Taxatietopic pony's/kruisingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:43

Misty: Mooie pony, nog wel erg jong € 2000,- (kan zijn dat ik te laag schat maar ik heb geen verstand van nf stambomen)

Heros: Geweldig leuke pony, veel bereikt € 5000,-

Melano: Ook een onwijs leuke pony, goede sportpony, springt leuk en naar de foto's die ik heb gezien dressuurt ie ook leuk € 3000,-

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:06

Ik kom hier net weer sinds vanochtend en zie er heel veel pony's bij op staan dus die ik zal even proberen te taxeren!
Erg leuk trouwens zoveel reacties op Murphy en Nena, ben ik blij mee!

Free: 1500,-
Levi: 1200.-
Banjer: 1800.-
Cammila: 3000.-
Mr. Risco: 3500.-
Vossebier: 1750.-
Offem Artimes: 3200.-
Misty: 3000,-
Bliksem: 2000.-
Melano: 3500.-
Heros: 4000,-

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:12

vossebier schreef:
)

Heros: Geweldig leuke pony, veel bereikt € 5000,-
,-

Haha!

(en dan te bedenken waar we hem ooit voor gekocht hebben *LOL* )

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:36

oke laat ik eerst ff zeggen dat ik er absoluut geen verstand van heb maar ok.
free 1500
chantal_cd allebij 4000
ineke2 levi 1400
ineke2 offem artimes 4000
smithgirl 2000
natalie 2200
fabienne1 4000
vossebier 2000
destenietje 2500
new-forest 2500
biepp 3000

zien jullie de foto's van bliksem nou wel of niet???

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:51

Wow he 4000 euro voor Arti Haha!
Moet toch eens zaken gaan doen met jullie hoor *LOL*

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:08

Ewald; Eduard (v. El Beauty) X Apollo
Ewald is een 4 jarige NRPS ruin, als 2,5 jarige voor de hengstenkeuring geweest maar helaas bij de 1e bezichtiging eruit gegooid.
Hij is op dit moment 1.55.
3 goede ruime gangen!
Dressuur loopt hij nu B+3 maar kan zeer zeker veel meer.
Springen is hij dol op en zal ook met springen ver kunnen komen, mits je hem kan overtuigen dat de hindernissen niet eng zijn.
Hij wil graag voor je werken en pikt alles erg snel op!
Buitenritten kun je aan een lang teugeltje maken, pas als je begint met galoperen moet je hem bij je houden. Hij loopt in principe overal langs maar heeft soms ook wel eens last van aanstelleritus. Niet bang voor tractors, vrachtwagens, motoren, enz.
Verder zou het een zeer goede leer/wedstrijd pony zijn voor onervaren ruiters maar wel met lef! Want hij heeft wél humor!
Hij is altijd netjes op tijd ontwormt en ingeent.

Afbeelding
Afbeelding

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:12

Ik doe ze niet allemaal meer hoor haha! Maar ik kan deze niet laten..:
Melano, heeeerlijke pony, ook mijn smaak! Ik zou er zo'n 3000/4000 voor geven, heerlijk beest! En heel veel zeidig.

Heros, wat een kwijlpaard!! en die kleur, heerlijk beest, nog jong, mooi kleurtje/apart, en al wat gepresteerd: 4/5000 E?
Ook helemaal mijn typje!

Vossebier: al wat ouder, kleine E, en nog niets gepresteerd eigenlijk. Wel braaf, maar pittig, dus niet voor beginners. 1100 E?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:26

Paardje van Free: Jong paardje, niet veel gepresteerd, geen papier. € 2000,-

Murphy van Chantal_cs: Goed sportpaardje, veel gepresteerd. € 4.500,-

Nena van Chantal_cs: Leuk paardje, heeft al wat gepresteerd en zal vast wel meer kunnen. Leuk paardje voor kinderen die overstappen(leerpony). € 3500,-

Levi: Aparte kruising, onbeleerd. € 1000,-

Banjer: Leuk paardje, veelzijdig. € 2500,-

Camilla: Goede fokmerrie, kwa sport zal het ook wel goed zitten. € 3000,-

Mr. Risco: Leuk gepresteerd, al iets ouder. € 3000,-

Jamey: Geen papier, wel leuk gebouwd, moeilijk maatje. Niet veel gepresteerd. € 2250,-

Offem Artimes: Iets ouder, heeft al gepresteerd, zou leuke leerpony zijn. € 3500,-

Pony van Destinietje: Leuk paardje, kleurtje die wel gewild is, zal ook in sport wel goed zitten. € 3000,-

Nu vind ik het wel genoeg Haha!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:51

