Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:40

Quarters.. dikke wangen, overbouwd, dikke kont, mini snoetje.. nee, niks voor mij. (de redenen die ik genoemd heb zie ik ook bij "normale" quarters, ik bedoel niet alleen de halter paarden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:40

Ik ben meer van de warmbloed :Y) Een Fries, Haflinger of Fjord komt er bij mij wel, maar een Belgisch trekpaard of iets anders niet :')

Gaat nu om het uiterlijk, vind Belgische trekpaarden niet stom omdat ze breder zijn, ze kunnen ook hartstikke aardig en lief zijn! :))

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:43

Kan me zo 1 2 3 niet bedenken welk ras het was.. Maar een bepaald ras, die je dan heel erg had doorgefokt, kreeg dan oren die helemaal naar binnen stonden. Niet bepaald mooi en ook zielig.
Arabieren vind ik ook wel wat hebben. Die staart in de lucht en een klein deukje in de neus _/-\o_.
En hetzelfde als hierboven werd gezegd, helemaal doorgefokt met een enorme ''deuk'' is natuurlijk ook niet super mooi.
Maar zoals Cassidy al zegt: je kan alleen per paard invidueel kijken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:43

Ik ben geen fan van arabieren met zo'n extreme deuk in de neus. Vind het er maar onnatuurlijk uit zien...
Ook de Akhal Teke vind ik geen mooi dier.
Verder elk ras dat te extreem is en er niet meer natuurlijk uit ziet.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:44

Akhal teke... Slierterig, te glimmend, te dun... Barbiepaardjes.
Maar ik ben denk ik bevooroordeeld met mijn bolle klonterknollies :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:48

IJslander14 schreef:
Talindos schreef:
Ik vind geen enkel paardenras stom.
Elk paard onafhankelijk van het ras heeft iets moois.

Ik zeg niet, welk paardenras vind je stom, maar welk paardenras is het minst favoriet. Natuurlijk heeft elk paardenras positieve en negatieve kanten, maar iedereen, ook jij, heeft toch wel een voorkeur voor een ras of juist niet? ;)

:j
Ik ben helemaal weg van Friezen (Rijd ik ook op op de manege) Maar een jongen van de manege zei laatst dat hij Friezen helemaal niks vond. Dus smaken verschillen en iedereen heeft zijn eigen voorkeur :j

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:49

De Akhal Teke, omdat ik ze een beetje enge spookpaarden vind. Net skeletten ofzo haha. En Hackney's vind ik ook maar niks, net kleine Barbie-paardjes

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:24

Ik heb het persoonlijk niet zo met trekpaarden en fjorden. Maar daar zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen op, want sommige vind ik wel weer heel gaaf.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:27

Ik ben gek op warm/heet bloeden. Arabieren, engelse volbloeden enz..

Dus hou ik niet zo van het warmbloedras fries of de koudbloedrassen. (al ben ik gek op clydesdales en belgen..) Vooral Fjorden, tinkers en haflingers vind ik niet geweldig.
Laatst bijgewerkt door 0091 op 17-06-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:28

Ik hou niet zo van tinkers. Iets te lomp voor mij, ben meer van de warmbloeden :)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:32

Ik vind op zich alle paardenrassen wel iets hebben.
Maar ik ben voor mezelf niet zo voor de (zoals ik ze noem) stekkebeentjes.
Geef mij maar een tinker, fjord, haflinger, wat breder gebouwd, niet zo "breekbaar" :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:33

Zeker weten de tinker :=
De sokken, de vlekken, de bouw, gezicht..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:37

Tinkers en friezen, geen idee waarom, heb niks met die rassen :') Alhoewel ik friezen ook totaal niet lekker vind rijden :Y)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:38

Die show Arabiertjes. Enge dingen.
En die smalle versie van de Akhal Teke.
En verder alles wat smal is, is gewoon niet zo mijn ding. Ik zit dan niet lekker.

Geef mij maar een grove koudbloed :D .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:44

Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).

