Arabier X fjord?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:05

Daar lijkt het wel op, ze hebben allemaal fjord kleur en de manen ook. Wel grappig eigenlijk.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:11

ja. luna(tic) is dan toch meer aan de arabische kant denk ik... heeft gewoon pikzwarte manen en toen ik dr verzorgde (en wist het nog niet) haalde je er echt geen fjord uit hoor! maar ook geen arabier. maar als je het weet danka je het wel iets zien.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:22

happy marieke en robbie wel ongeveer
britt lijkt ook wel de kleur van happy te hebben op de rijfoto maar haar koppie foto lijkt weer donkerder ik denk dat de kleur wel dichtbij de kleur die je hier ziet is

groetjes fabske

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:49

Paradise schreef:
Hier een aantal foto's voor je van een kruising fjord/arabier

Afbeelding
Mama Brunate is een Fjord, Vader Said is een Arabier

Afbeelding
Afbeelding

Brittje! Heel off-topic, hoe kom je aan die foto's? Rijd jij op die manege?

Maar goed, op die onderste foto, dat ben ik trouwens.
Afbeelding
Zo als Paradise al zie: De moeder is een fjord, de vader een Arabier.

Het is een pony met een hard van goud maar moet wel een ruiter hebben die haar aanpakt. Een geweldig karakter wat graag met je speelt en knuffelt. Super!

(Vooral natuurlijk om het feit dat ik haar al ken van af dat ze 2 dagen oud was Lovers)

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:30

Ik heb geen foto`s voor je maar ken wel twee Fjord x Arabier kruisingen.
De ene is van een meisje wat ik ken van de amnege. Dit is een bruin paardje van 1,44 m hoog. Hij is bruin, heeft echte `bloedpaarden oogje`(veel wit er omheen) en ook heeft hij de duim van allah in zijn hals Knipoog . Wel is hij best rond en dus is het behoorlijk moeilijk een zadel voor hem te vinden. Het is een rustige brave pony maar ik denk dattie ook wel heel hard kan en soms best pittig uit de hoek kan komen.

De tweede pony is eentje die ik een keer op een buitenrit reed. Deze was ongeveer 1,50m hoog en had de kleur van een donkere fjord maar wel weer fijna manen. Zijn bouw was helemaal tussen die van Fjord en Arab in. Deze stevig beenwerk en een redelijk diepe koffer en HARD dattie kon! Hem vond ik echt een heel goed gelukte FJord Arabier kruising.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:31

Ik moet zeggen dat iedere kruising een rotpaard kan geven.

Maar ik zit er ook aan te denken om een arabier op Tjo te zetten als ik een stevig endurancepaard wil. Tjo is behoorlijk rijtypisch gebouwd dus dat hoeft geen problemen op te leveren, ook zi ze vrij rustig qua karakter maar heeft wel genoeg pit in dr dondertje.
Okeej zal geen stamboekkruising worden maar das niet erg als er maar een reeseend uitkomt, hihihii
Maarja dekken en endurance gaat niet echt samen dus een klein Tjootje zal er waarsch niet van komen.....

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:31

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:43

Hey,

Wij hebben idd een fjord x arabier op stal en die staat nu op marktplaats.
Echt een super pony! Heeft 2 x Z2 dressuur gelopen en L gesprongen.
Met rijden is hij heel braaf, loopt makkelijk rond en doet z'n oefeningen ook makkelijk maar in het bos komt zn arabierenbloed bovendrijven Lachen

Groetjes Jolanda

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:56

Wat leuk, al die verschillende reacties Haha!
Mooie paardjes in dit topic hoor!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:20

*Jolanda* schreef:
Hey,

Wij hebben idd een fjord x arabier op stal en die staat nu op marktplaats.
Echt een super pony! Heeft 2 x Z2 dressuur gelopen en L gesprongen.
Met rijden is hij heel braaf, loopt makkelijk rond en doet z'n oefeningen ook makkelijk maar in het bos komt zn arabierenbloed bovendrijven Lachen

Groetjes Jolanda

Wow, dat is wel een héél gaaf beest! Voor de nieuwsgierigen: op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ponys/28017.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dfjord%26pv%3Dall%26g%3D12%26u%3D16%26s%3D50%26m%3D0

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:46

Afbeelding

Dit ben ik op DE Lunatic!!! van Esmeralda, superpaardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:05

Bij Lies Beuker heeft ook heel lang een FjordxArabier gestaan, was een manegepony (Twilight). Ik vond het een geweldig beest, met een prima karakter. Twilight was een stuk donkerder dan de 100% Fjorden, maar leek wel meer op Fjord dan Arabier. Het is een tijdje geleden, maar ik weet nog wel dat ik Twilight altijd heel mooi vond.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:04

Haha moeten ik en Nic er nou echt bij? Schijnheilig Nic kijkt niet erg happy, hij vind het nooit leuk als ie stil moet staan Tong uitsteken

heb ergens nog een onwijs gave foto van Esmeralda met Lunatic en ik met Luna (alletwee springfoto's) maar kan ze niet vinden!

