Mijn haflinger is geen haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Re: Mijn haflinger is geen haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:52

Er zijn veel haflingers met en zonder papier

dat tweede soort paard lijkt ook veel op een haf
italianen zijn tevens ook al veel verder met dit ras ( luxer )

ik ga er van uit als ik jou paardje zie dat dat een echte haflinger is lekker stevig gebouwt mooi halsje
super lief koppie <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:59

Weet niet hoe belangrijk papier is in dit geval.
Je zou eventueel als je bijv denkt dat het een Haf is dna kunnen trekken en kunnen ze de ouders vaak achterhalen.

Is bij ons stamboek wel:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:03

Dan moet je wel een idee hebben wie de ouders zijn. DNA wordt alleen met elkaar vergeleken. Uit DNA kan je niet zien oh, het is vader A en moeder B.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 14:28

DNA heb ik al eens naar geïnformeerd maar dan moet je inderdaad in ieder geval één van de ouders weten anders word het zoeken naar een speld in een hooiberg.
En als ik een interessant ras wou, had ik wel een zebra gekocht :+ het gaat mij er niet om of het interessant staat of niet, ik zou gewoon willen weten of het mogelijk is dat ze helemaal geen haflinger is.

Het enige wat ik tot nu toe van haar weet, is dat ze bij de handelaar nooit verkocht is als haflinger.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:33

Tja, als er geen haflinger papieren bij zitten kan het zijn dat het geen haflinger is. Net als dat het kan dat het wel een haflinger is.
Zonder papieren zal je hier gewoon nooit een antwoord op krijgen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:35

Ik woon in Osttirol 40 km van Sud-Tirol (Noord-Italie) en ik heb nog nooit een Avelingse gezien. De kans dat er eentje in Nederland staat lijkt me dus ook niet zo groot.
Ze is wel leuk, ik hou van dat groffe en heb toch wel meer haflingers met papier gezien met die bouw.