Eerst de taxatie:
Free: E2000,-
Murphy: E5500,-
Nena: E4000,-
Levi: E1200,-
Banjer: E2500,-
Camilla: E3000,-
Mr Risco: E3500,-

Laica:
[img]http://www.roos.itgo.com/images/r3(2).jpg[/img]
Afbeelding

10 jarige arabische merrie van 147,5m. Ik ben bezig met papieren op te vragen krijg ik dat niet voorelkaar wordt ze ingeschreven bij het EASP.
Ze kan netjes een L oeveningen en een beetje schouderbinnenwaarts en van halthouden naar galop.
Met andere paarden is ze super braaf in het verkeer, alleen is ze nog een beetje angstig maar vaak is het ook aan stellerij. Ze kan ook wel een leuk sprongetje maken maar je moet d'r wel echt overtuigen om te springen. Ze heeft nu 3 wedstrijdjes in de B gelopen en was hierbij erg braaf. Ze is niet geschikt voor beginners. Heeft geen mankementen of stalondeugden. In bezit van paspoort, gechipt optijd geënt en ontwormt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:26

Zo dit vind ik toch wel even wat beter dan bij het vorige taxatietopic. Daar werd even gezegd Camilla 1500 euro. Bloos
Dit vind ik toch wel leukere prijzen. Haha!

Zal ook even verder taxeren. Tong uitsteken

Ewald: Hele mooie pony, maat is wat minder (uitgroeien tot een klein paardje) Kleur is wel gewild. Goed papier. Redelijk gepresteert. Lekker jong. Ik denk veel sporttoekomst. 2750 euro.

Laica: Aardig op leeftijd, wel mooie maat. Niet echt gepresteert maar wel goed gereden. Geen papier. 2250 euro.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:00

Dat is een betere prijs ja. In vorig topic stond er een prijs van 1750.. daar was ik heel erg beledigd!! Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:12

Ja inderdaad hier hetzelfde hoor. Knipoog Was ook lichtelijk beledigt.. 1500 euro! Bloos
Zoveel heb ik bijna voor dr betaald zo groen als gras en zwaar verwaarloosd. Knipoog

2750 is dan toch ook wel een veel betere prijs voor Ewald. 1750 vind ik ook wel aardig weinig!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:20

ik zal er ook eens een gooi naar doen... bij voorbaat al excuses.. ik ben geen kenner... Haha!

Free: zie topic op Hippics Schijnheilig
Murphy: 3000 euro... heeft aardig wat gepresteerd in de sport
Nena: 2500 euro... niet zo heel groot, ook gepresteerd in de sport en geschikt voor verschillende types ruiter
Levi en Arti: zie topic op Hippics Schijnheilig
Banjer: is van mij... Haha! Lovers
Camilla: 2000 euro... geweldig leuke pony, veelzijdig
Mr Risco: 1750 euro.... leuke pony, goed gepresteerd en presterend in de sport, is al wat ouder, komt op stal saggo over
Vossebier: 2000 euro... hele mooie pony, komt wua beschrijving met rijden en omgang over als mijn type
Misty: 2000 euro... in de omgang heel lief en betrouwbaar, goed verkeersmak
Bliksem: 1500 euro... foto's zijn niet te zien, dus geen idee van uiterlijk... is niet al te groot, niet zo geschikt voor beginners
Melano: 2000 euro... veelzijdige pony, geweldig uiterlijk, verkeers- en trailermak.... hmmm 2500 zou evt. ook nog een optie zijn denk ik... Haha!
Heros: 2250 euro... loopt vrij hoog in de sport, braaf, verkeersmak, apart kleurtje
Ewald: 2500 euro... komt in grote lijnen wel overeen met Banjer's karakter volgens mij... Haha!
Laica: 1750 euro... "halve papieren", niet geschikt voor beginners, wel hele mooie pony, mooi maatje

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:22

Ineke2 schreef:
Wow he 4000 euro voor Arti Haha!
Moet toch eens zaken gaan doen met jullie hoor *LOL*

Nee ik had zaken met hun moeten doen Tong uitsteken Bloos!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:01

hier zijn de foto's van bliksem nog een x
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groetjes eliana

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:15

Destinietje schreef:
Vossebier: al wat ouder, kleine E, en nog niets gepresteerd eigenlijk. Wel braaf, maar pittig, dus niet voor beginners. 1100 E?

Sorry? 1100 euro? Al wat ouder? 10 jaar is een mooie leeftijd hoor. Ennuh, jouw paard heeft toch ook nog niks gepresteerd? Ik vind 1100 erg weinig. Ik heb er ong. 2000 voor betaald!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:40

Maar haar pony is jong en heeft meer toekomst voor zich dan de jouwe.
Voor een sportpony is 10 jaar al oud om nog te beginnen (vind ik!)

