Ik heb afgelopen maart een jaarlingmerrie bij Gangenpaarden Reestdal gekocht (hierboven ook genoemd). Leonie kan je super veel vertellen over mountain horses en heeft ook veel verschillende paarden staan.
Ik ben zelf een aantal jaren geleden in Canada in aanraking gekomen met rockies. Ik was toen erg onder de indruk van hun nuchtere en vriendelijke karakter en bovendien heerlijke extra gang. Ik was er toen al snel vrij zeker van dat ik een rmh of kmh wou als ik ooit een ander paard zou kopen.
Zelfs nadat ik een jaar later op IJsland ben geweest en daar op veel IJslanders heb gereden. Dat zijn ook super leuke paarden, maar rockies trokken mij meer o.a. vanwege hun karakter en grotere formaat.
Ik had verwacht voorlopig niet op zoek te hoeven naar een nieuw paard. Helaas is mijn andere paard onverwachts overleden en toen ben ik op zoek gegaan naar een mountain horse. Ik kwam toen bij Leonie terecht en wist toen redelijk snel dat mijn merrie het zou worden. Nog steeds ben ik elke dag heel blij met haar

Ik zou je zeker aanraden om te gaan kijken en ook een aantal keer een ritje te maken!

Ik vind IJslanders vaak zelfstandiger/onafhankelijker, wat mij iets minder trekt. Ook IJslanders kunnen pittig zijn, dat is gewoon verschillend per paard binnen een ras. Mijn bijrijdijslander is zeker niet rustig