Veranderingen AVS

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:21

Ik heb deze (en vele andere discussies) rustig zitten volgen en de reden waarom ik me er tot op heden niet in gemengd heb, is het feit dat ik denk dat iedereen zo ondertussen mijn mening en standpunt wel kent en ik niet in herhaling wil blijven vallen. Ik sluit me helemaal aan bij wat Jacqueline zegt, bij alles wat ze zegt neemt ze de woorden uit mn mond.

Toch nog even dit : ik denk dat er best een handjevol mensen te vinden is als Ellen en Doede (groot gelijk trouwens dat ze de handdoek gegooid hebben, maar dat terzijde), met kennis en bereid zich in te zetten voor "het goede doel". Het probleem is alleen dat als je met een goed idee komt dat ook nog onderbouwd is, je van het AVS alleen een schop kunt krijgen. Ze willen het gewoon niet horen. En zolang dat niet verandert, kan dat handjevol mensen die er best iets aan zouden willen doen, het net zo goed laten, het is niks anders dan tijd en energieverspilling. Pas als het avsbestuur eens die oogkleppen afzet en bereid is ECHT te luisteren naar de leden (en dan vooral degenen die weten waar ze over praten), heeft het misschien zin om op de bres te springen en te proberen wat vooruitgang te boeken.
Dit geldt trouwens niet alleen voor het bestuur, er zijn ook nog heel veel "arabierenmensen cq fokkers" die eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Ook zij zouden bereid moeten zijn te luisteren en te leren, in plaats van als een kip zonder kop rond te rennen en zomaar iets te doen.

Ook valt me hier weer op, dat ook Dick zich, net als zovelen, meteen persoonlijk aangesproken voelt als er iets gezegd wordt over het beleid van het bestuur. Juist daardoor komen we nergens. Als mensen alleen maar hun eigen mening willen horen en meteen in de verdediging gaan als er een keer iets anders gezegd wordt, blijven we in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Ik ben erg dankbaar voor het feit dat er in NL nog mensen als Jacqueline, Ellen en Doede zijn (mezelf reken ik eigenlijk ook tot dit groepje), ik zou alleen graag zien dat het er een paar meer werden. Misschien ten overvloede : alle drie (mezelf meegerekend vier) hierboven genoemde mensen hebben hun eigen fokbeleid, gebaseerd op totaal verschillende bloedlijnen, maar kunnen toch naar elkaar luisteren en het met elkaar eens zijn.... gek he ...?!

Josje

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 01:18

Ik heb me bewust ook heel lang buiten deze discussie gehouden. Ja ik ben in andere forums behoorlijk van leer getrokken tegen het AVS, en ja na de laatste HK heb ik besloten on vast bepaalde paarden over te gaan schrijven naar het BAPS, over het hoe en waarom wil ik op dit forum niets uit de doeken doen, maar aan het AVS bestuur heb je niets.

Natuurlijk heeft iedereen gelijk en kunnen we 100 redenen verzinnen over hoe het anders zou moeten/kunnen en zijn er prachtige ideen, maar de facts, de fokkerij ligt op zijn gat, we tellen niet meer mee, en op de internationale shows strijden we om de laatste plaats! nuchtere feiten die vind ik, toch het bestuur zijn aan te rekenen. We kunnen de regelmenten, protocollen e.d. tot op de letter uitpluizen en interpreteren over de taken van het bestuur, het bestuur is toch uiteindlijke verantwoordelijk, ook voor deze puinhoop! Tenslotte heeft dit bestuur ook nog een paar handjevolle "succesvolle" fokkers weggejaagd (en daar bedoel ik niet alleen Josje mee) en met de mantel der liefde bedekt (heb ik al eens ergens ander laten vallen, als dit bestuur examen zou moeten doen voor Den Haag, zouden ze met vlag en wimpel slagen, zeker op het onderdeel poldermodel)

Of we dit nou allemaal op dit forum uiteen moeten zetten weet ik niet. Het eerste wat ik voorstelde, toen aan mij ideeen over een avond voor Noord werden gevraagd was een forum avond, juist over dit.

