anglo arabier

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thioro

Berichten: 4011
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:15

Deze zou ik ook laten staan. Ze lijkt een dikke kogel te hebben en korte krabbelgangen.

Over de anglo in het algemeen. Ze staan erom bekend bloedkikkers te zijn. De ene noemt dat gevoelig, de andere moeilijk karakter.
Het is een ras dat voor de sport gecreëerd werd, men wilde meer temperament. Het is een ras dat nu beetje genegeerd wordt voor de sport, men kreeg meer temperament dan gewenst.
Het kunnen hele fijne paarden zijn, als de 'klik' er is.

Deze is een kruising. Qua bouw kan je er wel wat engelse volbloed/anglo in herkennen. Qua karakter valt er zo niets over te zeggen.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:59

Team_Sublime schreef:
ik snap dat het niet moeders mooiste is maar ik denk dat het het wel waard is om hem iedergeval te laten keuren.

de prijs is ook naar dit dier . ( zeker geen 3000 euro )

ik vind het karakter van haar echt prachtig . ze is heel braaf en geschikt voor mijn gebruikers doel.

ja er moet zeker wat meer spier en vet op . maar dat is weer een nieuwe uitdaging voor me ^^


Als jij er blij van wordt dan moet je dat zeker doen. :)

Weet je ook waarom er nu geen spieren op zitten? Heeft ze lang niets gedaan en wat is hier de reden van? Hoef je mij niet te vertellen hoor, maar ik denk dat het voor jezelf wel belangrijk is om dit te weten. Dan weet je een beetje waar je aan begint.

Mocht het doorgaan dan wens ik je veel plezier met d'r!

Team_Sublime

Berichten: 1289
Geregistreerd: 27-08-09

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:06

vermoedelijk omdat ze gewoon heel lang heeft stil gestaan, naar mijn weet is ze pas geleden pas weer begonnen met rijden etc.

we zijn aan het overleggen over de prijs nu mocht ze goedgekeurd worden :=

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:12

Team_Sublime schreef:
vermoedelijk omdat ze gewoon heel lang heeft stil gestaan, naar mijn weet is ze pas geleden pas weer begonnen met rijden etc.

we zijn aan het overleggen over de prijs nu mocht ze goedgekeurd worden :=


Als ik je nog een tip mag geven, probeer daar dan wat meer over te weten te komen. Dat ze niet zo lang stil heeft gestaan door rij-, gezondheids-, of gedragsproblemen. Dus even doorvragen na de reden.

Nogmaals succes!

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:14

Hoop voor je dat ze wordt goedgekeurd als het zo'n lieverd is :)
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af hoe deze tijdens de keuring gaat lopen op de volte op harde ondergrond. Ze lijkt me ontzettend vast in haar lijf en lijkt af en toe een flinke misstap te maken achter. Ze lijkt me ook iets "vreemd" te bewegen achter, maar door het slechte filmwerk kan ik het daar uiteraard mis hebben.
Ik zou er echter in geen 3000 jaar 3000,- euro voor over hebben....

Ik zal voor je duimen!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:16

Hier een eigenaar van een Anglo :D

De Anglo's die ik ken die zijn over het algemeen heel rustig en kalm, totdat ze dat niet meer zijn. Er zitten meestal 2 standen op die met bepaalde trickers opeens kunnen omslaan.

Ze zijn erg gebaat bij 1 of 2 eigenaren en zeer eenkennig.

Mijn anglo: is zeer eenkenning en dominant. Eigenlijk altijd koel en rustig, behalve als de paarden in het weiland gaan rennen of als ze een paraplu ziet. Het wordt wel steeds minder (ze is pas 3 jaar dus het kan ook de leeftijd zijn). Ondanks dat het een heet paard is, is ze eigenlijk altijd zonder enige druk tegen te houden. Ze springt wel naast je maar ze zal nooit aan het touw trekken (bij de eigenaar althans, bij andere kan het nog wel eens een kreng zijn). Dit hoor ik ook van andere anglo-eigenaren.

Het verschilt trouwens per anglo hoe heet ze zijn, hangt een beetje van de kruising af. Vaak (dus niet altijd) is hoe meer engels, hoe schrikkeriger en hoe meer arabier, hoe heter.

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:27

SaskiaKa schreef:
Hoop voor je dat ze wordt goedgekeurd als het zo'n lieverd is :)
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af hoe deze tijdens de keuring gaat lopen op de volte op harde ondergrond. Ze lijkt me ontzettend vast in haar lijf en lijkt af en toe een flinke misstap te maken achter. Ze lijkt me ook iets "vreemd" te bewegen achter, maar door het slechte filmwerk kan ik het daar uiteraard mis hebben.
Ik zou er echter in geen 3000 jaar 3000,- euro voor over hebben....

Ik zal voor je duimen!



Dat vond ik ook, dat 'vreemd' bewegen achter. Valt mij vooral op in galop, de benen achter lijken of helemaal stijf of er iets anders aan de hand.
Maar, ik duim ook voor je!

Team_Sublime

Berichten: 1289
Geregistreerd: 27-08-09

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:33

mag ik iemand pben over de nu afgesproken prijs als ze door de keuring komt :D?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:39

ben benieuwd!

ilovegtst12
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:41

ik hoop het echt dat hij/zij lief is voor je en dat je mooie tijden met hem gaat beleven. mijn BV's had ook een Anglo-Arabiertje als verzorgpaard en ze hielt zielsveel van haar. helaas werd ze verkocht. in het begin was ze nog wat onwennig, maar toen ze haar vertrouwen had gewonnen was ze echt lief

succes

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:45

Zo te horen vind je het een heel leuk paard! Ik schrok wel even van de foto's (weinig bespiering ed.) maar wat je zelf al zegt, dat is weer een leuke uitdaging om hem op gewicht te krijgen en lekker met hem te gaan trainen! Veel plezier samen (als het doorgaat) en hou je ons op de hoogte?

