sonjabelgium schreef:
Dutske, wat je zegt over stallen klopt niet helemaal. Het is hier NIET verboden om dieren te hebben zonder stal. Het is verboden om dieren te hebben zonder schuilplek, en da's iets anders! Een rij bomen, een muur waar ze uit de wind kunnen, ........ gewoon een windkeermuur, en je bent in orde. Wel moet er steeds water aanwezig zijn
dan is men ma mis
ze heeft me wijgemaakt dat er in de winter geen paarden geiten schapen e.d buiten mogen staan in de wei(als het vriest en sneeuwt he)
ze moeten binnen kunnen

nee ik bedoelde 5 inch..
. Ik zal een rond gaan snuffelen naar shetjes en type zadels. Als het beestje ziek wordt dan kan er altijd wat geregeld worden met onderdak gelukkig, dus dat is geen probleem. Ik denk dat ik een shetje van rond de 2 jaar wil hebben, dan kan ik het zelf inrijden (of in ieder geval helpen met inrijden) zodat ik zeker weet dat het goed gebeurd. Maar ja aan de andere kant vind ik die shet veulens ook zooooo enorm schattig
.. Nou ja...
en hoefjes krabben kende hij niet
. Daarbij is hij ook nog eens behoorlijk dominant en altijd de baas geweest over zijn weidegenootjes (ook Fjorden
). Nu is hij echter na vijf jaar opvoeden best een leuk ponytje geworden en kunnen zijn verzorgsters van 12 er zo mee weg.
).