Dartmoor liefhebbers meld jullie hier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:25

anneschr schreef:
Toevallig iemand die naar de merriekeuring 2012 gaat? :D

Dit jaar hoeft -denk ik- mijn merrie niet mee te doen. Vorig jaar al gekeurd met 1 premie (glim-glim!). Maar wie weet ga ik weer kijken, of hebben we wat nieuws om te laten zien. We zien het nog. Jammer dat het altijd zo'n mijl op zeven is vor mij :-(, zeker 2 uur rijden altijd, kost tegenwoordig een hele hoop geld. Naar de hengstenkeuring wil ik wel graag gaan dit jaar, want ik kon vorig jaar niet, en wil Remy weer eens graag zien. Die is ook meestal wat centraler (Lunteren ofzo).

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:16

xxxclau schreef:
anneschr schreef:
Toevallig iemand die naar de merriekeuring 2012 gaat? :D

Dit jaar hoeft -denk ik- mijn merrie niet mee te doen. Vorig jaar al gekeurd met 1 premie (glim-glim!). Maar wie weet ga ik weer kijken, of hebben we wat nieuws om te laten zien. We zien het nog. Jammer dat het altijd zo'n mijl op zeven is vor mij :-(, zeker 2 uur rijden altijd, kost tegenwoordig een hele hoop geld. Naar de hengstenkeuring wil ik wel graag gaan dit jaar, want ik kon vorig jaar niet, en wil Remy weer eens graag zien. Die is ook meestal wat centraler (Lunteren ofzo).

Pff voor mij is het ook al zo'n eind weg, maar ik ben erbij hoor! :D
Mijn verzorgdartmoor+veulen worden gekeurd en waarschijnlijk ben ik er ook bij de hengstenkeuring aangezien de verzorgdartmoor van mijn zusje ook nog gekeurd wordt dit jaar! Een leuk vooruitzicht dus! :D

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:08

Cool! Leuk om alle bokkers dan in het echt te ontmoeten! Is me al eens gebeurd met Prince op Horse Event en ik ben laatst bij een bokker langsgeweest, wat ook erg gezellig was. :-)

Rhine_

Re: Dartmoor liefhebbers meld jullie hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:04

Wie zou mij meer kunnen vertellen over het karakter van deze pony's?

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:14

Ik vind Dartmoors op shetten lijken..

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:47

Sommige lijken er idd een beetje op, maar dat is dan meestal dartmoor x shetlander. Persoonlijk vind ik echte volle dartmoors niet op shetlanders lijken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:51

Hier ook dartmoors
Hebben 2 1e premie schimmel merries
Een 4j schimmelhengst (gaat dit jaar naar hk)
En een jaarling merrie bruin (te koop).

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:53

Wauw een schimmelhengst! Die zijn volgens mij hard nodig bij de dartmoors!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:59

Haha ja wij hebben enige schimmels (die ik op keuringen zie) op een oude ruin na.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:25

Dus als ik een pony ga zoeken ooit kom ik bij jou ;).
Ik ben gek op schimpies :D. Heb er nu 2 lopen (shetten, daar ook redelijk zeldzaam), en een roan.

Maar voorlopig nog steeds te veel, veel te fijne shetten waar ik geen afscheid van kan nemen. Dus een dartmoor blijft een heel veel jaren plan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:41

Haha ja misschien wel. Dit jaar dekken we niet. Volgend jaar worden beide gedekt denk ik.

