wat heb je voor je haf betaald?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:24

Ik heb jaren geleden een keer een hengstveulen gekocht van de kinderboerderij voor 300 gulden, een week later kon ik hem weer kwijt voor 750 gulden Haha!
Wat de prijzen momenteel zijn weet ik niet, ik schat tussen de 1000 en 1500 voor een leuke rijpony (ruin), een goede fokmerrie zal iets duurder zijn.
Het is net als met alle andere paarden, het is maar net wat de gek er voor geeft.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:46

Marko heb ik van een boer gekocht voor 2000 gulden excl. spullen

Ruin, 5 jaar, kon nog niet veel, stm. 1.43, met papieren (Marok x Alwin van de Hoeve Werklust)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:16

Ik geloof toch wel dat ik de goedkoopste haf heb Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:39

Leontien, jaarling die nog steeds bij haar moeder stond, kon niets (het enige wat er met haar gebeurd was was een halster omdoen) 1.39 meter, wel knappe papieren (strizzie v.d. Heksenketel x een merrie van Starwin)
Zeer machogedrag, stijgeren en raar doen.
Maar verder een vreselijk lekkerding en ik was gewoon helemaal verliefd.

De vraagprijs lag flink hoger, hebben 600 betaald

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:22

Kim van de Zwijnderij Haha!
Merrie van 1.54
Was net 4 toen ik haar kocht
Netjes beleerd, alle gangen zonder problemen en erg relaxed te rijden
Of ze beleerd is voor de wagen is (nog) niet bekend, maar ze weet dat ze terug/achterwaarts moet als dat tegen haar gezegd wordt. Met de kerst gaan mijn pa en ik maar eens kijken of ze voor de wagen kan Lachen
Een echte merrie, maar wel met een heel eerlijk karakter. Vertrouwt echt op mijn aanwezigheid en is ontzettend leergierig en pakt alles supersnel op.
Is mijn steun en toeverlaat in moeilijk tijden.

Bovenstaande zaken zijn IMO niet in geld uit te drukken dus maak ik me er ook niet druk om dat ik misschien veel geld voor haar heb betaald: 1850 euro. Ik zie nu wat ik ervoor terug krijg en de klik was er gewoon

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:30

Ik ben eigenlijk een beetje besodemietert.

Ik huurde felix al 1,5 jaar voor ik hem kocht.
Als ik hem direct had gekocht had ik hem voor 2750 gulden kunnen hebben.

Ik heb hem uiteindelijk meegenomen(met toestemming van de eigenaars) naar mijn werk waar we hem beleerd hebben voor de wagen. Toen wou ik hem echt kopen en was de prijs 2900 gulden als ik terug kwam naar de oude stal en 3100 als ik bleef waar hij nu stond.

Ik was best wel een beetje pissig maar heb uiteindelijk die 3100 gulden betaald. Niet dat ik er spijt van heb maar toch.

EEn paard huren en daarna kopen doe ik nooit meer, ze weten dat je het dier graag wilt hebben dus doen ze er nog een schepje bovenop.

Felix was toen ik hem ging huren , 3 jaar oud, weiniig mee gedaan, 1.40m, ruin en geen papieren(hij komt van de markt in Den Bosch).

1,5 jaar later deden we niets meer dan boshobbelen en het beleren voor de wagen was mislukt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:58

Toen ik Azra kocht was ze 4,5 jaar (bijna 5) kon een beetje stappen en draven dat was het.
Met papieren (v. Matador v/d Bosrand vm. Atoll)
€1200,-

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:41

meer dan het gemiddelde hier volgensmij..
ze was toen een 12/13 jarige merrie van 1.30 m. zonder papier. klinisch afgekeurd op de buigproef en aan de longe op het harde. Aangespannen beleerd en zadelmak (maar niet echt doorgereden en verder geen wedstrijdervaring ofzo). Klein stalgebrek ze weefde namelijk af en toe, maar niet continu. Haar verleden was verder ook niet bekend. Verder had ze wel een heel lief karakter en ze was echt verkeersmak.

