Een zeldzaam ras namelijk de..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naima_72

Re: Een zeldzaam ras namelijk de..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:45

Quarabs? nooit van gehoort! effe opzoeken op google :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:46

Naima_72 schreef:
Ja okey, maar ik zou ze verkopen aan maneges enzo, want ze zijn net iets groter als shetten en op bijna elke manege staat er wel een shet ;)

Die willen alleen hele goedkope pony's.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:46

Quarter of Paint Horse x Arabier.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:49

Lara_Silver schreef:
NoName126 schreef:
Fokken nog wel :D Je onderschrift zegt het al: droom lekker verder haha ;)

Zo hee, met slechte zin opgestaan vandaag? Mocht je niet opgelet hebben in je les engels op school: Believe in your dreams betekend in je dromen geloven. Uiterst bizar dat dat voor jou geïnterpreteerd word als 'lekker verder dromen'. :=

Da's een sterke opmerking. . . *Grijns*

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:51

NatasjavE schreef:
Naima_72 schreef:
Ja okey, maar ik zou ze verkopen aan maneges enzo, want ze zijn net iets groter als shetten en op bijna elke manege staat er wel een shet ;)

Die willen alleen hele goedkope pony's.

Ach, dat zie ik later wel, desnoods begin ik gewoon te fokken met IJslanders ofzo! En je Quarabs paarden zijn echt geweldig! het hooft van een Arabier, de vacht van een Paint, en de snelheid van een Quater!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:53

Wat een heerlijk schattig topic dit :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:55

veel succes met Yakut en IJslanders.

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:56

Ailill schreef:
Wat een heerlijk schattig topic dit :)

Lol :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:24

Naima_72 schreef:

Maar deze pony's staan bekend als zeer eigenzinnig en zeker niet als kinderpony.

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:28

Maar ze zijn wel heel lief

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:36

Als ik deze Pony's bekijk, vind ik ze wel iets van IJslanders weghebben.. En die zijn iets makkelijker te kopen hier.. En lieve meid, als jij die ontzettend dure pony's (door import) aan een manege gaat verkopen ga je ontzettend groot verlies lijden! Want maneges kunnen niet veel geld betalen voor een pony.. Verder ja leuke droom! Hou m vooral, ga je erin verdiepen, je kunt er later ook gewoon 1 voor eIgen gebruik importeren, dat is veel realistischer, en misschien is tegen de tijd KI wel helemaal ontwikkeld, ook daar en kun je zo eens een veulentje fokken.. En dromen is nooit verkeerd!

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:14

Ja, idd en ik denk dat ik eerst begin met Andere rassen fokken enzo, alleen als iemand in NL al wat Yakoetpony's heeft dan kan ik daar mee samen werken ofzo..dan zijn ze een stuk minder duur

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:26

anders zit er niks anders op dan te verhuizen naar Siberië. :D

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:52

Nee, liever niet! waha ik ga denk ik eerst beginnen met een fokkerij te bouwen enzo

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:45

Ik zou eerst zorgen dat ik heel goed kan paardrijden en geld genoeg verdient om paarden aan huis te hebben. Kies daarna het paardenras wat je het liefste ziet.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:29

Gewoon lekker blijven dromen over het fokken van de paardjes die jou leuk lijken. Dat meen ik echt!
Kun je altijd later nog kijken of je het nog wilt en of het haalbaar is.
Ik vind het leuk dat je een bepaald ras zo grappig vindt. :j
Lekker informatie over de paardjes op google zoeken of hier op bokt.
Denk wel lastig om er een poster voor op je kamer van te vinden ofzo, maar wie weet!
Van het fokken van deze paarden heb ik helaas geen verstand, maar ik vind je topic wel leuk! :D

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 10:03

amsterdam_30 schreef:
Gewoon lekker blijven dromen over het fokken van de paardjes die jou leuk lijken. Dat meen ik echt!
Kun je altijd later nog kijken of je het nog wilt en of het haalbaar is.
Ik vind het leuk dat je een bepaald ras zo grappig vindt. :j
Lekker informatie over de paardjes op google zoeken of hier op bokt.
Denk wel lastig om er een poster voor op je kamer van te vinden ofzo, maar wie weet!
Van het fokken van deze paarden heb ik helaas geen verstand, maar ik vind je topic wel leuk! :D

haha lol! ja, ik hoop maar dat mensen het verschil zien tussen een Yakoet en een shet meet veel haar xD

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:41

Naima_72 schreef:

Pfoe, ik weet niet wat je lief vindt, hoor... van een afstandje... het zijn namelijk heel onafhankelijke paardjes, echt geen kinderpony's. Echt niet. Dit zijn werkpaarden, waarvan de meeste in halfwilde kuddes lopen in een gebied dat stikt van wolven, beren en tijgers. De meesten komen alleen in handen om geslacht te worden. :o Een aantal omdat ze rijpaard zijn, maar dan nog wordt er in Siberië niet met ze getut zoals met manegepony's.

Als je vragen hebt over mijn twee eerdere posts stel ze gewoon. Ik wil met alle liefde wat uitleggen over Jakoet paarden. Je zou ze inderdaad wat betreft paarden in Europa nog het beste kunnen vergelijken met IJslanders, omdat ze in een afgelegen gebied gefokt worden, als werkpaard dienst doen en in grote kuddes leven.

