Wat is nou echt een braaf betrouwbaar ras

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:20

tinker is een fijn paardje ik verzorg er nu 1
+ punten :
ze vinden buitenrijden echt leuk
ze zijn best goed in dressuur
goed voor de kar
ze zitten lkkr zonder zadel
ze zijn er in kleine en grote maten
ze hoeven eigenlijk geen deken en bandages enzo
ze kunnen makkelijk zonder hoefijzers (tenzij je veel over de weg rijdt)
ze zijn echt bomproof
ze zijn lief voor iedereen

min punten

af en toe zijn ze lomp
ze kunnen niet goed springen
ze worden snel dik

als je graag springt kan je het best een fjord of haflinger nemen

voor meer informatie over de tinker stuur me een PB iedereen mag wat sturen
x miij

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:26

nicky_rilana schreef:
ik zou voor een ras gaan waar niet te veel bloed in zit. dus een tinker, haflinger, fjord, new forest, fries of een gelders paard. ruinen zijn meestal aanhankelijker dan een merrie en hebben vaak ook een fijner karakter, als een merrie hengstig is dan kunnen ze wel wat lastiger worden.

idd ruinen zijn aanhankelijker dan merries en merries kunnen ook hengstig worden ruinen minder snel

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:20

Ik was/ben ook beginner en heb Abby gekregen. Ik heb nu al zoveel van haar geleerd door haar 20 jarige leeftijd!
Abby is een haflinger en werd op marktplaats verkocht als kinderpony. Dat blijkt helemaal waar te zijn, bij mij wil ze soms nog weleens kloten (maar dat komt omdat ik consequent zijn nog een beetje moeilijk vind, gelukkig gaat dat veel beter dan eerst!) door in de bak bij de uitgang te gaan staan en daar niet meer weg te willen. Maar als ik buiten rijd dan is ze echt een gouden beestje.
En ik ga even wat dingen tegenspreken die ik hier in het begin las; Ruinen zouden aanhankelijker zijn dan merries en merries lastig tijdens hengstigheid.
Nee. Abby is een knuffelkont, haar vriendje wat minder. Abby is hengstig geen haar anders, het enigste is dat ze zich nogal aangetrokken voelt tot hengsten. :')
Verder heb ik nog goede ervaringen met Shires, maar ik gok dat die een beetje lomp en groot zijn. Van Tinkers weet ik inderdaad dat ze ook heel pittig kunnen zijn.

Ik hoop, TS, dat je hier wat aan hebt!

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:17

Quarters en paints zouden als ze goed zijn opgeleid rustige dieren kunnen zijn. Daarvoor zijn ze het niet allemaal ;p ik heb een paint/quarter merrie best hevig, in groep kan ze zelfs nog niet eens rustig stappen, maar we werken eraan. Van in het begin tot nu is ze al heel wat braver geworden juist omdat ik er zo op hamerde dat ze rustig moest zijn. Ik weet nog de eerste keer dat ik met haar een groepsles nam ze de eerste voorbij wou crossen en als ze dan eerst was, ze de laatste als eerste zag,... ik kreeg haar niet gestopt. Nu is ze nog hevig maar ze blijft tenminste bij, en als ik alleen werk is ze een lammetje. Dus ik vind dat een paard van eender welk paardenras rustig(er) en betrouwbaar kan zijn, het gaat er gewoon om hoe jij als ruiter met hen omgaat. Iemand die rustig is zal onbewust wat van die rust op een paard uitstralen. Mensen die eerder schrikkerig zijn dat voelt een paard gewoon. Maarja als je een beginner bent kun je gewoon best een ouder, en goed beleerd paard nemen.
Nu ja dat is mijn mening ;p

xTRISH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:54

QH zijn rustig, en altijd koel in hun hoofd. Makkelijk om er op te rijden, ookal heb je dat nog nooit gedaan.

Maar natuurlijk moet de band met een paard er wel zijn, anders word het niks.

;)