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:47

Anna-Jelly schreef:
Maar haar pony is jong en heeft meer toekomst voor zich dan de jouwe.
Voor een sportpony is 10 jaar al oud om nog te beginnen (vind ik!)

Windekind liep op haar 19e (geloof ik) toch ook nog een EK Knipoog
Ik vind 10 jaar wel een mooie leeftijd voor een pony.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:04

Maar ze heeft wel gelijk. Er word niet gezegd dat ze het niet meer kan. Maar een 10-jarige pony die niets gepresteerd heeft is niet zo heel erg veel waard. Dan is idd een 4 jarige pony die nog niet veel gepresteerd heeft meer waard. Zeker is Misty ook meer waard omdat hij papier heeft, en een mooie maat heeft.
Je kunt een 4 jarige pony die nog niet veel gepresteerd heeft niet dezelfde prijs geven als een 10 jarige pony die nog niets gepresteerd heeft. Dan is de eerste toch echt meer waard..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:34

Het spijt me heel erg, maar ik vind de prijzen toch wel erg hoog voor pony's die nog niets gepresteerd hebben. Zouden jullie dat echt voor die pony's betalen? Deze euro prijzen lijken mij meer gulden prijzen...
2500 euro is wel 5500 gulden. Vind ik veel geld! Een paar jaar terug kreeg je daar een goede M-pony voor, en kocht je een Z-PAARD! voor tussen de 10.000 en 15.000 gulden. Voor een goede talentvolle grote D of E-pony die nog niet te oud is zou ik tot 2500 euro a 3000 euro gaan als hij/zij ook al wat gepresteerd heeft (naar leeftijd natuurlijk) en prima gezond, verkeersmak en goed te rijden is. Daarboven vind ik al snel fantasieprijzen.
Maar goed, het is maar net wat de gek er voor geeft... Leuke gedachte dat voor een gezonde Andrew ik nu 2300 euro had kunnen vragen i.p.v. de 3500 gulden die ik er voor betaald heb incl. alle spullen, vier jaar geleden (en ik toen nog aan de hoge kant vond)

Oké, wees niet beledigd... Mijn ouderwetse prijzen mening. Ben wel benieuwd hoeveer ik naast de prijs zit die jullie ervoor betaald hebben...
Mag ook via pb Knipoog :

Laica: mooie pony maar wel lastig met rijden en niet geheel betrouwbaar, al wat ouder en nog niet zoveel gepresteerd: 1500 euro

Ewald: mooie E-pony, wordt waarschijnlijk grote E, dus wel voordelig (moet niet boven de E uitkomen, dan is het juist weer negatief) nog niet zo ver doorgereden maar nog jong: 1800 euro

Heros: mooie maat (grote d), bijzondere kleur. Heeft behoorlijk gepresteerd op verschillende vlakken (M-dressuur, L-springen, B-sgw). Fijn karakter om mee te werken. Geen papier, Goede leeftijd om te verkopen : 2400 euro (is dus rond de 5300 gulden)

Melano: mooie jonge sportmerrie die al gepresteerd heeft (L-dres/spr en sgw), Goede maat (grote D, mag ook internationaal meerijden) met papieren, geschikt voor fok. Makkelijk in omgang (trailer etc.)
Veel (spring)potentie...: 2300 euro

Offem Artimes: al aardig op leeftijd, goede leerpony, Z2 dressuur geweest braaf en mak: 2400 euro omdat het een goede, brave leerpony is waar nog een jaar of wat wedstrijden mee gereden kan worden. Helemaal compleet goedgekeurd.

Mr Risco: goede sportpony Z2 op dit moment M1 paarden, al wel 14 jaar maar kan nog jaren mee.
Niet voor beginners, lastiger op de trailer en in omgang: 2400 euro

Camilla: leuke sportpony, jong, zou eigenlijk willen weten hoe ze het straks in de L oppakt... Moeilijker karakter, geschikt als fokmerrie: 2100 euro

Banjer: grote E, zwaar gebouwd, veelzijdig maar een draak met rijden en nog niets gepresteerd. mooie leeftijd. niet geheel verkeersmak: 1400 euro

Nena: pracht pony, gepresteerd (vooral springen/sgw) zeer leuk om te rijden voor zowel beginners als gevorderden. Betrouwbaar, maar wel op leeftijd. Leuke leerpony denk ik: 2000 euro

Murphy: Mooie maat, Jong, goed gepresteerd (Z sgw, L dres/spr + wp) en veelzijdig. Betrouwbaar. Wel oppassen met die peesschede ontsteking: 2650 euro mits medisch goedgekeurd. Heeft nog en mooie toekomst voor zich. SGW ervaring vind ik zelf heel mooi. Ik houd van buitenrijden. Zo'n paard is niet erg kijkerig, heeft voldoende pit en uithoudingsvermogen om het vol te houden blijkbaar en is erg alround. Ook vanwege leeftijd voor mij waardevolle pony. Mooie maat, kan ik bij de paarden ook nog mee voor de dag komen en mee springen.