Ik heb er ook een kunststof zadeltje bijgekregen. Voor mij is ze het trouwens absoluut waard geweest!! Het was een grote gok om een afgekeurde pony te kopen, maar ze is sindsdien niet meer onregelmatig geweest (op twee keer na, maar dat was logisch, namelijk door een trap van een andere pony en mok).
Ik kende haar ook al een tijd omdat ze mijn verzorgpony was, en dat is ook waarom we haar toch gekocht hebben.. omdat ik helemaal weg was van haar! ook al was ze nooit meer te berijden geweest.

Maar anders had ik ook nooit van m'n leven een afgekeurde pony gekocht.

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:46

Mijn verzorg haf was 600 euro incl zadel en hoofdstel hij kwam van een manege zadelmak 7 jaartjes ook beleerd voor de kar en minstens 40 kilo extra vet Haha! haha. Geen super brave pony.. maar nu is ie al veel liever ga m in t voorjaar uitbrengen op wedstrijden ik hoop dat t wat word

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:48

Sheril was 2 jaar geleden 4500 gulden. Ze was toen 11 jaar, in Oostenrijk geboren met een topafstamming, goede fokmerrie, keurig opgevoed aan de hand maar onder het zadel kende ze nog niets. Ze is wel supermooi, is Brabants Erekampioen geweest 3 jaar geleden, 1b premie op de Nationale en bij mij eerste van haar rubriek en reserve dagkampioen van Zuid Holland. Als professionele paardenmensen die niets met Haflingers hebben haar zien bewegen, vinden ze haar dus wel super. Met een goede ruiter, had ze zeker hoog in de sport kunnen lopen.
Misschien heb ik wel teveel betaald, maar het is maar eenmalig en ik ben hardstikke blij met haar.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:57

Ik heb geen haflingers maar fjorden maar ik heb er aardig wat meer voor betaald, dacht nml altijd dat prijs een beetje gelijk lag???
Maar...ze hebben wel goede papieren, scheelt dat???

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 02:01

Maarten schreef:
Kim van de Zwijnderij Haha!
Merrie van 1.54
Was net 4 toen ik haar kocht
Netjes beleerd, alle gangen zonder problemen en erg relaxed te rijden
Of ze beleerd is voor de wagen is (nog) niet bekend, maar ze weet dat ze terug/achterwaarts moet als dat tegen haar gezegd wordt. Met de kerst gaan mijn pa en ik maar eens kijken of ze voor de wagen kan Lachen
Een echte merrie, maar wel met een heel eerlijk karakter. Vertrouwt echt op mijn aanwezigheid en is ontzettend leergierig en pakt alles supersnel op.
Is mijn steun en toeverlaat in moeilijk tijden.

Bovenstaande zaken zijn IMO niet in geld uit te drukken dus maak ik me er ook niet druk om dat ik misschien veel geld voor haar heb betaald: 1850 euro. Ik zie nu wat ik ervoor terug krijg en de klik was er gewoon

De prijs voor Kim heeft te maken met de apart hoge maat, Maarten, ik heb zulke ook wel eens voor meer verkocht en gekocht.

Maarre, volgens mij was het 1800,-
Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:45

Adri kocht ik als hengstenveulentje die grote maat ging worden (heb zijn mams gezien) mèt papieren voor iets minder dan 500 EUR.
Zeven jaar later verkocht ik hem als stoere, netjes gereden, verkeersmakke haf van 1m47 voor 1625 EUR mèt zadel erbij.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:33

Speedy was maar €1100, 6 jaar, geen papieren wel goed ingereden maar er was de afgelopen 4 maanden niet serieus mee gewerkt, alleen af en toe een ritje enzo. Wel goedkoop vind ik, het wat zonder toebehoren.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:38

heey allemaal!
ik (nouja mijn ouders Knipoog ) heb mijn pony pepper geloof ik voor 1200 euro gekocht
drie jaar net ingereden kon nog niet zo heel veel.
maar ze is het geld dubbel en dwars waard Haha! *LOL*

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:43

PePpeRL0vE schreef:
ik (nouja mijn ouders Knipoog ) heb mijn pony pepper geloof ik voor 1200 euro

Geld, geld! 1100,- niet zo overdrijven jij Tong uitsteken Schijnheilig

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:49

jah ok haha 1100 Tong uitsteken
ik wist het niet zekr meer Knipoog

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:13

Als ik zo die prijzen zie heb ik volgens mij de goedkoopste.
Bianca, toen 8 jaar, netjes bereden, volledig verkeersmak, betuigd enkel en dubbelspan, met papieren (stamboek merrie) en goede fokmerrie.
inclusief marathonwagen (merk De laat) van een jaar oud, net tuig van nog geen jaar oud, zadel, dekens, zadeldekjes, hoofdstellen, bitten, echt alles wat bij haar hoorde.

Voor een bedrag van 1.250 euro.

Ik moet er wel bijvertellen dat ik haar al 3 jaar verzorgde en voor haar nog enkele anderen bij dezelfde eigenaar. De eigenaar wilde toen alles wegdoen, eerst heb ik alleen stalling voor haar betaald en na 4 maanden hebben we een bedrag afgesproken.

Ik ben benieuwd hoe anderen aan hun haflinger zijn gekomen.

groetjes

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:16

bianca5055 schreef:

Ik ben benieuwd hoe anderen aan hun haflinger zijn gekomen.

Flash heb ik uit de Telegraaf (advertentie)
Gringo via onze mailinglijst @yahoo
Alwin uit het blad van het Haflingerstamboek
Wianda: ik heb opgezocht wie de moeder van Flash was en die wilde haar na een jaartje verkopen; toen heb ik haar over gekocht.
Jorinde heb ik bij een handelaar uit Boyl weg
Rakker heb ik bij een stal in Diever gevonden..
Mascotte heb ik via een kennis, die had zijn paard via de Telegraaf bij een fokker vandaan, daar heb ik haar later ook gekocht.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:35

Romy gekocht van marktplaats 3 jaar merrie geen papieren 750 euro
max gekocht van marktplaats 9 jaar ruin geen papieren 750 euro
thoran gekocht van marktplaats 2,5 jaar merrie met papieren 900 euro
nicky gekocht van marktplaats 2,5 jaar ruin met papieren 350 euro,
maar zag er slecht uit grote wond op zijn gezicht en heeft ook wel wat diesel gekost!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:58

Ik heb mijn kasper 2.5 jaar geleden voor 750 gulden gekocht..
Hij staat nu te koop alhoewel ik onwijs twijfel voor 850 euro.

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:28

ik kocht mijn eerste ruin voor 1000 gulden, 1.55 goede afstamming en onbeleerd (2,5 jaar) de merrie met goede afstamming uit oostenrijk voor 1200 euro(1,5 jaar) en mijn andere ruin(10 jaar) kreeg ik gratis! maar dat is een ander verhaal ( overigens super westerngereden)

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:51

hoi..

mijn vriendin heeft een haf gehad en dat was zo'n mooi beesie heb nog nooit zo'n mooie haf gezien hij liep m2 dressuur en b springen maar dat kon die..

die heeft de echte eigennaar voor 2000 gulden verkocht.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:21

Mijn haflingermerrie kostte 1800 euro. En zonder zadel, hoofdstel of andere spullen.
Ze heet Hieke en is 5 jaar. Ze heeft Duitse papieren.
En ze is heeeel mooi (tuurlijk je eigen pony is altijd mooi&leuk -> maar Hieke is echt leuk.)
Kzal over een tijdje wel ffies een leuke foto erop zetten maar dat lukt nog niet helemaal Snik .... Snik..

Groetjes Marlies