Hmmz, is dit de nieuwe versie van papieren

Die van mijn haf zagen er heel anders uit? (groen, foto op de voorkant)
Maargoed, jou haf uit de ST lijn, deel gekruist met de A en M lijn.
Waarschijnlijk is jouw haf van het flinkere type.
Dat zie ik wel graag.
Kun je ook haar hele papier inscannen? Want dit is alleen vader + moeders afstamming.
Niet zo interessant als het hele papier natuurlijk.
Nu even over de lijnen.
De hele B en N lijn mochten ze van mij eruit flikkeren (ja sorry dat ik het even zo zeg).
Daar heb je dus gewoon niks aan.
Als je een NRPS'er wil fokken ga je lekker een NRPS'er fokken maar hoef je daar de haflinger niet voor te verklooien.

De S en de St lijn zijn nog wat klassieker, maar als mensen massaal met Sturm gaan dekken gaat ook dit helaas verlopen...
De A lijn is heel erg rijtypisch, deze hoeft voor mij ook al niet zo.
Hier zou ik zelf ook nooit mee fokken, want dan help je mee aan de vernieling van de haflinger.
Maargoed, ieder daar z'n mening over.
De W lijn.
Op zich best leuke paardjes, niet de modern, niet te klassiek.
Nu ga ik ff voor Jomanda spelen: deze lijn word gewoon de ondergang van het haflingerstamboek.
Wallenstein is erg populair bij de meeste haflingerfokkers (zowel prive als "zakelijk") net als de andere hengsten van H. van den Berg.
En dat is geen goede zaak.
Als "iedereen" met Wallenstein/Sturm gaat fokken komen we over een X aantal jaren vast te zitten.
Met welke hengst moet je gaan dekken? Ze stammen immers toch al bijna allemaal van Wallenstein af...
En dan de M lijn, tsja, wat moet je er van zeggen.
Kan er mee door, daar niet van, maar ze zijn iets modern en dat spreekt mij totaal niet aan.
W.b.t. de H lijn

Mooi klassiek, zoals ik het graag zie! Alleen die knie-actie bij Hallmark vind ik niks...

(het is ook nooit goed hè?

)
Op het noemen bij afstamming heb ik geen enkel bezwaar. Doe het zelf ook.
Is veel makkelijker, ik bedoel, als je vraagt: Wat is het voor een paard?
Is er niemand die zich nou echt interesseert voor de naam (bij haflinger al dan niet met lange "achternaam"), de afstamming is veel belangrijker, zeker ook voor fokkers e.d.
Aan de bekendheid van de haflingerhengsten mocht wel wat gedaan worden.
Meer foto's op keuringen, maar ook op andere locaties (gewoon "thuis", op wedstrijden enz.) maken zodat er geen verouderde foto's komen te staan. (zoals bv. bij Stallion v/d Edelweiss

)
Moraal van het verhaal: Gooi het bestuur van het KVTH eruit, schaf een nieuw fokbeleid aan, laat vervolgens alle hengsten opnieuw keuren et Voila! De Haflinger zoals hij ooit bedoeld is.
Ja, ik ben hier nogal al fel in[EDIT] Ohja, schaf een ander stamboek aan voor trekpaarden, dan zit dat stamboekblad van het KVTH ook niet zo vol gel*ld met dat gedoe[/EDIT]