toch? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pellie schreef:En ben jij het daarmee eens?och ik hoorde vanmiddag toevallig dat er een tinkerstal in den lande met een welsh cob x tinker fokt... veulens blijven tinkers want tinkers zijn kruisingentoch?
ragna schreef:luister eens volgens de belgisch WET(waar wij ons aan moeten houden). kun je in belgie geen dochterstamboeken oprichten wel kan je samen werken met andere stamboeken. en het ics neemt enkel cobs aan in nederland en dat is ook niet gelijk met ierland want die nemen ze dan weer allenmaal aan.
.... en als ik de discutie hier boven zie ... hoe betrouwbaar is het allemaal? Hoeveel tinkers zijn er al opgenomen in het stamboek? En welke zijn julie gegevens van inschrijving in het Belgische wetboek? Denk dat ik eerst toch nog even tot de bodem wil uitpluizen of ik m'n centen (50 of 40 euro) niet zomaar zonder doel uit geef
. Wel een goede vraag trouwens wat de rasstandaard is. En dat "alles" opgenomen is bij jullie ... is dat niet tegen het principe van een stamboek om het ras raszuiver te houden en dus dieren die niet aan de rasstandaard voldoen te weren? ....