boedjang schreef:ik heb al heel veel paarden geredden waaronder een tinker (drama buiten niet te stoppen ) , een haflinger (werd af en toe knetter en gooide iedereen er dan af) koudbloeden gaan ook vaak gewoon door je heen maar goed ik heb dus een .... Draver haha. En tja sorry hoor ze is echt wel knuffelig, tuurlijk houdt ze van rennen maar ze is eerlijk, zal niet door je heen gaan, stopt als het moet, gaat niet bokken en ik kan er ook gewoon rustig 14 km mee stappen. Verkijk je alsjeblieft niet op een ras. Er staan een aantal hafjes te koop die ik echt niet zou willen hebben. Wij hebben laatst een hele leuke haf verkocht en die was echt te leuk voor woorden en super braaf , maar ja daar heb je niks aan, want die heeft een fijn baasje gekregen. Met andere woorden, heel veel rassen kijken, wat binnen je budget past en qua groote aansluit bij je, dan kom je vanzelf ergens (ik keek ook niet naar een Draver nl)
Je hebt natuurlijk uitzonderingen, ik zal daar natuurlijk wel op letten, maar ik denk dat Dravers best prijzig zijn, het zijn namelijk wel sportpaarden.
En dat koudbloeden vaak gewoon door je heen gaan valt ook wel mee, het zijn lieve, rustige betrouwbare dieren, en dat er een paar uitzonderingen ( die tinker en haflinger waar jij het over had bijv.) tussen zitten heb je natuurlijk altijd. Maar over het algemeen zijn het goedmoedige dieren. Veel vriendinnen die ik ken hebben een haflinger, of een tinker en ze zijn allemaal heel tevreden en ik hoor ze nooit praten over dat ze dominant zijn ofzo. Ze mogen dan wel groot zijn, dat betekend niet meteen dat ze je met plezier omver lopen zegmaar, dat valt wel mee. toch bedankt voor je reactie!!
je zei dat als koudbloeden ergens van schrikken dat ze dan duwen enzo, maar ze staan er om bekend dat ze niet gauw schrikken, dus heb je dat niet gauw, daarom zoek ik vooral in de koudbloed categorie, omdat ze rustig en betrouwbaar zijn, en omdat ze niet gauw schrikken. Maar in ieder geval bedankt!