Voor niet zo bijzondere pony's die niet makkelijk aan de teugel lopen en niet zo mooi gebouwd zijn, houdt het bij mij wel op bij 1500 euro.
Bepaalde rassen zijn ook behoorlijk prijzig, en dat zijn dus prijzen voor de liefheber... Haflingers, Fjorden en gewone huis- tuin en keuken pony's zijn vaak heel goedkoop te krijgen.

Ik vind KWPN en NRPS behoorlijk aan de prijs, maar dat dekgeld is ook al zo enorm hoog! Tel daar een paar jaar opfok bij op en het kan ook eigenlijk niet uit... Maar ik vind het risico van erg dure paarden en pony's te groot. Er hoeft maar iets te gebeuren en je pony wordt onbruikbaar of overlijdt. En het is geen auto die je dan maar nar de sloop brengt (verzekering idee)...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:42

Inprincipe heb je gelijk over de prijzen. Maar als je rondkijkt bij handelaren, op verkoop-sites enz, valt je op dat de prijzen die je eerst in guldens betaalde nu bijna in euro's gevraagt worden.
Zo heb ik voor Camilla, zo groen als gras, verwaarloosd, dragend en op 2,5 jarige leeftijd uitgeteld (ik vind dat daardoor de prijs wle wat omlaag mag omdat dat gewoon niet goed is voor zon jonge pony) 1,5 jaar geleden 1400 euro betaald. Dat is ook 3000 gulden!
Dat betaalde ik vroeger (toen ik 10 was) voor een C-pony, Z dressuur en M springen.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:47

Ik ben het wel met je een Joyce B, maar Ik denk dat van bijna alles de prijzen duurder zijn geworden met de euro, zo ook met pony's (en paarden).
Zoek nu op de Marktplaats nog maar eens een Leuke/Brave M dressuurpony met papieren onder de 2500 euro, dat is bijna onmogelijk geworden.

Ik heb Heros destijds (als 4 jarige, onder mijzelf B spr. + 10 wp. en B dress + 7 wp) voor 4000 gulden (1750 euro oid) gekocht.
En jullie mogen van mij best weten dat als ik hem eind volgend jaar verkoop (hopelijk is hij dan M2 +wp of Z1 + wp. en L spr + wp en B-sgw + wp) dat ik er dan ongeveer 4000 euro voor vraag.
(Iemand van mijn ponyclub heeft er vorige week nog 3800 euro voor geboden, maar ik doe hem nu nog niet weg, dus dat gaat niet door.)

Misschien vinden jullie het teveel (ik vind het zelf ook een boel geld) maar ik heb nu al verschillende boden gekregen van 3000 en hoger.
Er zijn volgens mij mensen die echt perse een palomino willen oid, want ik denk niet dat als mijn pony een vosje oid was geweest, ik de zelfde boden had gekregen. (ik heb hem zelf niet daarom gekocht hoor, hij was gewoon mijn verzorgpony die toevallig werd verkocht, als het een vos was geweest had ik m ook gewoon gekocht)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:56

Idd, je krijgt hoge boden hoor.
Toen ik destijds Camilla te koop had gezet, stond ze bij mensen op proef.. Jawel, voor een prijs van 3000 euro.
Voor een pony die 4 wedstrijdjes had gelopen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:42

De prijzen zijn tegenwoordig zo hoog. Zelfs voor een A-ponytje betaal je tegenwoordig al €1000,- of zelfs meer. Voor een onbeleerde met beetje leuk papier met een maatje van rond de 1.65 betaal je ook al 4500 meer!

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:50

Anna-Jelly schreef:
De prijzen zijn tegenwoordig zo hoog. Zelfs voor een A-ponytje betaal je tegenwoordig al €1000,- of zelfs meer. Voor een onbeleerde met beetje leuk papier met een maatje van rond de 1.65 betaal je ook al 4500 meer!

idd...

ik zat laatst stiekem al te kijken naar een leuk jong paard of evt. veulen omdat ik volgend jaar naar de paarden moet.
Maar 4000 euro voor een veulen! is geen uitzondering
misschien dat ik dan toch maar met Heros tussen de paarden ga. Ik zie t wel Lachen