Wat zou de waarde van deze pony kunnen zijn ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:41

Ik zou eerst met de eigenaren gaan praten over wat hun voor de pony willen. Dan is het maar net wat jullie er voorover hebben.
Maar ik zou dus eerst eens proberen om te kijken wat de eigenaren van nu verwachten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:45

CM_ schreef:
Ik zou m eerlijk gezegd alleen gratis of voor een symbolisch bedrag accepteren.
De mankementen die jij opnoemt, zijn toch wel erg levensbepalend, voor het zelfde geld gaat ze deze zomer nog naar de eeuwige groene weides..

De mensen zouden blij moeten zijn met een fijn pensioenplekje ...

Idd. De aankoopwaarde is nooit zo.n probleem. Het gaat om de stallingskosten en d.a kosten die het zo duur maken. Dus wat is wijsheid?
Daarbij vraag ik me af of Ze de pony in deze tijd wel verkocht krijgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:57

ik zou ook eerst eens met de eigenaren rond de tafel gaan zitten,kijken wat hun zelf dachten te krijgen.ik zou niet meer als de slachtprijs geven.snap eigenlijk ook niet als ze er geld voor willen.goed tehuis is goud waard

Luf_Midnight

Re: Wat zou de waarde van deze pony kunnen zijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:01

als je dochter er nu plezier en vertrouwen in heb zou ik inderdaad voor een symbolisch bedrag hem over nemen.
misschien dat je dan wat betaald voor de spullen die mee gaan met de pony en voor de pony verder niets betaald.
ik ken echter het stukje emotionele waarde, heb me vorige pony vorig jaar alsnog gekocht voor veel te veel geld, maar ik moest hem hebben dat verdiende hij.
dus vind hem nog steeds elke cent waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:06

Niks. Zij mogen blij zijn dat zij geen risico meer lopen op hoge dierenarts kosten... Als het mijn paard was zou ik hem dan ook uitlenen ipv verkopen, omdat ik het eigenlijk afschuiven van zorg vind. Maargoed zij willen hem dus wel wegdoen, dan zou ik hem voor niks weggeven. Grote kans dat je genoeg kosten nog krijgt..
(Al is de emotionele waarde heeel hoog.. Zon 'ouder' paard met gebreken verdient wel echt een fijn plekje!)

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:40

Ik denk inderdaad dat de eigenaren blij mogen zijn als ze een goed huisje voor hem vinden. Verder heeft het paardje denk ik geen realistische waarde!
Vind het wel echt super dat je dit oude maatje met gebreken een mooi plekje wil aanbieden!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:11

oh ja en denk na over "de toebehoren" zoals tuig en dekens. Soms ben je nieuw voordeliger uit en soms heeft het paard een moeilijke rug en is zo'n passend zadel juist nieuw onbetaalbaar.
(op internet vind ik altijd nieuwe goedkope dekens - zijn de kleuren weer "uit" ofzo)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:16

waarom willen ze van de pony af??
wij hebben pony overgenomen ( bruikleen) was 17 hoog in mensport gelopen, artrose....
wij hebben dus niks betaald voor pony, wij betalen alle zorg .....en zijn heel blij met hem , ik hoop hij ook met ons..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:32

Wij hebben 5 jaar geleden een paard overgenomen, dier was toen 13 jaar oud. Dit paard had ook artrose,was ook onregelmatig af en toe, dus werd ze het weidemaatje van ons andere paard, dat wat eenzaam was na de dood van haar vriendje. Ik heb er nooit mee gereden vanwege haar klachten. Ik heb toendertijd alleen een bedrag voor haar toebehoren betaald,zoals dekens tuig enz.,het paard kreeg ik voor niets. Ik heb toen 250,- betaald. Paard is er overigens nog steeds, al wordt ze wel wat stijver.(kost wel wat aan suplementen,maar het gaat prima)
Je moet er wel rekening mee houden dat het ook maar zo mis kan gaan,je haalt je in zo'n geval wel een hoop zorgen en verdriet op de hals.
Ik zou dus ook in overleg met de eigenaar een symbolisch bedrag voorstellen.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 13:36

