(Arabier) hebben jullie daar ook last van..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:11

mango schreef:
ja helaas gaat Mango er wel last van krijgen want ze zitten precies onder het zadel dus het schuurt er lekker overheen en hij word steeds groter Boos!

ik ga nu een afspraak maken voor volgende week!!!

Overleg toch eerst goed met de dierenarts. Ik vraag me af of een wondje van het weghalen niet telkens weer gaat opengaan van het zadel, zelfs na een tijdje niet rijden. Ik ken de plaats en de grootte van de bobbel niet, maar ik stel mij toch die vraag.

groetjesssss Janna

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 12:26

Er is al eens een bobbeltje weg gehaald bij zijn schoft en toen had de DA al geen ruimte meer bijna om het dicht te naaien als ik het dus later had gedaan dan had het nooit meer dichgegroeit!!! en had ik nooit meer kunnen rijden.

de DA weet het het best denk ik en zij adviseerde om hem zsm weg te halen aangezien hij steeds groter word en nu nog best klein is!

ik mag denk ik een paar weken neit met zadel rijden dat was de vorige x ook maar het is zo dicht hoor dat was bij de vorige x ook en daar was echt een hele operatie aan vooraf geweest (8 hechtingen 5 centimeter lang naast ede schoft!)

een meisje viel nog flauw bij die operatie want er kwam een groot gezwel uit en veel bloed!!! en dat meisje wil dierenarts worden hiihihh

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:28

mango schreef:
Er is al eens een bobbeltje weg gehaald bij zijn schoft en toen had de DA al geen ruimte meer bijna om het dicht te naaien als ik het dus later had gedaan dan had het nooit meer dichgegroeit!!! en had ik nooit meer kunnen rijden.

de DA weet het het best denk ik en zij adviseerde om hem zsm weg te halen aangezien hij steeds groter word en nu nog best klein is!

ik mag denk ik een paar weken neit met zadel rijden dat was de vorige x ook maar het is zo dicht hoor dat was bij de vorige x ook en daar was echt een hele operatie aan vooraf geweest (8 hechtingen 5 centimeter lang naast ede schoft!)

een meisje viel nog flauw bij die operatie want er kwam een groot gezwel uit en veel bloed!!! en dat meisje wil dierenarts worden hiihihh

Als de dierenarts het adviseerde, dan mag je idd. zeker niet wachten!

groetjesss

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 12:30

ja ze adviseerde het en ik heb er nog 2 gevonden Boos! ik word er zo moe van maar die zijn nog nog kleiner dus die laat ik zitten hoor!

en ja zij zal het toch wel weten de DA bedoel ik...?? ik doe het maar want hij is zeker een centimeter gegroeid in 2 weken en dadelijk is tie weer 10 centimeter ofzo brrrr

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:34

mango schreef:
ja ze adviseerde het en ik heb er nog 2 gevonden Boos! ik word er zo moe van maar die zijn nog nog kleiner dus die laat ik zitten hoor!

en ja zij zal het toch wel weten de DA bedoel ik...?? ik doe het maar want hij is zeker een centimeter gegroeid in 2 weken en dadelijk is tie weer 10 centimeter ofzo brrrr

Bij mango groeien ze dan wel erg snel, nog een geluk dat dt niet het geval is bij mijn paardjes, daar zie je na en jaar of twee dat ze wat gegroeid zijn lijkt het mij.... Kunnen we deze dingen dan wel onder dezelfde naam plaatsen?? Zijn dit dan allebei granolomen? De ene groeit over een week en bij de andere duurt het dan weer jaren...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 13:03

ik denk dat die minder snel groeiende vetbobbeltjes ofzo zijn
die van Mango heten idd granolomen heb ze laten onderzoeken
in Utrecht en dat kwam eruit een goedaardig gezwel (onsteking van het bindweefsel) ik zal eens wat op internet zoeken hierover!

en idd gelukkig voor jou en nog meer hier op Bokt dat jullie paard ze niet heeft ik weet ook neit wat je er tegen kan doen niet veel geloof ik??!!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 13:25

dit heb ik gevonden het is ook een granuloom, dit is bij mensen bij paarden kan ik nix vinden dus gaat ik nog effe doorzoeken ;

Pyogeen granuloom
--------------------------------------------------------------------------------

0huidinfo homepage
Synoniem: granuloma teleangiectaticum, granuloma pyogenicum, lobulair capillair heamangioom.

Wat is het?
Het pyogeen granuloom is een goedaardig, snel groeiend tumortje. Het is opgebouwd uit zeer sterk doorbloed bindweefsel. Het komt vrij veel voor en is vaak gelokaliseerd aan de handen, voeten of in het gezicht.

Hoe ontstaat het?
Hoe het pyogeen granuloom ontstaat is niet helemaal duidelijk. Opvallend vaak begint het probleem met een kleine verwonding van de huid.

Wie krijgt het?
Het pyogeen granuloom kan bij alle leeftijden en bij beide geslachten ontstaan. In de meeste gevallen ontstaat het echter voor het 30e levensjaar.

Hoe wordt het behandeld?
Hoewel het pyogeen granuloom goedaardig is geeft het vaak veel overlast omdat het bij een lichte beschadiging (en soms zelfs spontaan) kan bloeden. Verwijdering vindt meestal plaats door wegbranden (coaguleren) of wegsnijden en hechten. Vooral na wegbranden komt het veel voor dat het pyogeen granuloom weer terugkomt.
In sommige gevallen zal de behandelend arts het weefsel na verwijdering willen onderzoeken omdat bepaalde vormen van huidkanker (zoals het melanoom van het niet-gepigmenteerde type) uiterlijk soms sterk kunnen lijken op het pyogeen granuloom.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 13:33

Ikheb besloten om toch nog effetjes te wachten ik ga hem
vanaf vandaag elke dag opmeten en dan kijken wat dat ding
doet want soms lijkt het wel of tie gekrompen is of weer groter is geworden dus ik ga de meetlat erbijhalen!!!!!