haat tegen mijn draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:01

sonjabelgium schreef:
Het zijn niet alleen dravers die met dit probleem kampen. Fjorden zijn lompe boereknollen (ik heb er eentje), shetten zijn koppige rotbokken (ik heb er eentje) en tinkers zijn vooral boerse beesten die niets echt goed kunnen (ik heb er eentje) .... En IK ben er dol op Haha! Lovers

die is goed.

zie je nou wel.

elk paard is uniek *LOL* Ach gut

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:57

ach ja , gewoon het domme geneuzel negeren, jij weet dat je paard geweldig is
ik vertelde aan de vriendin van mijn neef dat ik een ijslander had gekocht, de reactie"waarom koop je niet een echt paard? "
oftewel negeren

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:02

nOuja wat stom dat ze zou reageren dan zal ik ook zeggen waarom ben jij geen egt mens? Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:51

junta_mellie schreef:
dan zal ik ook zeggen waarom ben jij geen egt mens? Tong uitsteken

Grinnik, dat klinkt best grappig. Maar de ene persoon is ook minder mens dan de ander. En ik denk dat dit duidelijk zo'n voorbeeld is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:02

Ik heb geen haat tegenover dravers, ken ze alleen van uiterlijk en dat vind ik meestal minder mooi.
Maar ieder ras heeft zijn charmes

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:09

Maar qua uiterlijk heb je een hoop verschillende dravers , die van mij is wel redelijk typisch draver , slank paardje. ik ken er ook twee waarvan je qua uiterlijk niet zou zeggen dat het dravers zijn.
En ieder heeft zijn eigen smaak.....gelukkig, wat zou het anders saai zijn !!!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:57

mensen zijn nou eenmaal niet altijd positief over dravers. Ik kwam laatst nog iemand tegen en toen ik zei dat ik een draver had (ze had zelf een duur dressuurpaard) zei ze: "Een draver Misselijk wat moet je daar nou mee??"
Je moet je er gewoon niks van aan trekken en lekker met je dravertje doen wat je wil! Lachen

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:43

*hier iemand die ook positief is over dravers*
Alleen zou ik in mijn geval graag hebben, dat de draver ook nog een extra gang zou hebben, namelijk de tölt. Leuke paardjes en betrouwbaar. Kan je leuk plezier van hebben, lijkt mij!!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:08

Gadverdamme Misselijk

Alle paarden zijn leuk, alleen de mensen die zoiets zeggen zou je toch ... Boos!

Zo was er een tijdje geleden zo'n vent, aah *klop klop* wat een mooi paardje (was in de bossen, met ons pap erbij) wat voor ras is het? Draver. O nou zo mooi is ze niet, ik zou dr nooit mee gaan fokken, is sund van het paardje... Boos!

nou normaal trek ik geen grote bek open, maar toen... Ik weet zeker dat ie zoiets nooit meer zal zeggen Bloos

Maar iig genieten van je eigen paardje, niemand mag en kan daar iets over zeggen!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:35

Myke schreef:
*hier iemand die ook positief is over dravers*
Alleen zou ik in mijn geval graag hebben, dat de draver ook nog een extra gang zou hebben, namelijk de tölt. Leuke paardjes en betrouwbaar. Kan je leuk plezier van hebben, lijkt mij!!

Mijn draver kan stukjes tolten en telgangen, maar ik wil het niet oefenen hoor, straks gaat hij het in mn proef doen Haha! . Hij doet het ook alleen als ik boos op hem ben en hij opgefokt is Haha! .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:38

Ilse: als je je draver door een ervaren IJslander-mens in zou laten tölten of telgangen, en de gangen goed op commando zou zetten, dan is het aan jou of hij het in een proef doet of niet.... (zijn er nog IJslander-mensen in de regio 010 die me willen helpen mijn halve draver in te tölten? Schijnheilig )

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:41

Ja, ik heb zo'n idee dat het bij mijn draver er ook in zit. Tussen de overgang van stap naar draf voelt ook als tolt ( weet niet hoe ik die puntjes op de o krijg Bloos ), maar dat zou een ervaren iemand beter aan kunnen voelen. Ik heb alleen om te vergelijken de ijslander van een vriendin.

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:19

Is het misschien voor jullie een idee om eens een ervaren IJslandse ruiter te laten komen op een boktmeeting of zo, zodat hij/zij jullie advies kan geven. Ik ben zelf beginnende IJslanderruiter, dus kan je helaas niet helpen. Kijk anders eens op www.icelandic-horses.com en dan bij links. Als je mensen aanschrijft/belt, kunnen ze je wellicht helpen. Er staan ook links van mensen tussen die zich met gangenpaarden bezighouden. Misschien een tip Lachen
Als ik het zo lees, zijn er nl. wel een aantal dravers hier die de potentie hebben tot tolt of telgang. Dit kan je verder uitbouwen, als je wilt. Als je de gangen onderscheidend kan rijden, heb je geen problemen in je proefje bijv. Toch?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:27

Kunnen jullie niet beter een nieuw topic over toltende dravers openen? Want het is nu wel heel ver van het onderwerp afgedwaald Lachen.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:13

promptertje schreef:
Kunnen jullie niet beter een nieuw topic over toltende dravers openen? Want het is nu wel heel ver van het onderwerp afgedwaald Lachen.

Voor mij is het niet zo nodig, Racer kennende gaat hij die dingen gebruiken om mij te pesten, dus ik ga de extra gangen er niet uithalen . Maar ik kan me voorstellen dat andere dat wel willen, dus ik denk dat het wel een goed idee is.
Ik zal trouwens zo even de url van het grote dravertopic plaatsen, daar kan dan ook vanalles in, er zijn nu zoveel topics over dravers .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:58

Ilse"]
[quote="promptertje schreef:

Voor mij is het niet zo nodig, Racer kennende gaat hij die dingen gebruiken om mij te pesten, dus ik ga de extra gangen er niet uithalen . Maar ik kan me voorstellen dat andere dat wel willen, dus ik denk dat het wel een goed idee is.
Ik zal trouwens zo even de url van het grote dravertopic plaatsen, daar kan dan ook vanalles in, er zijn nu zoveel topics over dravers :j .
[/quote]

Dravers en hun fans zijn in opkomst... Haha!:D sorry... off topic....