De kans dat iemand in Europa deze paardjes zal importeren is nihil. Ze hebben in het Westen geen enkele economische waarde. Voor vleesproductie zijn andere paardenrassen in Europa beschikbaar en ook dat is geen vetpot. Als rijdier zijn veel andere rassen beschikbaar en veel goedkoper. Dat is ook de reden dat ze hier nog steeds niet te vinden zijn. Want waarom zou iemand deze paardjes willen importeren? Alleen voor de leuk is voor de meeste mensen toch echt niet reden genoeg, zeker niet als het zoveel moeite en geld kost ze hierheen te halen.

Maar droom zeker verder, dat is vooral ook heel leuk. :j En die dromen mag je ook zeker hier op bokt delen, want dat wordt duidelijk op prijs gesteld. :D :D

De Jakoet is wel stukken groter dan een Shet. Als je ze al wilt vergelijken, vergelijk ze dan met de IJslander. Genetisch gezien zijn ze het nauwst verwant met de Akhal-Teke (zou je niet zeggen, maar is echt waar).
Als je informatie wilt over de Jakoet mag je het me vragen. Enorm veel weet ik niet over ze, maar ik ken een wetenschapper die jarenlang onderzoek naar de Jakoetische paardencultuur heeft gedaan en heb daarnaast diverse wetenschappelijke artikelen over ze gelezen in het Russisch en andere talen ivm mijn eigen onderzoek. Daarom weet ik dus wel wat over de manier van houden en de plaats die deze paarden in de Jakoetische cultuur innemen.

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:37

JoSav schreef:
Naima_72 schreef:

Pfoe, ik weet niet wat je lief vindt, hoor... van een afstandje... het zijn namelijk heel onafhankelijke paardjes, echt geen kinderpony's. Echt niet. Dit zijn werkpaarden, waarvan de meeste in halfwilde kuddes lopen in een gebied dat stikt van wolven, beren en tijgers. De meesten komen alleen in handen om geslacht te worden. :o Een aantal omdat ze rijpaard zijn, maar dan nog wordt er in Siberië niet met ze getut zoals met manegepony's.

Als je vragen hebt over mijn twee eerdere posts stel ze gewoon. Ik wil met alle liefde wat uitleggen over Jakoet paarden. Je zou ze inderdaad wat betreft paarden in Europa nog het beste kunnen vergelijken met IJslanders, omdat ze in een afgelegen gebied gefokt worden, als werkpaard dienst doen en in grote kuddes leven.

De kans dat iemand in Europa deze paardjes zal importeren is nihil. Ze hebben in het Westen geen enkele economische waarde. Voor vleesproductie zijn andere paardenrassen in Europa beschikbaar en ook dat is geen vetpot. Als rijdier zijn veel andere rassen beschikbaar en veel goedkoper. Dat is ook de reden dat ze hier nog steeds niet te vinden zijn. Want waarom zou iemand deze paardjes willen importeren? Alleen voor de leuk is voor de meeste mensen toch echt niet reden genoeg, zeker niet als het zoveel moeite en geld kost ze hierheen te halen.

Maar droom zeker verder, dat is vooral ook heel leuk. :j En die dromen mag je ook zeker hier op bokt delen, want dat wordt duidelijk op prijs gesteld. :D :D

De Jakoet is wel stukken groter dan een Shet. Als je ze al wilt vergelijken, vergelijk ze dan met de IJslander. Genetisch gezien zijn ze het nauwst verwant met de Akhal-Teke (zou je niet zeggen, maar is echt waar).
Als je informatie wilt over de Jakoet mag je het me vragen. Enorm veel weet ik niet over ze, maar ik ken een wetenschapper die jarenlang onderzoek naar de Jakoetische paardencultuur heeft gedaan en heb daarnaast diverse wetenschappelijke artikelen over ze gelezen in het Russisch en andere talen ivm mijn eigen onderzoek. Daarom weet ik dus wel wat over de manier van houden en de plaats die deze paarden in de Jakoetische cultuur innemen.

Okey lol maar als ik een veulen hier fok en aandacht geef dan raakt ie gewent aan mensen enzo, dus ik ga ze fokken omdat het kan! Maar ik hoef niet meteen met de Yakoeten te beginnen, ik kan ook gewoon eerst een normaler ras doen zoals de IJslander om een beetje te verdienen

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:46

Je verdient alleen niet snel genoeg geld met pony's fokken hoor!
Momenteel is het lastig om paarden te verkopen en kost het vooral heel veel geld.
Een eigen pony kopen kan ook nog als je later groot genoeg bent hem zelf te onderhouden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:51

Super gave beesten!

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:52

ik heb het niet over nu.. over later!

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:55

Hooi,
heb ze net even gegooglet :D
En euhm.. Ik zie een grote shetlander? :')
En ik vind ze geweldig, hoe groot zijn ze? :D

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:06

onder de 1.40 :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:11

Naima_72 schreef:
Okey lol maar als ik een veulen hier fok en aandacht geef dan raakt ie gewent aan mensen enzo, dus ik ga ze fokken omdat het kan! Maar ik hoef niet meteen met de Yakoeten te beginnen, ik kan ook gewoon eerst een normaler ras doen zoals de IJslander om een beetje te verdienen

Er zijn baby tijgertjes, die door mensen zijn opgevoed. Die zijn nogsteeds net zo gevaarlijk als hun ouders dat zijn. Er zijn olifanten die al vanaf kleins af aan door mensen in handen genomen worden, en die toch hun verzorgers op een dag doodtrappen.

Mag ik je vragen: hoeveel denk je dat het je kost om 1 veulen te fokken?
En wat denk je dat het oplevert om 1 veulen te fokken?

En hoe denk je geld te kunnen verdienen aan het fokken van ijslanders?