Toch benieuwd wat jullie denken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 21:30

Mindim schreef:
Ik denk niet dat ie zo groot zal worden dan :D Mijn volle tinker was met 2.5 al 1.54

Echt groot gaat hij waarschijijk niet worden nee :+
Maar die van jou is dan zeker wel een grotere maat :)

RyanneZarita

Re: Toch benieuwd wat jullie denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:41

mag ik één vraag stellen aan TS..
hoe is het mogelijk dat je het paard van de fokker hebt, terwijl de fokker de moeder niet kent?
Dat gaat volgens mij niet... Je bent fokker als je de moeder van het veulen in bezit hebt, of in ieder geval het veulen vanaf geboorte in bezit hebt (dus de moeder kent..)

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 00:07

RyanneZarita schreef:
mag ik één vraag stellen aan TS..
hoe is het mogelijk dat je het paard van de fokker hebt, terwijl de fokker de moeder niet kent?
Dat gaat volgens mij niet... Je bent fokker als je de moeder van het veulen in bezit hebt, of in ieder geval het veulen vanaf geboorte in bezit hebt (dus de moeder kent..)

Sorry voor het onduidijke verhaal, ik heb hem van een handelaar die wij persoonlijk kennen, niet van een fokker. Ik weet dat het vreemd is dat de moeder onbekend is, maar aangezien hij goedgekeurd en gezond was, in het bezit van een compleet paspoort én ik en mijn familie helemaal verliefd op hem was, was de keuze ondanks dat toch snel gemaakt.. Misschien niet de slimste beslissing, maar ik heb er geen moment spijt van gehad :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:49

Tenzij hij deze zomer nog een flinke groeispurt krijgt betwijfel ik of hij de 1.45 gaat halen, laat staan groter dan dat. Meestal zie je de laatste flinke groei in de zomer dat ze 2 worden (mits ze normaal te eten gehad hebben en netjes ontwormt zijn natuurlijk). Op 3 zitten ze zo rond de 97+% van hun eindstokmaat en dat is dus cm werk. Al is 3% bij shet lang niet zo veel als 3% bij een grote warmbloed van 1.80.

Koudbloeds hebben hun grote groeispurten vaak wat eerder, wat nu nog veel cm's groei twijfelachtig maakt. Het klopt dat zeker voor de ponysport er tot en met 8 jaar gemeten wordt, maar groei in de hoogte stopt meestal met 6 jaar (uitgezonderd de hele grote paarden, die tot 2 jaar langer kunnen doorgroeien) en vervolgens zwaren ze tot 8 jaar uit. Door het uitzwaren lijken ze vaak groter te worden, maar dat is spiermassa en geen bot meer (groeischijven zijn dan nl al gesloten).

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:35

Oké duidelijk! :) Ik vind het geen probleem hoor, als de stamboom onbekend is! vroeg het me alleen af!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:46

Colway schreef:
Tinker x rijpaard denk ik

Ik ga hier in mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:18

RoanOscar schreef:
Mindim schreef:
Ik denk niet dat ie zo groot zal worden dan :D Mijn volle tinker was met 2.5 al 1.54

Echt groot gaat hij waarschijijk niet worden nee :+
Maar die van jou is dan zeker wel een grotere maat :)

Valt mee hoor, uiteindelijk is hij nu 8 en tussen de 1.58/1.60.
Niet uitzonderlijk groot voor een tinker.

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 17:02

Mindim schreef:
Valt mee hoor, uiteindelijk is hij nu 8 en tussen de 1.58/1.60.
Niet uitzonderlijk groot voor een tinker.

Oh oke, nouja dan is Oscar gewoon klein :D

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 17:03

IrisvdHeuvel schreef:
Colway schreef:
Tinker x rijpaard denk ik

Ik ga hier in mee..

Nu jullie het zeggen... *D