Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Biepmiep schreef:Ja ik vindt ook dat er meer veelzijdige ponyrassen zijn. Misschien bepaald het feit er nog niet zoveel "goede" tinkers zijn de prijs?
Heb er ook genoeg mee gemaakt waar wat mee is en die echt niet superbraaf zijn.
Het is natuurlijk wel een marktwerking.
Zo zijn de driekleuren weer duurder, en dan betaal je inderdaad de kleur!
Ik denk ook dat veel mensen ze kopen vanwege hun braafheid.
Mariska_28"]
[quote="Biepmiep schreef:Ja en een tinker is kwa huidverzorging ook ENORM veel werk, vindt persoonlijk.
Jippie schreef:Superroos, Tinker zijn veelzijdig? Als ik jou argumenten lees dan gaan die net zo op voor Hafjes en Fjorden en niet te vergeten een eenvoudige KWPN-er.
Ik denk dat vooral de vlekjes de prijs bepalen.
Citaat:maar hun mooie sokken, hun gevlekte lichaam en hun vaak geweldig lange en dikke manen, geven ze net dat beetje apartheid, dat iedereen denkt, (zelfs niet paardenkenners) wow, wat was dat...???
Mariska_28 schreef:Maar hoe verklaren jullie dan de prijzen die voor friezen gevraagd worden? Die zijn soms nog wel 3x hoger dan die van de Tinkers...
Biepmiep schreef:Veel last van huidaandoeningen, ook veel longproblemen. (hoorde ik van iemand die handelt in tinkers.)
Biepmiep schreef:bedoel het niet pro- of contra, maar eerst was het niets dan lof over tinkers, nu wordt wat meer duidelijk over voor- en nadelen van ras.
Zoals ieder ras is er iets over te zeggen natuurlijk.
Mariska_28 schreef:Losse knieen is trouwens wel een veelvoorkomend probleem bij Tinkers! Die van mij heeft er ook last van..