Minipony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:53

Beetje oud topic, maar ik heb ook een dartmoor. Niet zo heel lang geleden gekocht. Het begon een beetje als een grapje. Er was op de manege waar ik reed, een dresuur wedstrijdje B3 ofzo. En de pony op wie ik wilde kon niet, dus was ik als enige ingedeeld op een paard dat ik echt niet leuk vond. Maar alle anderen waren al bezet, dusss. Dan ga ik op dat kleine vosje (alles beter dan t paard waar ik eigelijk op moest). Iedereen lachen, daar had niemand serieus aan gedacht en nee daar was natuurlijk niemand op in gedeeld. Qua gewicht was het te doen, maar voor het mooi niet. De eerste keer dat ik op haar reed heeft ze me alle hoeken van de bak laten zien. En de rest maar lachen van haha wat een schattig gezicht jij op die grote shetlander. Maar geloof dat ik zelden zo heb moeten werken om pony een beetje fatsoenlijk te laten lopen. Ze was ook gekocht als kinderpony... helaas was ze dat niet. Ze joeg mensen (niet alleen kinderen) op haar achterbenen de stal uit, Gooide kinderen uit het zadel, liep mensen omver en had al eens een instructrice getrapt (en echt niet per ongeluk). Ik geloof dat ik alle vrijheid had om met haar te oefenen en toen vond ik haar toch wel heel leuk. En ik heb haar nog nooit een poging zien doen me te verjagen uit haar stal ofzo. Op de dag van de wedstrijd starten ik als laatst omdat ik ochtens nog moest werken. En toen ik de bak in kwam met de mini pony om warm te rijden weer veel gelach. Ik zij tegen de pony als we winnen koop ik je (dat gaan we toch niet doen maar goed). Toen t tijd was voor de proef was ik best wel zenuwachtig hou eigelijk niet van dat soort dingen. De proef ging voor mijn gevoel slecht. Maar daarna met de prijsuitreiking begonnen ze eerst met de mensen die n roze rozet hadden verdiend. Daar zat mijn naam niet bij. En toen werd het steeds eenzamer, tot ik overbleef en een oranje rozet kreeg. Mini pony en ik hadden mooi iedereen er uit gereden :D *\o/* :o Dat was echt lachen }> !! Nouw kort daarna heb ik de pony gekocht. En mijn kleine Jenny is een super lieve, brave en stoere pony!! <3 En ik heb hartstikke veel lol met haar en andersom denk ik ook :)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:01

@minipony, leuk dat je nu ook een dartmoortje hebt! Het zijn inderdaad beestjes waar je echt lol mee kan hebben :P En ze hebben natuurlijk een hartje van goud <3

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:16

Haha! Dat karaktertje klinkt een beetje zoals die van mij :-D! Maar ik heb ook ontzettend veel plezier met haar en ook zij heeft mij (als 2 dagen oud veulen) MIJ uitgezocht en ik niet haar. Heel belangrijk is wel dat je haar en haar karakter blijft respecteren. Samenwerking is met elk paard heel belangrijk, maar met een een intelligente pony met geen schaapmak karakter is het de enige manier denk ik. Je kunt er geen slaaf/manegepony van maken, dat pikken deze karakters gewoon niet. Je gaat veel van haar leren en jullie gaan geweldige tijden tegemoet! Hopelijk groei je er voor die tijd niet uit? En trouwens, wat heeft ze voor afstamming?

Minipony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:01

Ze heeft ook een hartje van goud maar ook karakter dat maakt haar zo leuk.
Ze heet voluit Dream of Jenny, ze is van 9-4-1993 niet meer de jongste dus.
Vader: Sherberton Page Boy. Moeder: Sherberton Jo's Dream
Fokker: Blue Grass Walkers, Rietweg 30, 5823 AM Maashees.

En ik rijd met haar, wel hou ik er rekening mee dat ze vaak op adem kan komen enzo hoor.
Maar ze loopt vrolijk briesend en is heel voorwaards, ze is een beetje uit haar zadel gegroeid zins ik haar heb.
Klein beetje breder geworden... dus nu heb ik een Barefoot, zo'n boomloze, dat lijkt ze fijner te vinden (nu ik nog wand is wel wennen). Ik groei ook niet meer ben nu 24, en weeg 50 ongeveer dus kan net. Ze is wel grappig hoor ze houd van springen en trekt zelf na de hindernis toe. Maar is extra moeilijk om goed met haar te springen wand ik als ik niet goed mee ga zit ik haar snel in de weg omdat ik zo'n grote ruiter ben in verhouden tot haar. Maar buiten rijden doe ik t liefst met haar, ze is buiten heel braaf en dapper.

