Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Elfypower_ schreef:aja, dankjeen wat bedoel je met lomp?
Gewoon lomp
Tenen staan, ombeuken, niet opletten, kop stoten, door dingen proberen te lopen die niet passen...
Elfypower_ schreef:Aja, ok dan
Iedereen bedankt![]()
(Sorry ffe of-topic)
Een vriendin van mij is an het denken om een Haflinger te kopen. Ze wil een niet te al groot paard,
maar wil er echt alles mee gaan doen, crosstraining, lange ritten maken, natural horsemanship, lekker crossen door de bossen en andere dingen, het paard mag wat eigenwijs zijn, maar niet te veel,
liefst ook een betrouwbaar beestje, die na een tijd voor je door het vuur gaat...
Zit ze dan goed bij een haflinger?
Sorry dat het even off-topic is :s
Groetjes Elfriede
Loran schreef:Froukjeloves schreef:Nou ja door dat je even met het beestje bezig bent door bijvoorbeeld rijden etc. merk je al snel genoeg of een paard eigenwijs is etc. Ik heb een fjord die heeft het eigenwijze uit gevonden volgens mij! Maar ik zou eerst gewoon eens naast zoon paard gaan staan in dien mogelijk en aaien etc. kijken hoe rustig die overkomt:) Aan een eerste indruk heb je veel maar uiteraard niet alles:)
Dit was bij mijn hafje juist andersom
Eerste 2 keer ontmoet/gekocht (als halfjarige).
Niet eigenwijs, erg op mij gesteld en wat ik vroeg (zoals voetjes geven) deed hij vrij snel (leergierig).
Na een half jaar bij huis te hebben staan, komt de eignwijsheid naar boven..
Onder stroomdraad doorkruipen om aandacht te willen/op stal te willen..
Verder EXTREEM lief! Gaat erg goed met (zeer) jonge kinderen om, heeft gewoon respect voor ze!!
Ben gevallen voor zijn karakter, neem de eigenwijsheid er maar al te graag bij (ben zelf ook erg eigenwijs/stijfkoppig, dus dat past prima bij elkaar;) ).
elisedcl schreef:a ok dan, en hoe kan je dat nu weten of die haflinger dat kan?
elisedcl schreef:nuja, maar met meer breedere types ga je al zeker niet goed kunnen springen of een crosstraining doen e