Het beste ras?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:06

KWPN is de luxe benaming voor HTK }>
Huis- Tuin- en Keukenpaard

Als je een paard zoekt moet je je niet teveel blindstaren op rassen en stamboeken, maar zoeken naar het juiste paard voor jou. Gewoon rondkijken wat er te koop is en binnen je budget past en ook rekening houden met hoe je het dier wilt huisvesten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Chroosje schreef:
Ik wist het, haha.
Oké, ja, dat vind ik zelf ook erg mooie, leuke paarden, maar hoe groot is een gemiddelde Lusitano? Want het moet een paard zijn waar ze niet te groot voor kan worden, zegmaar :)

Lusitano's heb je van klein tot groot.155/165 zijn de meeste wel.maar je hebt ook kleinere en grotere.fokker massa fokt bv echte grote luxe dressuurpaarden voor de sport,ook heb je nog een goede fokster romina steiner.

Kiona_H

Re: Het beste ras?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:50

misschien is een appaloosa ook wel geschikt.
ze zijn vaak heel koel in hun hoofd en vinden bosritten ook erg leuk en kunnen ook best goed springen

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:54

BWP - Belgisch Warmbloed Paard! =)
In een stal waar ik momenteel nu zit, fokken ze bwp's, gaan er ook mee uit rijden etc en worden puur getraind in het springen, 1 van de merrie's heeft een aantal jaren geleden bijna in de GP gereden & 1 zoon van haar zit nu in de 1m20, en nog een andere zoon (2,5 j ) springt vrij 1m30 =)
Dus lijkt me wel een geschikt springpaard ^^

Zou eerder wel kijken naar afstammelingen van Clinton (komt 2de veulen van), Cicero, Contendor, Darko etc =)

nynke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:54

ik rij een paar KWPN tuigers en ik vind ze heerlijk rijden! altijd werk willig kunnen vaak wel goed dressuur en ze kunnen ook nog een aardig balkje springen, ook zijn ze vaak erg koel in het hoofd. je moet wel goed zoeken naar een tuiger die ook beetje mooi gebouwd zijn. hier 2 voorbeelden van 2 paarden die volgends mij mooi gebouwd zijn
Afbeelding

Afbeelding

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:02

een draver :D

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:39

Ik hou het bij mijn oude paard een Oldenburger. Heb nu een KWPN. Heb ook een Shetlander, Haflinger, Draver en en groninger gehad.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:23

Okee Gwen, en waarom? (wat is er zo leuk aan deze paarden enzo? :) )

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:34

liana_shet schreef:
een draver :D

ja idd een draver haha :)