Ik heb inmiddels wel genoeg ervaring
Zie mijn profiel. Ik rij nu T4 (=hoogste niveau) TREC met mijn Draver, dat is recreatiesport
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zie mijn profiel. Ik rij nu T4 (=hoogste niveau) TREC met mijn Draver, dat is recreatiesport
Blanche1986 schreef:Wil hier heel even op reageren ik verzorg op dit moment een Draver die ook heeft gekoerst. Ze zit al tijdje onder het zadel en is een prima recreatiepaard hoor. Kan de galop ook en ze heeft ook en telgang. Dus het zegt niks of je paard nou nooit of wel op de baan heeft gereden denk dat je met geduld een heel eind komt en er gewoon een recreatiepaard van kan maken.
het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.
ze verkiest de galop wel boven telgang, maar om in de galop te komen heeft ze poos getelgangd. Bo_Cassey schreef:Naja, je hebt natuurlijk ook gewoon telgangers. Alleen heb ik er nooit van gehoord dat ze telgangen én draven.
Nsky86 schreef:WendyBZ schreef:niet 'dus'het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.
ik bedoelde ook tölt , maar we hebben het op het werk net over ijslanders, vandaar dat ik het verkeerde typte. Altijd zo gezellig meteen dat toontje erbij. Maar bedoel dus tölt ipv telgang
Nsky86 schreef:WendyBZ schreef:niet 'dus'het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.
ik bedoelde ook tölt , maar we hebben het op het werk net over ijslanders, vandaar dat ik het verkeerde typte. Altijd zo gezellig meteen dat toontje erbij. Maar bedoel dus tölt ipv telgang
[/quote]
unihorses schreef:WendyBZ schreef:niet 'dus'het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.
er zijn toch genoeg 5gangers tussen de (franse)dravers?
of heb ik nu een uitzondering
WendyBZ schreef:unihorses schreef:
Omdat telgangen niet iets is wat Dravers zo uit zichzelf doen, maar eerder voort komt uit onbalans, rugproblemen, etc. Je hebt schweinepass (=langzame telgang, geen ruggebruik, die wil je dus niet) en telgangen op hoog tempo, en er zijn maar weinig die dat kunnen.
geen idee of ze het goed deed, doen we nu nagenoeg niet meer. moet echt hulpen geven wil ze telgangen terwijl ze zonder balans indd de neptelgang verkoos. Bo_Cassey schreef:Blanche1986 schreef:Wil hier heel even op reageren ik verzorg op dit moment een Draver die ook heeft gekoerst. Ze zit al tijdje onder het zadel en is een prima recreatiepaard hoor. Kan de galop ook en ze heeft ook en telgang. Dus het zegt niks of je paard nou nooit of wel op de baan heeft gereden denk dat je met geduld een heel eind komt en er gewoon een recreatiepaard van kan maken.
Vraagje off topic tussendoor: heeft ze draf én telgang, of is het gewoon een telganger?
Amerika en Engeland wel, maar wat hier loopt zijn gewoon normale dravers.
. Dani199764 schreef:ik heb een deels dravertje maar is wel heel erg in haar bouw terug te zien maar perfect als recreatie paardje zelf rij ik er dressuur mee en af en toe een sprongetje en ook galop (gaat nog wat hard soms maar dat ligt meer aan haar evenwicht nog) doet ze erg leuk.
denk als je het vertrouwen eenmaal hebt en ze nog niet echt veel op de baan gelopen heeft dat het prima recreatiepaardjes zijn