belgisch tinkerstamboek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:56

och ik hoorde vanmiddag toevallig dat er een tinkerstal in den lande met een welsh cob x tinker fokt... veulens blijven tinkers want tinkers zijn kruisingen Rolleyes toch?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:00

Pellie schreef:
och ik hoorde vanmiddag toevallig dat er een tinkerstal in den lande met een welsh cob x tinker fokt... veulens blijven tinkers want tinkers zijn kruisingen Rolleyes toch?
En ben jij het daarmee eens?

Alle rassen zijn ooit onstaan uit kruisingen en van alle rassen lopen nu nog kruisingen rond. Maar bijv. een kruising fries x tinker is noch een Fries, noch een Tinker..

Als zij stellen dat de veulens Tinkers zijn, dan kun je net zo goed stellen dat de veulens Welsh Cobs zijn.. Cool

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:12

het maakt niet uit of ik er mee eens ben. je hebt types als sporthorses, grai en scudders dus die kruisingen zouden hun plaatsje wel vinden denk ik. ik ben wel beniewd naar het eindprodukt.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 22:13

ik zal het zeggen zoals het is. mariska als het ICS hier heeft gekeurd dan zijn die mensen hun geld kwijt want die papairen zijn niet geldig. in belgie moet ge keurd worden door een belgisch stamboek.
an bij mijn weten is het ICS in ierland een society en geen stutbook.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:07

Heb je al eens contact gehad met het ICS? Er zijn al veel meer Belgische paarden gekeurd bij het ICS. In Frankrijk ook.. En nog veel meer landen. Het paspoort is overal geldig, dus ook in Belgie.. En zoals eerder gezegd, ze zijn bezig met keuringen in Belgie, dus misschien is daarbij wel een plaats voor jullie weggelegd (door bijv. het opzetten van een dochterstamboek van het ICS in Belgie)

Society is trouwens engels voor vereniging. Daarmee aangevend dat ze net als ICS Nederland een verening is en niet een stichting zoals bijv. het NTS. Het ICS is wel degelijk het studbook of origine (kijk ook maar eens op de site van ICS nederland (www.irishcob.nl).

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:52

luister eens volgens de belgisch WET(waar wij ons aan moeten houden). kun je in belgie geen dochterstamboeken oprichten wel kan je samen werken met andere stamboeken. en het ics neemt enkel cobs aan in nederland en dat is ook niet gelijk met ierland want die nemen ze dan weer allenmaal aan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:46

ragna schreef:
luister eens volgens de belgisch WET(waar wij ons aan moeten houden). kun je in belgie geen dochterstamboeken oprichten wel kan je samen werken met andere stamboeken. en het ics neemt enkel cobs aan in nederland en dat is ook niet gelijk met ierland want die nemen ze dan weer allenmaal aan.

Iemand die er zo veel van denkt te weten.. daar kan ik niet tegen op.. Lips are sealed
Feit is wel dat ICS zowel Cobs als crossbreds opneemt (alle ICS landen doen dat trouwens)

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:19

Hoe komt het dat ik 50 euro moet betalen voor registratie en stamboektijdschrift Verward .... en als ik de discutie hier boven zie ... hoe betrouwbaar is het allemaal? Hoeveel tinkers zijn er al opgenomen in het stamboek? En welke zijn julie gegevens van inschrijving in het Belgische wetboek? Denk dat ik eerst toch nog even tot de bodem wil uitpluizen of ik m'n centen (50 of 40 euro) niet zomaar zonder doel uit geef Knipoog. Wel een goede vraag trouwens wat de rasstandaard is. En dat "alles" opgenomen is bij jullie ... is dat niet tegen het principe van een stamboek om het ras raszuiver te houden en dus dieren die niet aan de rasstandaard voldoen te weren? ....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:40

Aan de ICS acht ik niet zo veel waarde meer, Irish is eind september gekeurd maar ik heb nog helemaal geen papier mogen ontvangen.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:55

dat is bij ons niet de bedoeling.