs Schijnheilig maar dat zijn wel meerdere paardjes Tong uitsteken

Ik vind Moon er trouwens altijd zo schattig uitzien Lachen (als je dat tenminste van trekpaarden kunt zeggen,schattig Haha! )


Moon is ook schattig! Lovers

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:42

Sammm"]
[quote="Tanneke schreef:
Haha, ja. Als er een soort paard hanteerbaar is zijn het wel de koudbloeden

Al moet ik wel zeggen dat ze beresterk kunnen zijn als ze ergens geen zin in hebben Schijnheilig
[/quote]

Je hoeft niet tegen ze gaan te vechten want dat verlies je altijd Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:06

Ik vind ze super

Lekker fors en idd mooie glinsterde ogen en heel erg lief !!! ik hou wel vande steverige rassen ( vandaar mijn tinker Lachen ) maar of ik er ooit zelf 1 zou kopen Verward??? als ik de ruimte en geld heb denk ik het haast wel lijkt me helemaal geweldig zo'n grote wandelende teddybeer over je erf Haha!