Als ik niet zo gek was op Tinkers ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik niet zo gek was op Tinkers, zou ik waarschijnlijk in mijn stal hebben gehad:

Een fries
29 (19%)
Een shet
8 (5%)
Een haflinger
29 (19%)
Een quarter
7 (4%)
Een fjord
18 (11%)
Een KWPNer
16 (10%)
Een tuiger
6 (3%)
Iets anders namelijk ...
38 (25%)

Totaal aantal stemmen: 151

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:46

@elliecuijk: bedoel je dan een barok pinto? (heet dat officieel zo?) ik zie net dat daar sinds een paar jaar een stamboek voor is, maar dat zijn volgens het regelement geloof ik bonte paarden met minimaal 25% fries bloed. Lijkt dus wel een beetje op de tinker in die zin dat het een vrij nieuw ras is dat een mix is van oudere rassen :j
Ik vind inderdaad ook die mooie zware friezen supergaaf, dat arabo-fries wat je nu ook veel ziet spreekt me veel minder aan :o

elliecuijk

Re: Als ik niet zo gek was op Tinkers ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:52

sorry dan is dat toch een kruising,maar ik vindt ze wel supermooi!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:52

Sowieso een haflinger :D
Mijn hele leven al gek van geweest :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:54

TI-->RPA

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:13

Zonder twijfel een Shire. :)
Dat was eigenlijk sowieso altijd mijn eerste keus wat betreft het ras, maar toen ik me eenmaal verdiepte in het ras ben ik toch voor de kleinere variant gegaan. ;)
Bij zo'n joekel komen toch een hele hoop onhandige dingen kijken. Een stal van 3x3 meter die te klein is, de doorgang van de stal die een heel stuk hoger zou moeten zijn, de hoeveelheid eten die ze eten/schijten :+ , etc etc.
Ben daarom erg blij met het bestaan van de tinker. Ik vind ze net zo mooi en ze hebben die nadelen m.b.t. hun formaat niet. Moet wel zeggen dat ik bij de tinkers dus ook niet voor de kleine compacte types ga. De voorliefde voor de Shire zit er nog wel in.
En dat tinkers vaak bont zijn en shires niet, dat maakt voor mij geen verschil. Ik heb eigenlijk geen voorkeur voor kleur of het bont zijn.
Het enige waar ik niet mee kan leven zijn maanogen, maar dat komt mede door de maanblindheid van mijn vorige tinker.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:25

Dat is voor mij makkelijk :D Een Lusitano! En het liefst een variant met deze kleur (foto is van internet):
Afbeelding

Is altijd mijn droom geweest om een Lusitano x Anouk te kruizen, maar dan zou ik het veulen dolgraag voor mezelf willen houden. Zal helaas altijd een droom blijven aangezien ik echt geen twee paarden kan houden.....

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:34

@Angeliekje: Prachtige foto, zo in het koolzaad! Prachtig paard ook, maar volgens mij wel iets heel anders dan een Tinker, toch? Ben benieuwd wat je zo aanspreekt in deze twee rassen :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:34

Christah, het ziektebeeld van maanblindheid en de pigmentmutatie van blauwe maanogen staan geheel los van elkaar ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:43

Gwahir schreef:
@Angeliekje: Prachtige foto, zo in het koolzaad! Prachtig paard ook, maar volgens mij wel iets heel anders dan een Tinker, toch? Ben benieuwd wat je zo aanspreekt in deze twee rassen :)

Het is inderdaad totaal iets anders dan een Tinker :D Ik kende het ras nog niet echt totdat ik er eentje gezien had en toen had ik al iets van wauuwwww. Hetzelfde had ik met Tinkers, maar heb toch een Tinker gekozen toen ik eenmaal voor Anouk stond :P Ik hou ook wel van het barokke type, en een Lusitano is zeker barok gebouwd. De uitstraling vind ik ook helemaal geweldig, en over het algemeen hebben ze een super karakter. Dat trekt me allemaal aan in een paard.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:09

@ angeliekje, ik ben ook heel erg gecharmeerd van de lusitano maar nog meer van de andalusier. Ik heb voordat ik Ryon kocht ook gekeken voor andalusiers.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:05

O, voor het 'gebruik' of eggie zou het een ijslander of haflinger worden .. Trekpaardrassen worden helaas me nogsteeds te groot :(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:08

