Hoe groot gaat hij worden? Wat denk je?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:33

quattuor schreef:
Hoe groot was moonshine als veulen en haar veulens?

als veulen weet ik niet met 10mnd was ze 105cm en haar merrie veulen nooit bij gehouden ze is nu 1,5jr en wel iets kleiner als moeder dus zij zal ook rond de 128/130 worden.maar meet maar met het touwtje dan weet je de maat

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Re: Hoe groot gaat hij worden? Wat denk je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 19:17

Ok :)

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:52

Ik denk zelf een A of een B. Mijn 3/4 welsh, mams 1 m en paps 1.17 is nu zo een 95 cm en is inmiddels 6 maanden oud. Ik denk zelf dat dit paardje rond de 1.20 uit gaat komen en dan zit hij net denk nog in de A klasse.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:59

eefjuh20 schreef:
set_elkol schreef:
ja koffievos denk ik ook :)

dat denk,ik ook

Een koffievos heeft de kleur van zwarte koffie en is dus heel donker ook de staart en manen. Dat is deze dus niet. Het lijkt mij een gewone vos met blonde staart een manen. vossen heb je in zoveel tinten van heel licht (haflinger bv) tot de kleur van een roofdier de vos. .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:49

pillow een gewoone vos heeft o voskleurige manen,deze heeft blonde manen en is dan dus een zweet vos

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:13

keona schreef:
pillow een gewoone vos heeft o voskleurige manen,deze heeft blonde manen en is dan dus een zweet vos

Een zgn zweetvos is lichter en heeft witte staart en manen, zoals een haflinger. Ik heb zelf een echte voskleurige (zoals de vos) KWPNer met een blonde dus niet witte staart en dat is op papier een vos zonder verdere benaming. In de volksmond noem je het een blonde vos

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 08:53

pillow schreef:
keona schreef:

Een zgn zweetvos is lichter en heeft witte staart en manen, zoals een haflinger. Ik heb zelf een echte voskleurige (zoals de vos) KWPNer met een blonde dus niet witte staart en dat is op papier een vos zonder verdere benaming. In de volksmond noem je het een blonde vos

ik zie echt wel blonde staart en manen nu nog en als dat zo blijft zeg ik zweetvos

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:09

Ik zeg ook gewoon een zweetvos. En idd een grote A / kleine B