de "andere" Arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:31

Zo, hopelijk heb ik jullie niet verveeld met bovenstaand stukje Engelstalige tekst over "strains". Het gaat me met name om de type beschrijvingen.
Na een stukje theorie weer een stukje praktijk, het volgende heb ik vernomen wat betreft de goedkeuring van Masada Fahsim (dus niet Fashim, my mistake).

Het volgende is mij bekend over de Belgische hengstenkeuring (fouten mijnerzijds voorbehouden):

Na een medische onderzoek naar gebreken wordt de hengst voorgesteld aan een vakjury welke beslist of deze de toelating krijgt ter publieke dekking. (zaterdag)

De Zondag nadien dient deze hengst opnieuw te verschijnen voor de jury en het publiek.

Masada Fahsim werd goedbevonden op zaterdag en zondag en bekroond met een "premium" .

Dit wil zeggen dat de hengst:

1/ goedgekeurd is ter dekking en een dekboek mag overhandigd worden door het Ministerie Van Landbouw.
2/ In premium heb je 3 onderverdelingen 1ste (70% - 74,9%, /2de (75% -79,9%) /3de ( > 80 Ziek De HOOGSTE score ooit toegekend dit jaar is aan ETERNITY IBN NAVARONE (90,1%)

Masada FAHSIM US haalde 79,8 % of 0,20 % tekort voor de hoogst mogelijke score.

De keurders waren Mvr. Modderman , Mvr. Tengstedt, Dhr. Poth.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:32

die smiley heb ik er niet ingezet trouwens, die verscheen opeens....

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:28

Hey Nasheeta,

Je hebt je er echt in verdiept zie ik. OK dan!
Zeg, volgens mij heeft NL een hengst die Al Khamsa is, en Babson bloed voert: RKS Haziz namelijk, die dus ook veel succes heeft gekend in de internationale showring, en zich klassewinnaar en 1ste premie hengst mocht noemen hier op de (toen nog strenge) NL hengstenkeuring. Ik geloof dat hij alleen een beetje in het vergeet boek is geraakt. Verder: Ik ken een heel aantal Iraanse arabieren, ben in Italië op een stoeterij geweest (praat al over 1992) die er toen een heel aantal had, en er mee fokte. Heel rustige en vriendelijke paarden, alleen denk ik niet het paard wat zo mee kan draaien in de showring, of ze moeten niet de goede hebben gehad, maar dat geloof ik niet. Ze waren niet lelijk, maar gewoon niet heel bijzonder. Wat ze wel veel hadden is de zwarte kleur, dat scheen in de bloedlijn te zitten. Stokmaat was zo tussen de 1.48m. en 1.53 m. Lachen

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:14

Hier komen de foto's van Nasheeta, ik hoop dat alles klopt.

Iraans:

Jallad
Afbeelding

Negine
Afbeelding

Lajevard
Afbeelding

Kwart Egyptisch driekwart Iraans:

Abu Khamseh
Afbeelding

Afbeelding

Sheyk Obeyd:

Masada Fashim
Afbeelding

Meranti Shahnan
Afbeelding

Egyptisch x Davenport:

Abu Sahad
Afbeelding

krabbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:03

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 20:27

Sovy bedankt! supergaaf.

Wauw Marengo, vertel vertel, ik heb de info nodig voor mijn artikel (engelstalig) over Iraanse arabieren. Weet je er nog iets van, welke ze hadden, hoe heten die fokkers, hebben ze nog zuiver Iraanse, waar in Italie zitten ze, heb je een faxnummer etc????
Heb het plaatje bijna rond, heb nu een overzichtje van de fokkers in NL, Spanje, Oostenrijk...die in Italie kreeg ik dus geen info over.

Hoe vinden jullie de foto's trouwens???

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 20:30

wat betreft de foto's: Jallad is dus 27 jaar he!
De foto van Meranti Shahnan is bij nader inzien niet bepaald geschikt, ik zal kijken of ik een betere, en conformatiefoto heb.
*tijn*, ik kijk zo op dat forum, hopelijk zitten daar leuke, open minded mensen!