Team_Sublime

Berichten: 1289
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 15:47

ik ben ook erg benieuwd hoe ze is als ze bij me is. ik krijg een proeftijd erbij dat is altijd wel fijn.
nu even kijken of iemand me kan vertellen of de prijs goed is, maar dat wil ik liever in pb in plaats openbaar ^^

ik hebzelf een opvang voor weidedieren, regelmatig dus ook paarden/pony's die er veeel slechter uitzien ( ook echt te mager ) dus kwa opknappen komt het allemaal wel op zen pootjes terecht

Mist

Berichten: 9497
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:59


MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:21

ik heb zelf een 70,70% angloarabier, maar inderdaad... in dit paard zie ik weinig "arabier". Maar ondanks dat is het belangrijker of het paard jou past ongeacht z'n bloed zal ik maar zeggen. Daarnaast vind ik 'm inderdaad niet je-van-het lopen.. mijn 20 jarige met weinig meters in de benen de laatste jaren en veel blessureleed in het verleden loopt vele malen soepeler. Mag ik de VP weten via PB? Ik kijk nog steeds veel op marktplaats naar paarden (vind ik leuk) ook al ben ik zelf alweer voorzien van een wedstrijdpaard...

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:27

Hier een berichtje van een stille volger, erg benieuwd of je al wat besloten hebt en zoja wanneer hij gekeurd gaat worden.

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:37

Ik vind het een leuk paard, ze ziet er op het moment niet op haar best uit, maar ik denk dat ze met de juiste verzorging heel mooi gaat opbloemen. Ik zie het Engelse bij haar er vrij duidelijk in trouwens, het arabische wat minder.

Ik heb een halfbloed,(Vader een arabisch volbloed x kwpn springpaard, moeder een engels volboedv. Abgar), en hij heeft een heerlijk karakter, voor mij dan. Hij is wel wat onvoorspelbaar, soms kan hij in een keer een dag hebben dat alles eng is en dat hij mega nerveus doet, maar meestal is hij gewoon rustig en braaf.
Met kleine kinderen op zijn rug is hij helemaal rustig, hij voelt dat ze niet zo stabiel zitten en wandelt dan gewoon rustig zijn rondje. In de omgang is hij lomp, en vrij dominant, maar niet gemeen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:41

Sorry.. offtopic..

Er zijn een stuk meer anglo's op bokt dan dat ik in eerste instantie dacht!! Wat leuk *\o/*

Team_Sublime

Berichten: 1289
Geregistreerd: 27-08-09

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 12:06

deze week word ze gekeurd! *\o/* ben benieuwd!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:09

Ik heb ook een anglo-arabier! Over het algemeen is ze heel lief en koel in het hoofd. Maar dit komt pas als je haar vertrouwen hebt en zoals meerdere zeggen, je een écht leider bent. Anders neemt ze echt een loopje met je.

Wel staat ze open voor nieuwe (moeilijke) dingen leren, en de oren zijn in de bak ook naar voren. Behalve als je echt met haar bezig bent dan staan ze naar jou :D
Maar ja het blijft natuurlijk een anglo Arabier, dus af en toe hebben ze inderdaad wel wat pittigs. En doen ze iets wat je totaal niet had verwacht..

Succes met haar, als je mij een PB'tje wilt sturen over wat ze voor haar vragen, zou ik leuk vinden!

Hopelijk wordt ze goed gekeurd.

Anouk_H

Berichten: 2197
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:19

Succes TS! Ik ben benieuwd houd ons op de hoogte ;)

*kruipt weer in de meeleeshoek*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:20

PaulinBijoux schreef:
Sorry.. offtopic..

Er zijn een stuk meer anglo's op bokt dan dat ik in eerste instantie dacht!! Wat leuk *\o/*

Maar weinig zuivere Anglo's, meeste is gewoon KWPN of NRPS met veel bloed, een zuivere zit geen warmbloed bij is, is 100% volbloed, geen halfbloed. Sowieso, op de keuringen zijn er echt steeds maar een handjevol, dus geloof er niks van dat er op Bokt zoveel Anglo's zijn.

Als er een X achter de naam staat heb je een Anglo, anders niet.

Ik heb er één (een F1-kruising) van Dosator OX en Eveline XX (v. Nourejev XX)

Afbeelding

Afbeelding

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:25

Team_Sublime schreef:
deze week word ze gekeurd! *\o/* ben benieuwd!


succes! Ik zal voor je duimen.

MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:55

Spannend en heel veel succes! ;)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:17

Yamcha schreef:
PaulinBijoux schreef:
Sorry.. offtopic..

Er zijn een stuk meer anglo's op bokt dan dat ik in eerste instantie dacht!! Wat leuk *\o/*

Maar weinig zuivere Anglo's, meeste is gewoon KWPN of NRPS met veel bloed, een zuivere zit geen warmbloed bij is, is 100% volbloed, geen halfbloed. Sowieso, op de keuringen zijn er echt steeds maar een handjevol, dus geloof er niks van dat er op Bokt zoveel Anglo's zijn.

Als er een X achter de naam staat heb je een Anglo, anders niet.

Ik heb er één (een F1-kruising) van Dosator OX en Eveline XX (v. Nourejev XX)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Leuk! Iemand die ik ken heeft ook een dosator veulen, nu 4 jaar. :D

Ik heb ook een echt Anglo dan toch? Op haar paspoort staat DM Maroussiah X

Anoniem

Re: anglo arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:54

Yup, met een x achter de naam is het een echte :)

de meeste mensen die zeggen een arabier of een anglo te hebben hebben gewoon een nrps met veel bloed :D