Prijzen tinkers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:50

Maar hoe verklaren jullie dan de prijzen die voor friezen gevraagd worden? Die zijn soms nog wel 3x hoger dan die van de Tinkers...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:53

Biepmiep schreef:
Ja ik vindt ook dat er meer veelzijdige ponyrassen zijn. Misschien bepaald het feit er nog niet zoveel "goede" tinkers zijn de prijs?

Heb er ook genoeg mee gemaakt waar wat mee is en die echt niet superbraaf zijn.

Het is natuurlijk wel een marktwerking.
Zo zijn de driekleuren weer duurder, en dan betaal je inderdaad de kleur!

Ik denk ook dat veel mensen ze kopen vanwege hun braafheid.

Of het een goede Tinker is of niet maakt voor de meeste verkopers helaas niet uit... Het is een tinker dus we plakken er een leuk prijsje op....

En dat alle tinkers superbraaf zijn is ook een sprookje, je zult er meer brave tussen vinden, dat wel. Het imago is inderdaad nog steeds een grote reden waarom mensen voor een tinker gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:54

heel bot: modegril. Iedereen wil een tinker, dus gaan de prijzen omhoog (vraag en aanbod). Volgend jaar is de Ghanese Achimota highway breed je van het, en kosten die een kapitaal.

PS dat geldt voor alle rassen trouwens, bij de KWPN-ers zie je het weer bij bepaalde afstammingen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:55

Ja en een tinker is kwa huidverzorging ook ENORM veel werk, vindt persoonlijk.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:57

Biepmiep schreef:

Het is inderdaad wat meer werk, maar ik vind dit dus wel de moeite waard.. Tong uitsteken
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:03

ik niet, ik geef de voorkeur aan manen van een handbreedte (is ook vervelend, dan moet je iedere keer manen trekken). Maar zo heeft (gelukkig) ieder zijn eigen smaak.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:32

Ik ben helemaal weg van tinkers, het zijn gewoon echt mijn paarden, en dat ligt niet alleen aan het uiterlijk...

Dat de prijzen zo hoog zijn momenteel is deels omdat het ras populair is en dat is weer gedeeltelijk omdat het zulke veelzijdige beestjes zijn die er nog leuk uitzien ook ( veel verschillende vormen en maten)
Maar het is ook wat de gek ervoor geeft! Ik zou geen 3000 euro voor een driejarige neerleggen zeker niet als die al als volledig bereden wordt verkocht. Maar er zijn zat mensen die ook geen 2400 euro voor mijn Blizz zouden betalen. De consument bepaald ook deel van de prijs.
Zoek even verder zou ik willen zeggen tegen je vriend, besluit wat je max prijs voor een goede tinker is en ga met die prijs naar de verkoper.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:53

Mariska_28"]
[quote="Biepmiep schreef:

Het is inderdaad wat meer werk, maar ik vind dit dus wel de moeite waard.. Tong uitsteken
Afbeelding
[/quote]

Uh uh JA!!!!!!!!!
Inderdaad als ik dat zo zie.........

hardstikke mooi paard!

Er zit niet zoveel veel wit aan, ik vind dat donkere heel mooi.

Ik vind Pleasure van stal belos ook zo mooi...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:38

Lielle schreef:
ik niet, ik geef de voorkeur aan manen van een handbreedte (is ook vervelend, dan moet je iedere keer manen trekken). Maar zo heeft (gelukkig) ieder zijn eigen smaak.

Ach ik zit nu zo op manen van 1.15 ruim. En ik zie wel waar ik uitkom!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 12:11

het gaat idd wel om 3 kleuren.
Hij wil een 3 kleurige merrie met een beetje maat (aangezien hij zelf een behoorlijke man is)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:13

Oei Oei Oei dan kies je idd ook voor de ferrari's onder de tinkers zo te zeggen! Dat zijn de duurste die je kunt zoeken!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:16

....en erg gewild en zeldzaam

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:08

Jippie schreef:
Superroos, Tinker zijn veelzijdig? Als ik jou argumenten lees dan gaan die net zo op voor Hafjes en Fjorden en niet te vergeten een eenvoudige KWPN-er.
Ik denk dat vooral de vlekjes de prijs bepalen.

tuurlijk gaan die ook op voor andere rassen, maar de tinker heeft misschien voor sommige mensen net wat meer uitstraling,
omdat het zeg maar niet het prototype 'bruin paard' is,

veel mensen vinden tinkers ook lelijk,
maar hun mooie sokken, hun gevlekte lichaam en hun vaak geweldig lange en dikke manen, geven ze net dat beetje apartheid, dat iedereen denkt, (zelfs niet paardenkenners) wow, wat was dat...???

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:07

ik denk dat de 'sport'paardenmensen wat teveel in hun eigen hokje denken qua prijs en prestatie. het blijven bovenal liefhebberspaarden en is dat niet met veel dingen zo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:11

daarom zeg ik dus wet van vraag en aanbod. Veel mensen willen een tinker en gaat de prijs dus omhoog.

Citaat:
maar hun mooie sokken, hun gevlekte lichaam en hun vaak geweldig lange en dikke manen, geven ze net dat beetje apartheid, dat iedereen denkt, (zelfs niet paardenkenners) wow, wat was dat...???

precies Extreme duivel

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:19

Mariska_28 schreef:
Maar hoe verklaren jullie dan de prijzen die voor friezen gevraagd worden? Die zijn soms nog wel 3x hoger dan die van de Tinkers...