De pony hoeft niet op stel en sprong weg maar mocht iemand zich aanbieden gaat hij (wij wisten hier niets van af helaas ) .
@Parador . heb hetzelfde voorgesteld als jullie, wij nemen hem over kosteloos en zullen er heel goed voor zorgen maar helaas was dit geen optie .
Het is zo lastig om iemand die je goed niet voor het hoofd te stoten maar wel vast te houden aan je eigen idee .

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:37

Er staat niet in jouw verhaal dat die mensen van de pony af willen.
Kan je dochter niet gewoon onder dezelfde voorwaarden de pony blijven rijden, zonder dat je hem koopt. Dan ben je echt heeeel veel beter af, want je hebt ook de ouderdomszorgen niet, en de zorgen (dus de twijfels in je hoofd) is vaak nog erger dan de kosten...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:38

en wat gaan je (jullie) nu doen?
Hebben ze een vraagprijs?

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:39

eeh mijn bericht is ten overvloede, ze willen er dus wel vanaf...

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:39

Als ik dat zou hebben, zou ik het gratis weggeven aan de liefhebber. Is wel zo eerlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:59

Ik zou hem gratis overnemen, maar gezien dat blijkbaar geen optie is, absoluut niet meer dan de slachtwaarde.
Ik heb een paard gehad die oa ook artrose had en last van luchtwegen, en dat gaat je alleen maar geld en ellende kosten. Het kan nog jaren goed gaan, maar ook morgen opspelen. Je moet je afvragen of je je dochter ook wel door die ellende wilt laten gaan. Het is namelijk nogal wat qua medische kosten en beter zal de pony ook niet meer worden. Sowieso advies van een dierenarts inwinnen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:51

Grooming_Mom schreef:
heb wel foto`s maar ik mag niet zomaar foto`s van iemand anders plaatsen .
Hij zou zijn voor mijn dochter van 12 .
De bedoeling is lekker wedstrijdjes te starten , bosritten enzz enz z

Is het paard hier geschikt voor? gezien de bemerkingen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:14

Als er iemand voor komt?? Een 17-jarige pony met artrose,stofallergie en insuline resisitentie?Nou ik denk niet dat ze in de rij staan hoor...

De handel ligt compleet op z'n reet...heb inmiddels al 6 stuks aangeboden gekregen voor niets of weinig of een symbolisch bedrag :\

Als jullie bereid zijn om voorgoed al je tijd,energie en kosten in dit diertje te willen steken,mogen deze mensen hun handen dicht knijpen.
Dit diertje heeft totaal geen handelswaarde en als hij medicijnen heeft gekregen,heeft hij ook geen slachtwaarde.

Als je dit diertje over zou nemen dan moet je rekening houden met bezoek van de DA en dure medicijnen.Artrose kan lang goedgaan maar is onomkeerbaar en het diertje zal uiteindelijk niets meer kunnen.
Stofallergie...veel buiten zijn en op stal is eigenlijk geen goed plan.
Insuline resistentie...ga je daar eens goed op inlezen.
http://www.levendehave.nl/kennisbank/al ... ij-paarden

Sterkte en veel wijsheid met je beslissing,laat je niet onder emotionele druk zetten door de eignaren.Ik vind dit eigenlijk heel smerig als mensen op zo'n manier "zaken" willen doen,over de rug van een klein kind :(:)

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:09

Zo kogel is door de kerk we gaan hem niet kopen maar we maken er een lease plan van .
Wij wel wat maandelijkse kosten maar dat vind ik geen punt , en mijn dochter kan haar dierbare vriendje `houden` <3
Bedankt allemaal voor het meedenken meiden :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:10

Mooie oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:25

Fijn!