Vraagje ivm prijs Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Re: Vraagje ivm prijs Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:14

Ik weet niet of het duur is voor friezen (friezen zijn sowieso al duur) maar voor wat je ermee wilt gaan doen, en aangezien hij een ruin is en nog niks heeft gepresteerd vind ik dit toch wel redelijk duur.
Voor die prijs heb je een ander paard, die veel meer heeft gepresteerd..

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:54

Wat bedoelt je instructrice met een fries kan je wel aan? Niet alle friezen zijn van die slome paarden hoor. Je moet gewoon bij een aantal die jou aanspreken gaan kijken en rijden dan kom je er van zelf achter.

NinaHoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 10:22

bedankt voor jullie reacties,
ik zal waarschijnlijk binnenkort eens langsgaan bij Frysk Andalous en Stoeterij Ravensbos.
Zo kan ik meteen zien welke paardjes ze te bieden hebben en bij mij zouden passen.

Het feit dat ik privé lessen zou nemen, zal mij helpen in het omgaan met mijn paardje.

Als jullie nog adressen hebben, geef maar door! :-)

thanks!
fijne dag! /3

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:35

Je kan er ook voor kiezen om een weekendje Friesland ervan te maken, de bakermat van het Fryske hynder :D . Kijk eens op internet naar wat handelsstallen, maar er zijn ook particulier best goeie Friezen te koop. Een goeie fries is niet lui, maar gewoon een fijn paard om mee te werken. Een paard wat nog niets gepresteerd heeft mag wat mij betreft niet meer dan 5000 euro kosten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Kijk eens bij wb stalles, sbh stables en kijk op marktplaats in de buurt van Friesland. Hier is veel keuze voor redelijke prijzen. Hoe zuidelijker, hoe schaarser de fries wordt :-)

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:49

Stal Okkema in Friesland heeft ook fijne gebruikspaarden staan

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:06

Ja, stal Okkema ook. Er zijn gewoon teveel om op te noemen, haha!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:08

Veel te duur, twijfel ook of alle foto's wel van hetzelfde paard zijn. De foto van achterkant (met kinderen er langs) bv is het een veel zwaarder paard dan op de eerste 2 foto's.
Überhaupt zijn het erg slechte verkoopfoto's, en indd erg duur voor een ruin. Dat hij volpapier heeft, is totaal on interessant voor een ruin.

NinaHoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:43

Ik heb een mailtje ontvangen van de stoeterij Koningsland. Maar ze stellen mij een merrie voor die drachtig is, en uitgerekend is in maart. Dat is toch raar om een zwangere merrie te verkopen? Ze heet Doutsen. http://koningsland.nl/nl/doutsen

En ik zie dat het niet zelden is dat merries verkocht worden terwijl ze drachtig zijn. Maar waarom?! :(:)

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:52

Wel verder weg maar zeker de moeite waard om eens te bezoeken of zeker de site te bekijken

www.pieterwijbenga.nl

Zelf zeer goede ervaringen mee

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:53

Stalhouderij Meijer in Marienheem (Overijssel) heeft ook vele friezen op stal. Op de site staan er niet zo veel te koop aangeboden, maar die zijn er vast wel. Zij hebben, voor zover ik weet, een zeer goede naam.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:59

Jenny_S schreef:
Ik begrijp dat je hem mooi vind, zeker een aansprekend paard.

Maar ik ben het wel deels eens met mijn voorganger, prijs is te hoog voor een paard dat alleen zadelmak en verkeersmak is.

maar persoonlijk zou ik voor hem wel 5500 betalen denk ik, maar dus erg persoonlijk.
Ruinen zijn in vergelijking met merries vaak duurder heb ik gemerkt toen ik mijn eigen fries zocht.
Ruinen zijn namelijk populairder en dit drijft de prijs op.

succes!!

Hey Jenny.
Ikzelf heb 4maand geleden ook een friese merrie gekocht hier in België.
Hangt enorm af van de bloedlijnen en sterren en premie's. Ik heb het geluk dat ik deze merrie al 4j trainde voor de eigenaar en haar aan de prijs kon kopen van veulen (wat ook al 3750 was) normaal stond ze €7500.

Het rare is dat er bij deze fries geen sterren of premies vermeld staan of bloedlijnen.
Een goede fries met nette stamboom betaal je inderdaad wel.

Kijk ook zeker hier eens: http://www.bsfp.be/html/te_koop.html

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:02

Als ik dit zo zie denk ik dat je er ongelukken mee gaat krijgen, hoe mooi hij ook is ik ging voor een ervaren braaf paard.

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:03

In Heythuysen (Limburg) zit ook een friezenstal "Stal Le Winne".
Zij hebben een groot aanbod aan friezen paarden, allen met goed papier!

Hun paarden worden netjes ingereden en mee op pad genomen (voor de wagen en onder de man) en zijn daardoor verkeersmak en gemakkelijk in de hand.

Als je interesse hebt kan ik je via PB wel het nummer geven van de stal.
Je kunt ze ook even googlen :Y)

Ik vind hun echt een aanrader! Goede friezen, goed papier, correct opgevoed, netjes ingereden, verkeersmak en voor een nette normale prijs.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:06

Els_175 schreef:
In Heythuysen (Limburg) zit ook een friezenstal "Stal Le Winne".
Zij hebben een groot aanbod aan friezen paarden, allen met goed papier!

Hun paarden worden netjes ingereden en mee op pad genomen (voor de wagen en onder de man) en zijn daardoor verkeersmak en gemakkelijk in de hand.

Als je interesse hebt kan ik je via PB wel het nummer geven van de stal.
Je kunt ze ook even googlen :Y)

Ik vind hun echt een aanrader! Goede friezen, goed papier, correct opgevoed, netjes ingereden, verkeersmak en voor een nette normale prijs.

:j

Ik ben ook bekend met deze stal, en ik kan Els alleen maar gelijk geven. De dochter des huizes/stalles neemt ze ook mee op wedstrijd, dus ze hebben al veel gezien.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:57

steflyn schreef:
Jenny_S schreef:
Ik begrijp dat je hem mooi vind, zeker een aansprekend paard.

Maar ik ben het wel deels eens met mijn voorganger, prijs is te hoog voor een paard dat alleen zadelmak en verkeersmak is.

maar persoonlijk zou ik voor hem wel 5500 betalen denk ik, maar dus erg persoonlijk.
Ruinen zijn in vergelijking met merries vaak duurder heb ik gemerkt toen ik mijn eigen fries zocht.
Ruinen zijn namelijk populairder en dit drijft de prijs op.

succes!!

Hey Jenny.
Ikzelf heb 4maand geleden ook een friese merrie gekocht hier in België.
Hangt enorm af van de bloedlijnen en sterren en premie's. Ik heb het geluk dat ik deze merrie al 4j trainde voor de eigenaar en haar aan de prijs kon kopen van veulen (wat ook al 3750 was) normaal stond ze €7500.

Het rare is dat er bij deze fries geen sterren of premies vermeld staan of bloedlijnen.
Een goede fries met nette stamboom betaal je inderdaad wel.

Kijk ook zeker hier eens: http://www.bsfp.be/html/te_koop.html

Dan zijn ze nooit met haar naar een keuring geweest. Dan daalt de prijs van een merrie ook enorm
Maar weet je al je er maar blij mee bent :-)
Veel belangrijker vind ik tenzij je er mee willen fokken voor de verkoop