Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.IJslander14 schreef:Talindos schreef:Ik vind geen enkel paardenras stom.
Elk paard onafhankelijk van het ras heeft iets moois.
Ik zeg niet, welk paardenras vind je stom, maar welk paardenras is het minst favoriet. Natuurlijk heeft elk paardenras positieve en negatieve kanten, maar iedereen, ook jij, heeft toch wel een voorkeur voor een ras of juist niet?

Alhoewel ik friezen ook totaal niet lekker vind rijden

Fiffill schreef:Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).
Even als voorbeeld dit 2 jarige paard
Natuurlijk mag je ze niet mooi vinden, ieder z'n ding maar ze zien er niet allemaal uit als "skeletten".
Fiffill schreef:Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).
Pearlx schreef:Fiffill schreef:Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).
Ik denk dat dit komt omdat er in de media en vooral op internet meer "skeletten" verschijnen dan
het type wat jij nu laat zien. De Akhal Teke zien veel mensen nooit in het echt dus blijft dat eerste beeld hangen.