Die zijn idd ook erg hoog,maar vooral degene met een goed papier....
en je wilt toch niet de papieren van de friezen vergelijken met de papieren die aan een tinker gehangen worden....

Ik heb zelf een Tinker en hij gaat voor geen geld weg .
Ben zelfs naar de stamboekopname geweest met mijn ruin!!!! niet omdat ik helemaal geil op een papier maar om het eens mee te maken en het was erg leuk.
Maar ik kan er niets aan doen ik vind het papier van een Tinker wel zo ontzettend overschat....mischien over jaren als we echt gaan fokken ipv vermeerderen dat het papier zijn waarde krijgt maar tot nu toe zijn er maar weinig mensen echt goed bezig met het fokken van Tinkers.

Om nog maar niet te spreken over de verschillen in stamboek/keuringen zodat de helft van de mensen tussen de bomen het bos niet meer ziet(nee!!! dit is geen opening om weer hierover te discussieren).

Een Tinker is een geweldig ras..lekker allround( maar dat zijn heel erg veel rassen)....en een Tinker heeft volgens mij nu het imago lekker rustig ideaal voor beginners(zijn ze ook soms net als heel veel andere rassen).

Maar Tinkers zijn vooral heel erg snelle handel die heel goed opbrengt..de Tinkerhandelaren schieten de grond uit,in Ierland/Engeland liggen ze in een deuk om die Hollanders met hun Tinkers....

Er is maar 1 die niet lacht en dat is de Tinker...want er zijn er zo veel en waar blijven die allemaal als de rage over is...hopelijk niet net als al die andere rassen met hun stamboekpapier aan hun halstertjes op transport naar Italie.......

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:48

Ik vind trouwens met fokken dat er veel meer op karakter en gezondheid gelet moet worden.

Groot voordeel met fjorden is dat er zoveel bekend is over afstamming, met itnkers is het helemaal niet duidelijk, er komen nu ook steeds meer tinkers met kwalen te voorschijn.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:27

oh welke kwalen dan? ben ik wel nieuwsgierig naar.

CarS, dat gaan ze al, net als al die andere paarden die niet mooi genoeg zijn of niet genoeg presteren. Dat is niks nieuws.

btw ik hoop niet dat dit een pro - contra topic wordt. Scheve mond

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:46

Veel last van huidaandoeningen, ook veel longproblemen. (hoorde ik van iemand die handelt in tinkers.)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:46

De Tinkers zijn zo duur geworden doordat de handelaren de prijzen zo opschroeven, de klanten hebben het geld er voor over, de tinker is nl populair. Prijzen worden alsmaar hoger, waar stopt t?

De papieren zijn niet de reden (zonder papieren 3500, met papieren ook 3500)
De kleur en bontpatroon maakt ook niet uit! Is enkel smaak en over smaak valt niet te twisten, dit wordt niet doorgevoerd in de prijzen, voor elk beestje is wel een gek te vinden.
Hoeveelheid behang is al helemaal geen reden voor de hoge prijzen Haha!

Kleur, bont, behang en karakter en eventuele prestaties (waar ikzelf mijn vraagtekens bij heb of dat wel van toepassing is bij een Tinker...) zijn enkel argumenten voor populariteit. Indirect dus misschien wel voor de hoge prijzen, maar niet voor een individuele Tinker

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:47

bedoel het niet pro- of contra, maar eerst was het niets dan lof over tinkers, nu wordt wat meer duidelijk over voor- en nadelen van ras.
Zoals ieder ras is er iets over te zeggen natuurlijk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:48

Biepmiep schreef:
Veel last van huidaandoeningen, ook veel longproblemen. (hoorde ik van iemand die handelt in tinkers.)

Grote onzin... Net zoveel als andere rassen.. Bovendien zegt je zin al genoeg.. je hebt het van een handelaar...
Door de import zitten er vaak wat mindere tinkers bij, velen mankeren op dat moment wat, maar eenmaal opgeknapt van import zijn ze precies tzelfde als ieder ander paardje in NL

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:58

Losse knieen is trouwens wel een veelvoorkomend probleem bij Tinkers! Die van mij heeft er ook last van..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:03

Biepmiep schreef:
bedoel het niet pro- of contra, maar eerst was het niets dan lof over tinkers, nu wordt wat meer duidelijk over voor- en nadelen van ras.
Zoals ieder ras is er iets over te zeggen natuurlijk.

nee dat van pro en contra was ook niet tegen iemand specifiek gericht hoor maar ik merk de weerstand en onbegrip van sommigen en dat werkt meestal averechts in een topic. Lachen

en het is natuurlijk gek als tinkers hemelshoog de lucht in worden gejubeld, tuurlijk hebben ze kwalen en nadelen... het zijn ook maar paarden. Lachen

Mariska, bedoel je ruimte rond de knieschijven ofzo?
Laatst bijgewerkt door Pellie op 03-11-03 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:04

Mariska_28 schreef:
Losse knieen is trouwens wel een veelvoorkomend probleem bij Tinkers! Die van mij heeft er ook last van..

Klopt, maar ook bij friezen en belgen Tong uitsteken

Bij het NST worden merries met losse knieen trouwens geweerd! Losse knieen is nl erfelijk!!! Ruinen worden nog wel opgenomen, maar met vermelding erbij. Snowdon had gelukkig niets Lachen
Laatst bijgewerkt door snowdon op 03-11-03 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt