Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowgirl schreef:Ik vind het wel leuk.
Maar er moet wel netjes gereden worden maar dat telt natuurlijk ook als je met een kwpn'er de ring in komt.
Ik heb wel het idee dat het friese ras veel sneller geaccepteerd is in de dressuurring dan bv de fjord of de haflinger.
Ethelate schreef:Ik heb meer bewondering voor iemand die met een niet-dressuurras een nette proef neer zet, dan een paard wat er veel meer aanleg voor heeft, en die dezelfde proef neer zet.
Lielle schreef:nee, helemaal mee eens. Maar niet miepen over een 5 voor de middendraf omdat hij nou eenmaal niet meer kan
Lielle schreef:maar alleen verruimen is niet genoeg. Op zich is een hoef overstappen (dus een hoeflengte ruimte tussen de afdruk van de achter- en voorhoef) voldoende, zeker in het B waar maar enkele passen gevraagd worden. Maar ook het ritme mag niet versnellen, de overgangen tellen mee, etc.
nasheeta schreef:maar wat ik wilde zeggenis dus, zou het zin hebben om met zo' kleine pony van 1.40 en korte beentje en een korte draf de dressuurring in te gaan? ik weet dat ze de oefeningen netjes kan doen en nog veel kan leren. maar we hebben ook een Andalusier staan van 1.58m die niet kan strekken
maar wel beter toont en de verzameling haast als vanzelf doet. we hebben ook nog een volbloed arabier van 1.43m die wel ruime gangen heeft maar niet die echte dressuurgangen van een groot rijpaard.
ach ja, voorlopig toch geen tijd!
Margon schreef:Als er super netjes gereden word dan vind ik het er echt super goed uit zien!! Zoals laatst stond in de paard en sport een foto van een fjord die Z2 dressuur was!!
Lielle"]
[quote="pferdtje schreef:
In de laaste bit staat een erg goed artikel over de jury leden. Die houden er nl. ook niet van als er iets anders in de ring loopt. En vaak weten ze dan ook niet de ras typische eigenschappen waardoor je lagere punten krijgt!