Maar denk dat ze mij ook een beetje heeft uitgezocht, ik heb nog nooit iets van agressie bij haar gemerkt en anderen zeggen bij jou is ze een andere pony. Is niet waar ze is er niet van gediend dat jan alle man zich met haar bemoeit.

Oow iets anders zaterdag 7 september is er in Hengelo Gelderland, een Jubileum dag van het Dartmoor stamboek. Daar ga ik kijken, neem er zelfs vrij voor. Lijkt me leuk om nog meer van Dartmoors te zien (hele dag vol kleine krengetjes). Gaat er nog iemand?

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:13

Heyhoi, ik ben ook gek op dartmoors, vroeger was er altijd 1 op de manege. Geweldige beesten. Jammer genoeg is ze alleen verkocht en heb ik er zelf geen :(
Ohja, ik ben Eva.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:23

Ik ga zeker naar het jubileum van het stamboek! Ik moet helemaal uit de Randstad komen, maar toch. Ik heb veel contact met de organisatie nu, en als ik iets kan betekenen zou ik zelfs graag met mijn pony iets willen doen. Dus dan zou ze mee komen misschien.
Rijden zit er voor mij helaas niet in. Ik weeg nu ook 52 kg, maar haar stokmaat is blijven steken op 1.15 m, dus ik ben echt véél te groot. Ik ga er ooit wel een keertje stiekem op zitten hoor, voor de lol. Maar eerst maar eens die rug goed laten uitgroeien en trainen (ze is bijna 5), anders heb ik meteen een rugblessure te pakken en hebben we er een probleem bij.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 23:08

xxxclau schreef:
Ik ga zeker naar het jubileum van het stamboek! Ik moet helemaal uit de Randstad komen, maar toch. Ik heb veel contact met de organisatie nu, en als ik iets kan betekenen zou ik zelfs graag met mijn pony iets willen doen. Dus dan zou ze mee komen misschien.
Rijden zit er voor mij helaas niet in. Ik weeg nu ook 52 kg, maar haar stokmaat is blijven steken op 1.15 m, dus ik ben echt véél te groot. Ik ga er ooit wel een keertje stiekem op zitten hoor, voor de lol. Maar eerst maar eens die rug goed laten uitgroeien en trainen (ze is bijna 5), anders heb ik meteen een rugblessure te pakken en hebben we er een probleem bij.

Is het jubileum tegelijk met de jaarlijkse keuring dat je weet? Ik wil er graag bij zijn maar moet van best ver komen dus als het samen zou vallen zou dat erg handig zijn :D

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:50

anneschr schreef:
Is het jubileum tegelijk met de jaarlijkse keuring dat je weet? Ik wil er graag bij zijn maar moet van best ver komen dus als het samen zou vallen zou dat erg handig zijn :D

Ja, volgens mij valt het tegelijk met de jaarlijkse keuring. Kijk voor meer info even op de website van het stamboek.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:53

Het is inderdaad tegelijk met de jaarlijkse keuring, leuk leuk! :)

x_hielke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:34

xxxclau schreef:

Als je iets speciaals met je pony kan kun je het altijd aanbieden, ze zijn altijd opzoek naar nieuwe en spectaculaire dingen!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:03

Hoi Hielke! Ik heb jou wel eens gezien op de Horse Event met je pony, dat was leuk! Jij had hem aan de lange lijnen, leuk want dat doe ik nu ook. Evenals een sulky :-).
Heel waarschijnlijk verschijn ik met mijn pony op het jubileum! Ik moet nog even afspreken et de organisatie hoe en wat. Wordt vervolgd...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:07

Wij hebben sinds pas een pikzwarte merrie dartmoor op stal met een veulen van een week aan de voet. Blijkbaar staat die goed in het bloed, het is ook echt een hele lieve. Leuke pony's zijn het!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:10

Batlow schreef:
Wij hebben sinds pas een pikzwarte merrie dartmoor op stal met een veulen van een week aan de voet. Blijkbaar staat die goed in het bloed, het is ook echt een hele lieve. Leuke pony's zijn het!

Wat leuk! Wat is de achternaam van de merrie??

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:47

dat weet ik dus niet... Ik zal het is vragen... Komt van fokker uit Gelderland