Op zoek naar een veulen, maar welk ras?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingChay
Berichten: 346
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:29

Gigixponys schreef:
Ajaa dat weet ik wel, ik woon ook in Belgiƫ ;) Ik dacht gewoon aan de bachelor (hoge school). Was vergeten dat je dat ook gewoon op het middelbaar kon doen :p

Gelukkige verjaardag trouwens!


Aah haha :p nee ik studeer niet verder, ik moet gaan werken.

En bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:24

Heb je inmiddels wat op het oog?

romy_paard
Berichten: 429
Geregistreerd: 16-04-14
Woonplaats: ergens in dit kleine kikkerlandje

Re: Op zoek naar een veulen, maar welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:49

Weet je al wat?
Ik zou liever een ingereden paard kopen, maar vind zelf de kwpn en tinker en friese veulens super mooi!!

KingChay
Berichten: 346
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 20:42

Dat ik een veulen wil is eenigen keuze eh.

En nee. De planning is even opgeschoven.
Vermits ik en mijn vriend het thuis helemaal niet meer goed gaat en dit onze relatie aan een serieus zijden draadje doet hangen hebben we besloten om sneller te gaan samenwonen en daar het geld eerst aan uit te geven.

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Op zoek naar een veulen, maar welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:56

kzou kijken voor een kwpner.. al geeft de maat van de ouders ook niks aan, mijn pony haar vader is 174 en de moeder 169 en ze meet zelf maar 156

Hollyleaves
Berichten: 1947
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:30

KingChay schreef:
Dat ik een veulen wil is eenigen keuze eh.

En nee. De planning is even opgeschoven.
Vermits ik en mijn vriend het thuis helemaal niet meer goed gaat en dit onze relatie aan een serieus zijden draadje doet hangen hebben we besloten om sneller te gaan samenwonen en daar het geld eerst aan uit te geven.


Een veulen nemen valt niet zomaar onder de categorie 'keuze'.
Je moet je als veuleneigenaar bewust zijn van de zorg en opleiding die een veulen nodig heeft.
Je moet je beseffen dat het veulen totaal afhankelijk is van jou en dat jij degene bent die de basis creƫert voor de rest van het veulen zijn leven. Wanneer het in die basis misgaat, heeft dat invloed op het verder te vormen karakter, het gedrag en het welzijn van het veulen. Jouw keuze is dan in luttele seconden een consequentie voor het veulen. Als je jouw topics op een rijtje zet ben jij, hoe graag je het misschien ook wilt, (nog) niet geschikt om een veulen te kunnen bieden wat hij nodig heeft. Het ontbreekt je aan ervaring, deskundigheid, inzicht en daarnaast kom je in je topics impulsief over. Impulsief zijn rond een veulen kan ronduit gevaarlijke situaties geven. Daarnaast is het veverantwoordelijkheid nemen tegenover zo'n dier ook belangrijk. Je kan het moeilijk afdoen met 'sorry veulentje' als het niet loopt zoals je wilt en je inmiddels een onhandelbaar 3 jarig wild ding hebt waar je niks mee kan en m uiteindelijk zal verkopen. Nog maar niet te denken aan hoe dat verder loopt voor een dier. Net zoals dat je struggels hebt met King. Ik heb m nu ontelbare keren te koop gezien, dan weer niet en dan weer wel. De ene keer heeft t met de grootte te maken, dan met het karakter en dan met problemen thuis. Vervelend voor je en ik wens je daar ook veel sterkte in toe. Maar zeg nou eens eerlijk, dan is een veulen, nu of later, toch niet echt een goed idee?
Kom er eerst eens goed uit met King, doe desnoods wat ervaring op op fokkerijen e.d. en lees je goed in. Bedenk dan nog eens of je echt een veulen wilt.
Het is niet zo makkelijk als het lijkt en ze blijven niet lief en klein. Ik wens je veel succes.