Even als voorbeeld dit 2 jarige paard

Afbeelding

En op volwassen leeftijd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zei iemand te dun? :Y)

Afbeelding

Natuurlijk mag je ze niet mooi vinden, ieder z'n ding maar ze zien er lang niet allemaal uit als "skeletten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:49

Telpeva schreef:
Fjorden, die vind ik lomp en lelijk tegelijkertijd.

_/-\o_ amen! _/-\o_

He-le-maal met je eens, ik vind ze echt verschrikkelijk! brrrr

lotlot2

Arabier, alle soorten dravers...

Bah, bah!
Geef mij maar een lekkere lompe tinker :Y)

Sylkai

Fiffill schreef:
Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).

Even als voorbeeld dit 2 jarige paard

Natuurlijk mag je ze niet mooi vinden, ieder z'n ding maar ze zien er niet allemaal uit als "skeletten".

dat ie iemand zijn mening, wil niet zeggen dat een ander dat niet anders mag vinden.
Ik vind het stekkebeentjes en niet mijn soort paarden.
Het ging er volgens mij in het topic niet over je ras te verdedigen (want dan ontstaan er weer boktruzie's)
Mar gewoon over met welk ras jij net minst had en met uitleg waarom.... (wel of niet terecht in een ander zijn ogen)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:50

Heb je mijn post wel gelezen?

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:50

elk ras heeft weer wat speciaals,
zelf een fjord vroeger gehad en die had gewoon zon mooie kop erop zitten (echt niet omdat het mn eigen was hoor) dus fjorden nee niet mn 1e keus maar tog wel speciaal

dravers, friezen, arabieren (ze zijn mooi maar te ehhmm gevoelig) heb ik ook niet echt iets mee

oo en tinkers niet fan van maar 2 tinkers hebben tog wel een speciaal plekje (op mn profielfoto) O:)
en mijn fjordje was echt niet lelijk had echt leuk koppie ;)
Laatst bijgewerkt door Shariell op 17-06-14 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:52

Fiffill schreef:

Ik denk dat dit komt omdat er in de media en vooral op internet meer "skeletten" verschijnen dan
het type wat jij nu laat zien. De Akhal Teke zien veel mensen nooit in het echt dus blijft dat eerste beeld hangen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:54

Mij maakt het echt niet uit..
Voordat ik Calli kreeg had ik niet zoveel met Dravers, en denk dat ik dat ook hier wel eens heb gezegd.
Maar toen kreeg ik hem, maar man, wat een heerlijke paarden zijn het. (Althans de mijne :+). Hij heeft mijn mening wel veranderd.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:55

Akhal Teke en arabieren vind ik toch wel erg lelijk. Veel te breekbaar en heet.

Friezen vind ik prachtig en daarnaast de gewone rijpaarden.

Fjorden en haflingers heb ik weer niks mee, veel te eigenwijs.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:55

Tinkers heb ik niks mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:57

Pearlx schreef:
Fiffill schreef:

Ik denk dat dit komt omdat er in de media en vooral op internet meer "skeletten" verschijnen dan
het type wat jij nu laat zien. De Akhal Teke zien veel mensen nooit in het echt dus blijft dat eerste beeld hangen.

En doordat er in veel paardenboeken een of andere stokoude foto (sowieso vreemd om zo'n oude foto te nemen) staat van Kambar in race conditie.

Afbeelding

In plaats van dat ze een representatieve foto nemen :=

(Dit is overigens hetzelfde paard maar met wat meer vlees erop)

Afbeelding

Zoals ik net al duidelijk zei ieder zijn ding, natuurlijk mag je ze niet mooi vinden. Het kan mij echt niks schelen of iemand het ras lelijk vind of niet, alleen hebben veel mensen er gewoon een compleet verkeerd beeld bij en dat is wel zonde. Ze zijn niet zo bekend en veel mensen denken schijnbaar toch dat ze breekbaar zijn en iel terwijl dat absoluut niet waar is. Ik hoef niks te verdedigen, wil alleen even laten zien dat dit ras meerdere types heeft.