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:47

Fairie schreef:

Nee ik rij niet op die manege, ik heb die foto's gewoon op internet opgezocht *LOL*
Hier is de link die je denk ik wel wilt hebben Haha!
http://www.denieuweark.nl/paarden/britt/

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:50

Me vriendin heeft een fjord x arabier, superveel pit zit erin.. echt een heel tof beestje Lachen Maar wel heel betrouwbaar

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:48

Het lijkt mij een leuke combi...en inderdaad...uit iedere kruising kan een raar karakter komen. Arabieren zijn lang niet allemaal bloedheet (ik ken genoeg superbrave arabieren), maar juist super werkwillig en lief, dus dat kan ook heel positief uitwerken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:24

Paradise"]
[quote="Fairie schreef:

Nee ik rij niet op die manege, ik heb die foto's gewoon op internet opgezocht *LOL*
Hier is de link die je denk ik wel wilt hebben Haha!
http://www.denieuweark.nl/paarden/britt/
[/quote]
Wat toevallig dan zeg
Britt is echt de tofste gewoon Tong uitsteken

En dan ook nog heel gek dat je een foto van mij samen met britt er tussen uit vist Tong uitsteken Toevallig

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:29

Ik heb heel lang op Britt gereden. Voordat ze de lessen inging.

Ik kan zeggen dat ze de pit heeft van een arabier en het koppige van een Fjord.

Het is een hele live merrie, maar de bouw is niet o naar huis te schrijven. Ik vind dat ze veel te iele beentjes heeft voor het lijf dat erboven zit.

Maar wel een hele mooie kleur!

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:04

Karin"]
[quote="CGJ12 schreef:
De kruising Arabier x Fjord komt bijna niet voor omdat dit zeer slechte karakterpaarden schijnt op te leveren.

Dat wordt ook gezegd van de kruising Arabier x Haflinger. Overigens heb ik met zo'n kruising zelf geen ervaring, kan er dus ook niets zinnigs over zeggen.
[/quote]

Ik heb zelf ook een haflo arab en t zijn top beesies vink zelf! niet te snel op hun tenen getrapt maar toch wat pit. haflo arabs zijn wel bekend als goeie sport paarden en niet om de slechte karakter.... tenminste nog nooit iets over gehoord of gelezen. behalve nu dan *LOL*

Dit was de mijne toen ie een paar weken was!
t is gewoon weg een scheet en dol op aandacht!

Afbeelding

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:12

ik ken er geen....maar het lijken me hele mooie paardjes om te zien... aangezien ik fjorden geweldig vind Lovers en ook arabieren prachtig vind!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:37

Wat een SUPER mooi veulentje!!!! *LOL*

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:55

Karin"]
[quote="CGJ12 schreef:
De kruising Arabier x Fjord komt bijna niet voor omdat dit zeer slechte karakterpaarden schijnt op te leveren.

Dat wordt ook gezegd van de kruising Arabier x Haflinger. Overigens heb ik met zo'n kruising zelf geen ervaring, kan er dus ook niets zinnigs over zeggen.
[/quote]

Mijn vriendin verzorgd een arabier * haflinger, maar ik moet zeggen, dat is echt een schat van een beest

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:35

vind ik ook Tong uitsteken

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:41

ik heb een veulen gefokt fjord x arabier en ik vind t een leuke combinatie. moeder was fjord en de vader arabier.

Afbeelding

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:03

Ik ken een kruising tussen een fjord/arabier, en aangezien dat eigenlijk ook niet helemaal de bedoeling was, noemden ze hem Surprise. Sup is een schat van een paard, je kon er makkelijk kleine kinderen op zetten, zonder zadel rijden enz. Ik heb geen foto maar hij lijkt op Happy Day (hierboven) alleen dan iets donkerder.
Zelf heb ik vroeger een kruising tussen een fjord/draver gereden. dat was een prachtige ruin. Hij was donker Isabel, had een enorm dikke staart, en een fijne bouw. Z'n gangen waren goed, zelfs de galop, alleen het was moeilijk om in draf door te zitten Haha!