Voor mijn gevoel kunnen we deze discussie beter persoonlijk voeren. Voor zo"n forum avond? Graag! De koffie staat bij mij klaar! Even voor de duidelijkheid, ik ben alleen maar positief ingesteld, waardeer iedereen voor wat hij doet, en ben ervan overtuigd dat we het nog steeds kunnen, we willen tenslotte allemaal hetzelfde, de volgende internationale kampioen fokken, alleen niet zoals het nu gaat. Josje heeft dit laten zien, zullen er ongetwijfeld nog meer laten zien, zal alleen op Belgisch, Pools, Duits of IJslands papier staan, en of we dit nou met Pools, Spaans, Russisch, Egyptisch of Cambodjaans bloed doen, prima hebben allemaal zijn sterke punten als we maar een eenheid krijgen.

Ik denk dat deze discussie wederom heeft laten zien dat we deze eenheid nog steeds kunnen vormen, moeten we alleen wel wat voor doen.

Groetjes,

Rob

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:03

Zondag naar de hengstenkeuring in Belgie geweest. Wil ik even één voorbeeld noemen. Een hengst die in Nderland met moeite een derde premie kreeg, haalde nu met glans een eerste premie.
Juryleden? Mevr. Garde-Ehlert, mevr.Modderman en de heer Poth.
Dezelfde trainer en in dezelfde conditie voorgebracht.
Hoe leg je zoiets uit?

Marga.

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:35

Hoi Marga,

Heel simpel, dat is Belgie, dit is Nederland. Belgie is altijd al wat afwijkend en minder kritisch geweest zou het bestuur zeggen, dat ze de Nations Cup hebben gewonnen afgelopen maand is een onbelangrijk detail.................. (luckyshot)

Groetjes

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:21

epoka schreef:
Zondag naar de hengstenkeuring in Belgie geweest. Wil ik even één voorbeeld noemen. Een hengst die in Nderland met moeite een derde premie kreeg, haalde nu met glans een eerste premie.
Juryleden? Mevr. Garde-Ehlert, mevr.Modderman en de heer Poth.
Dezelfde trainer en in dezelfde conditie voorgebracht.
Hoe leg je zoiets uit?

Marga.

Hihihihi,
Raar hè ??? Haha!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:17

Ja onbegrijpelijk...... Hahahahahahaha ! Haha!

Je kunt het ook omdraaien, paarden die in NL een eerste premie krijgen, krijgen in belgie met moeite een derde. En het is niet zo dat ze in NL zoveel strenger zijn, ze willen gewoon een heel ander type arabier zien. Doe mij maar belgie ! *LOL*

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:04

Gelezen op forum Straight Egyptians. De Belgen zijn het dus ook niet eens met hun hengstenkeuring, ingezonden door ene Philip:

Zo te zien lijkt deze site meer op een publiciteitscampagne, sinds wanneer kent men in Belgie goud,zilver en brons toe aan de paarden ???;
Paarden die in andere landen worden afgekeurd krijgen ook in Belgie een 1é premie Lijkt hier veel op de huidige Belgische politiek,als je maar genoeg druk uitoefent krijg je gegarandeerd de wind van voor.
Paarden met sportprestaties ,worden hier grandioos onderuitgehaald,inderdaad ze hebben dan misschien niet het meeste type,maar ze presteren dan toch nog iets,maar blijkbaar moet de Arabier er tegenwoordig alleen maar mooi uitzien in het hoofd,en met de juiste connekties krijg je in Belgie gegarandeerd de juiste premie of goudmedaille.
Wordt er dan nog zoveel belang gehecht aan de juiste comformatie van het paard.
All respekt voor zij diegenen die het nog goed menen in het stamboek van deze schitterende paarden

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:30

Je hebt het stukje eruit gelaten waarin hij zegt zelf helemaal geen arabs te hebben, dus je zou je natuurlijk kunnen afvragen of hij zowieso wel weet waar hij het over heeft ? Ik weet niet wie deze Philip is, dus ik heb ook geen idee of hij weet waar hij over praat of niet.
Uiteraard is ook het BAPS niet heilig, en blijft iedereen zijn persoonlijke mening hebben. En dat mag ook. Maar laten we alsjeblieft naar de feiten blijven kijken, die spreken voor zich.

