Dat schrikkerig herken ik ook niet, zelfs onze meest "bloederige" Connemara liep als 4-jarige stoer voorop tijdens zijn 1e buitenrit.
En ik vind ze ook heel weinig gemeen hebben met een Fjord. Ik zie een Connemara als een allround sportpony en dat zijn de meeste Fjorden toch echt niet.
De connemara die ik lesgeef is ook niet bang aangelegd, enkel heel af en toe wat onzeker, maar als de meiden zelf ook wat onzeker zijn dan wordt zij dat ook.
Punz
Geplaatst: 19-12-14 15:06
Bar: het wordt hoog tijd dat je hier wat sportfoto's plaatst!! Ik begin in ieder geval alvast
Connemara over 1.60 ( Clifdenshow 2014)
Dressuurconnemara met talentloze amazone ( ik dus )
En mijn merrie, de tiende keer onder het zadel, de eerste keer dat ik er zelf op zit ( en haar dus gewoon buiten uitstap). Dit is overigens dezelfde merrie als in het filmpje
Majabeestje
Geplaatst: 19-12-14 15:10
Ik weet nog steeds niet hoeveel je voor Jou Jou vraagt...
Op mijn manege staan dacht ik veel connemara's ik vind ze allemaal wel lief...
Punz
Geplaatst: 19-12-14 23:03
@purney: Dan les je vást bij de Zonnehoeve, of niet?
En TroyTroy: práchtige pony heb je! Volgens mij heb ik hem op sporthorses zien staan, kan dat kloppen?
En als kersverse Connemara eigenaar wil ik je nu alvast uitnodigen voor het Open Nederlands Connemara Kampioenschap wat elk jaar in Juni gehouden wordt (zie de Facebook pagina, of anders de info die hierover op de website van het stamboek staat:http://www.connemara.nl
Is echt een erg leuke wedstrijd voor Connemaraliefhebbers en dé gelegenheid om heel veel andere Connemara's en Connemaraliefhebbers te ontmoeten !
Sinds ruim een maand ook in het trotse bezit van een connemara merrie. Het plezier in de paardensport was helemaal weg en na het laten inslapen van mijn paard afgelopen zomer ook besloten niet meer aan een rijpaard te beginnen. Ik ben mezelf daarna gaan afvragen waarom ik er met dat paard en vroegah met de pony die ik bij reed wel zoveel plezier had gehad. Ik kwam terug op de volgende eigenschappen; no nonsens, betrouwbaar, werkwillig, bomproof, eigenwijs, aanhankelijk, allround en een grote dosis paardenhumor. Altijd toch weer verrassend uit de hoek kunnen komen De pony die ik vroeger reed was een connemara. Daar weer eens op gegoogled en dat was precies wat ik zocht (nou ja ik zocht eigenlijk niet ) met als bijkomend voordeel dat ze niet zo mega groot zijn. Tja en dan bega je wel eens een 'foutje' door wat selectiever te neuzen en zo viel ik op de merrie die we gekocht hebben
Kort samengevat.....het zijn gewoon supertoffe ponies
HMM
Geplaatst: 24-12-14 21:50
Oeps een connemara verglijken met een fjord... dat staat ongeveer gelijk aan vloeken in de kerk...
Ik vind de gemiddelde connemara een sportieve,veelzijdige pony. Dat zijn eigenschappen die ik niet bij de gemiddelde fjord bedenk.
Ook mijn connemara is zeer veelzijdig. Onder het zadel M dressuur, M springen en b samengesteld.
Aangespannen inmiddels M dressuur, Z vaardigheid en klasse 2 samengesteld.
Daarnaast kun je er een kind mee het bos in sturen en is het een heerlijke pony in omgang.
Django_Mette
Geplaatst: 24-12-14 21:55
Ik heb korte tijd een Connemara merrie doorgereden. Had een hartje van goud, was echter totaal niet voorwaarts. Ik heb het doorrijden overgedragen omdat we niet matchten. Ze kan wel een ontzettende hittepetit zijn, maar da's alleen als je zelf ook echt helemaal gestresst bent. Zie der elke week op stal.
Als je denkt dat het iets is, gewoon bij een fokker/handelaar gaan kijken.
hoi beste mensen ik ben nieuw hier en ben heerlijk mee aan het lezen, nou heb ik een vraag en kunnen jullie mij misschien een beetje helpen. ik heb aanstaande zaterdag een afspraak bij horseteam in urk er staan 2 connemara"s die ik ga bekijken een witten en een schimmel het zijn ruinen en ze zijn vijf jaar. ze hebben schriktraining er dergelijke gehad. nou heb ik met de mevrouw gesproken en ze zegt dat ze geschikt ijn als kinderpony, nou lees ik hier dus ook vaak dat het kinder pony's zijn. maar mijn dochter is 6,5 en rijd al ruim een jaar en dat doet ze erg goed. zei gaat er dus ook op rijden en ook lekker poetsen en knuffelen. zijn het een beetje knuffelkonten? zijn ze voorzichtig met kinderen? hebben jullie ervaring met horseteam? en nou zeiden ze net tegen mij op de manege dat 5 jaar niet echt een verstandige leeftijd is ivm pubertijd. het is voor het eerst dat ik een pony koop en ben er helemaal zenuwachtig van. ik hoop dat iemand me een beetje wat zou kunnen vertellen. groetjes petra
ik hoop dat jullie de fotos kunnen zijn maar het gaat om deze ponys
Majabeestje
Geplaatst: 30-12-14 21:18
Ik zou voor mijn dochter (van bijna 7) sowieso niet gaan voor een pony onder de 8 ofzo. Hoe braaf ook en ongeacht wel ras, ik zou dat zelf te jong/onervaren vinden.