Hier een Fjord of Haflinger :)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:03

Snowdon, dat weet ik hoor. Zou ook wel mooi raar wezen als ik, na jarenlang behandelen van een maanblindheid, het verschil niet zou weten. ;-) Dat bedoel ik ook niet.
Door de maanblindheid van Duncan kan ik gewoon geen blauwe ogen meer zien. Jarenlang heb ik naar een blauw (geworden) oog gekeken waar m'n paard veel pijn van had. Om alle zorgen etc die ik er om gehad heb niet te vergeten. In mijn hoofd zit nu gewoon de associatie blauw oog = pijn. Wordt gewoon misselijk bij het zien van blauwe ogen. Ook al weet m'n verstand op dat moment best dat maanogen gewoon gezonde ogen zijn.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:10

Gwahir schreef:
Leuke reacties hier :) Er zitten er nog een hoop bij waar ik niet aan had gedacht :)

@Snowdon: wow! dat ziet er erg gaaf uit, maar wellicht niet erg alledaags voor de meeste Clydesdales :)
@supertinkie: ijslanders zijn ook tof, heb er een keertje op mogen rijden, was heel erg leuk :) En dat ze wat kleiner zijn is voor jou dus geen prbleem?

Zo te zien ook nogal wat mensen die bont-fanaat zijn (kan zelf ook geen genoeg krijgen van al die unieke bontjes) <3
@elliecuijk: Een bonte fries komt in mijn vocabulair niet voor, ben ermee opgegroeid dat een fries zwart moet zijn en anders is het geen fries :o Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt :)). Hebben je die panterbonte "fries" wel eens gezien (ff googelen op leopard friesian)?

Zouden jullie met je alternatieve ras dan hetzelfde gebruiksdoel hebben? Bijv. mennen of western (een paar mensen gaan voor een quarter)?

Nee het maakt mij niet uit dat ze wat kleiner zijn. Ben je wat sneller bij de grond als je er af kukelt. Haha grapje. Ik ben zelf ook niet zo groot, 1,65m, dus wat kleiner is voor mij geen punt. Het zou wel wennen zijn, van een brede tinker van 1,61 naar zo'n (in verhouding) klein en smaller paardje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:04

Ok dan Christa, maar voordat half meelezend Bokt dezelfde associatie krijgt ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:15

Ik was helemaal gegaan voor een schwarzwälder fuchs of een knapstrupper :)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:34

Echt superleuk om te zien dat de hafjes zo populair zijn :) Ik vind ze zelf ook erg leuk, maar een wat grotere stokmaat past beter bij mij. En verder toch veel 'exotische' paardjes die ik zo snel niet in mijn lijstje had, zoals Noordzweden, Schwartzwälders en Knabstruppers... vraag me af of die rassen ook nog eens zo'n groei in populariteit gaan doormaken als de Tinkers :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:11

Als ik niet voor 11 jaar geleden Fayette had gekocht (of beter gezegd: had mijn vriendin voor 12 jaar geleden geen drachtige Tinkermerrie gekocht :') ) dan had ik nu waarschijnlijk een Haflinger gehad.
Als ik nu mijn Tinkies zou moeten inruilen voor wat anders dan zou ik toch eerst onder de Welsh Cobs gaan rondsnuffelen.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:34

Ik heb jaren op Ijslanders gereden en is echt een oude liefde van mij .
Maar de tinkers kwamen op mijn pad en ben aan ze blijven hangen :D , Nord svensk en Highlandpony's vind ik ook helemaal te gek :j

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:36

dan kan ik nog niet kiezen! :p ik denk dat ik dan marktplaats gewoon afspeur en kijk wie me opvalt vanaf de foto's, en dan kijken of er een klik is enz enz.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:37

Haflinger of een fjord :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:30

Poeh moeilijk! :+ Ik heb gekozen voor een haflinger of iets anders. Dat iets anders kan vanalles zijn; IJslander, Mérens, Welsh Cob of een ander paardje wat niet te groot is maar wel stevig gebouwd.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:34

Als ik niet zo gek was op Tinkers.......

had ik een Shire, Fries, ...
of een trekpaard.... :=

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:37

iets anders namenlijk, een fjordxhaflinger

Emil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:00

een PRE, Pura Raza Espagnola <3