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:03

Hoe dan ook, het feit blijft dat ze in Belgie gemiddeld mooiere arabieren hebben dan in NL, je bent naief als je dat wilt ontkennen. Hoe dat komt ?? Heeft volgens mij te maken met €€€€ en beleid.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:10

Niet zozeer met het hebben van euro's, als wel met de bereidheid ze uit te geven misschien....
Ook het beleid heeft er ongetwijfeld mee te maken, maar denk je ook niet dat de belgen zelf gewoon meer inzicht hebben in wat goed is en wat niet ?
Belgie wint regelmatig de All Nations Cup, dat zou NL ook kunnen, als ze hun ogen eens open zouden doen en een nieuwe weg zouden inslaan, ipv vast te blijven plakken in het verre verleden. Om een Akenkampioen te fokken hoef je echt geen dikke bankrekening te hebben hoor, met een goede combinatie en gezond verstand kom je een heel eind (en ik spreek uit ervaring hahahaha !)

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:14

Nou hoor,
niet zo negatief hè: wij hebben óók weleens de nations cup gewonnen ....ooit....heel lang geleden...... Frusty

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:07

[quote="Sabiy"]Niet zozeer met het hebben van euro's, als wel met de bereidheid ze uit te geven misschien....

Het resultaat blijft natuurlijk hetzelfde !
Fokken is gokken, maar een all nations cup winnaar fokken zonder een redelijk bedragje uitgeven geloof ik niet zo in....

Bovendien zijn de meesten te "zuunig" of te slecht bedeeld om een goede voorbrenger, training en de rest van de kosten van een dagje Aachen te betalen. En zonder de goede voorbereiding ben je toch kansloos tussen die grote jongens !?

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:10

marengo schreef:
Nou hoor,
niet zo negatief hè: wij hebben óók weleens de nations cup gewonnen ....ooit....heel lang geleden...... Frusty

Wat dacht je van het WK !!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:17

MariekevT schreef:
Fokken is gokken, maar een all nations cup winnaar fokken zonder een redelijk bedragje uitgeven geloof ik niet zo in....


Een redelijk bedrag ja, maar wat versta je onder een redelijk bedrag ? Fokken kost geld, hoe je het ook went of keert. Een paard moet nou eemaal gestald worden, eten, naar de smid, veearts enz. Dus paarden houden op zich kost gewoon geld, simpel. Dekken kost ook geld, je drachtige merrie onderhouden ook. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dus wat is een redelijk bedrag ? Je hoeft geen merrie van een ton te kopen en daar een dekking op te zetten van 10.000 euro om een kampioen te fokken, heus niet.
Wat ik zei over het hebben van en bereidheid tot uitgeven van euro's.... oke, laten we dan toevoegen : de manier waarop, en waaraan je het uitgeeft. Dat is misschien nog wel het belangrijkste. Ook met een relatief klein budget kun je ver komen, als je je verstand maar gebruikt en weet hoe en waaraan je het uitgeeft.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:19

MariekevT"]
[quote="marengo schreef:
Nou hoor,
niet zo negatief hè: wij hebben óók weleens de nations cup gewonnen ....ooit....heel lang geleden...... Frusty

Wat dacht je van het WK !!!
[/quote]

Het WK ? Wanneer heeft NL het WK gewonnen dan ? Toch ook al een eeuwigheid geleden zeker ? Fris mn geheugen eens op .....? (word ook al een dagje ouder, mn grijze cellen beginnen al aardig te slijten geloof ik.....) Haha!

