Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
F_Orumster schreef:_horselovee_ schreef:De mensen die ik ken die niet van gelderse paarden houden, vinden ze te 'hoekig'.
Ja jammer dat sommigen denken dat alle gelders een recht kruis hebben, hoge staartimplant en ruig hoofd. Ja die zitten er nog tussen maar toch zijn ze veel fijngelijnder geworden.
Citaat:randie: betekent dat dat er in jouw ogen te weinig aanbod in Gelderse paarden is? Of dat je de weg naar Gelderse paarden niet goed kon vinden?
Dat mensen niet thuis zijn in de Geldersen, dat idee heb ik ook zeer sterk.
randie schreef:Citaat:randie: betekent dat dat er in jouw ogen te weinig aanbod in Gelderse paarden is? Of dat je de weg naar Gelderse paarden niet goed kon vinden?
Dat mensen niet thuis zijn in de Geldersen, dat idee heb ik ook zeer sterk.
aanbod zal er misschien wel zijn, maar als je niet in de gelderse thuis bent wordt het toch een stuk lastiger
Citaat:Dus, dat betekent?
Voor jouw idee moet je eerst thuis zijn in de Gelderse paarden voor je er 1 kunt vinden?
Zou je willen dat er beter geadverteerd wordt, meer in de picture op shows, of had je toen willen weten waar je Gelderse fokkers of handelsstallen kon vinden?
Dat vind ik wel een interessante vraag namelijk. Wat moeten wij doen om mensen zoals jou toch aan een Gelders paard te helpen, want het aanbod is er wel, maar ergens gaat het dus fout, waar ligt dat aan?
GJ9 schreef:[
Ik wil trouwens wel voor de sport fokken hoor. Indirect. Ik wil namelijk een paard dat correct gebouwd is, en dus ook correct kan bewegen, zo'n paard zal het automatisch ook beter doen in de sport. Maar daarna ben ik er niet rouwig om als het een veelzijdig gebruikspaard wordt ipv uitblinkend sportpaard. Een correct paard is voor alle doeleinden fijn.
Sythaa schreef:Maakt dat dan dat het Gelderse paard in jouw ogen dan een paard wat in trek moet geraken bij het grote publiek? In mijn ogen dus niet.
Citaat:Randie, dat is fijne input. Wij zitten namelijk met een groepje liefhebbers regelmatig over dit onderwerp te stoeien. Zelf hadden we ook het idee dat er nog meer promotie zou kunnen zijn. (ver)koopbemiddeling is nog niet ter sprake geweest, maar dat is ook interessant. Er is een verkooplijst met Gelderse paarden op het KWPN, maar ik heb het idee dat veel mensen die niet kennen / gebruiken.
MariekeA schreef:Ik neem aan dat je die zwarte merrie bedoelt, want die is wat klassieker in bouw.
Dat paard springt wel met gemak over een picknicktafel en loopt M2-dressuur ondanks de veulens tussendoor.. Kan me wel voorstellen dat je die in type minder aansprekend vindt.
Maar kijk voor de grap ook eens naar de paarden die ik hierboven noem..
randie schreef:Citaat:Randie, dat is fijne input. Wij zitten namelijk met een groepje liefhebbers regelmatig over dit onderwerp te stoeien. Zelf hadden we ook het idee dat er nog meer promotie zou kunnen zijn. (ver)koopbemiddeling is nog niet ter sprake geweest, maar dat is ook interessant. Er is een verkooplijst met Gelderse paarden op het KWPN, maar ik heb het idee dat veel mensen die niet kennen / gebruiken.
Ik ook niet bedenken dat ik bij het kwpn zou moeten kijken voor de verkoop van Gelderse. Ik weet dat het een KWPN fokrichting is..Maar toch zou ik daar niet specifiek gaan zoeken.
Citaat:Ik ook niet bedenken dat ik bij het kwpn zou moeten kijken voor de verkoop van Gelderse. Ik weet dat het een KWPN fokrichting is..Maar toch zou ik daar niet specifiek gaan zoeken. Bij sporthorses valt Gelders samen met KWPN ik zou vragen om een aparte sectie. Want ik zou echt niet al die KWPN-ers (1000den) gaan door spitten in de hoop dat ik een gelderse tref .
GJ9 schreef:MariekeA schreef:Ik neem aan dat je die zwarte merrie bedoelt, want die is wat klassieker in bouw.
Dat paard springt wel met gemak over een picknicktafel en loopt M2-dressuur ondanks de veulens tussendoor.. Kan me wel voorstellen dat je die in type minder aansprekend vindt.
Maar kijk voor de grap ook eens naar de paarden die ik hierboven noem..
[EV-ITP] Veelzijdige Gelderse paarden op HE (met foto’s)
Zie de zwarte merrie met het lichtbruine zadel. Niet mijn ideaaltype qua uiterlijk, maar wel qua werkwilligheid, veelzijdigheid en power!!