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:03

Ik geloof dat Focus Khemaly de laatste was die voor NL een titel won, en Amal de laatste in NL gefokt, pin me er niet op vast want ik heb dit ook effe uit de grijze massa geplukt, ....enne die wordt net als die van Josje al een dagie ouder , en het is ook al effe geleden ook nog eens. Ja, of je moet Hlayyil Ramadan meetellen (tjonge wat een namen zeg,vergeef me de spelling hoor Bloos! )

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:08

marengo schreef:
Ik geloof dat Focus Khemaly de laatste was die voor NL een titel won, en Amal de laatste in NL gefokt, pin me er niet op vast want ik heb dit ook effe uit de grijze massa geplukt, ....enne die wordt net als die van Josje al een dagie ouder , en het is ook al effe geleden ook nog eens. Ja, of je moet Hlayyil Ramadan meetellen (tjonge wat een namen zeg,vergeef me de spelling hoor Bloos! )

precies, dat waren ze allemaal ! OK dan!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:15

Hlayyil tel ik niet mee, daar is ondanks het feit dat hij momenteel op avs papier staat, niks nederlands aan. En tja, Focus en Amal..... die vallen toch echt wel onder de catagorie "uit de oude doos" ....
De huidige Aken-kampioen valt ook niet onder Nederland, dus..... veel blijft er niet over he !

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:20

Sabiy"]
[quote="MariekevT schreef:
Fokken is gokken, maar een all nations cup winnaar fokken zonder een redelijk bedragje uitgeven geloof ik niet zo in....


Een redelijk bedrag ja, maar wat versta je onder een redelijk bedrag ? Fokken kost geld, hoe je het ook went of keert. Een paard moet nou eemaal gestald worden, eten, naar de smid, veearts enz. Dus paarden houden op zich kost gewoon geld, simpel. Dekken kost ook geld, je drachtige merrie onderhouden ook. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dus wat is een redelijk bedrag ? Je hoeft geen merrie van een ton te kopen en daar een dekking op te zetten van 10.000 euro om een kampioen te fokken, heus niet.
Wat ik zei over het hebben van en bereidheid tot uitgeven van euro's.... oke, laten we dan toevoegen : de manier waarop, en waaraan je het uitgeeft. Dat is misschien nog wel het belangrijkste. Ook met een relatief klein budget kun je ver komen, als je je verstand maar gebruikt en weet hoe en waaraan je het uitgeeft.
[/quote]
Tuurlijk, jij hebt bewezen dat dat kan, redelijk klein budget vergeleken met Qatar, ZT e.d Clown

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:39

Hey marieke als de belgen zo goed zijn waarom komt "de grote belg" uit stajna stolowa om precies te zijn linkerbox de eerste in Michalow? Ik heb t hier over Extern, maar dat is in feite import.. Wou ik alleen even zeggen. Knipoog

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 02:36

MariekevT schreef:
Tuurlijk, jij hebt bewezen dat dat kan, redelijk klein budget vergeleken met Qatar, ZT e.d Clown


Hahahaha, vergeleken met deze fokkers ben ik een hele grote armoedzaaier !! Maar deze armoedzaaier gaf ze in aken dit jaar wel het nakijken, hahahahahahaha ! *LOL* (sorry, het blijft leuk !)
Nu eens kijken of het straks in Verona en Parijs nog een keer lukt...!

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:33

Citaat:
Ik heb t hier over Extern, maar dat is in feite import


Ekstern is geen import. ja hij is verleased aan Christine Jamar en gaat eind dit jaar weer terug naar Polen. dus als je het zo bekijkt is hij wel import maar onder import versta ik dat het paard dan in eigendom is van... en niet verleased is aan....

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:33

Citaat:
Ik heb t hier over Extern, maar dat is in feite import


Ekstern is geen import. ja hij is verleased aan Christine Jamar en gaat eind dit jaar weer terug naar Polen. dus als je het zo bekijkt is hij wel import maar onder import versta ik dat het paard dan in eigendom is van... en niet verleased is aan....

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:33

Citaat:
Ik heb t hier over Extern, maar dat is in feite import


Ekstern is geen import. ja hij is verleased aan Christine Jamar en gaat eind dit jaar weer terug naar Polen. dus als je het zo bekijkt is hij wel import maar onder import versta ik dat het paard dan in eigendom is van... en niet verleased is aan....

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:34

Huilen wordt echt niet goed van die pc zeg huil huil huil. berichtje dus maar 1 x he hahahaha