Vandaag met Wiske (een haflinger merrie) een super rit gereden in Leersum (aangespannen), toen ik pas met haar ging mennen haalde ze ook alle trucken uit de kast. Steigeren, stuiteren met weggaan, liefst zo snel mogelijk, ook als er iemand voor je loopt, wat dan weer lastige situaties met zich meebrengt, voor elke uit of inrit opzij springen. Maar nu kan ik lezen en schrijven met d'r. Ook al hebben we wel eens een meningsverschil, dat houdt de spanning erin. Ik heb ook een tijdje western met haar gereden. En omdat ze toen 2 keer per ongeluk in de goede galop sprong, tijdens horsemanship won ze nog een prijs ook. Maar in het bos kan ze best weleens doordrammen. Haar foto staat in het fotoboek van www.stalparnassus.nl Oké ze is eigenwijs maar heel leuk om mee te werken.
Sharmila
Geplaatst: 06-10-03 20:04
Dit klinkt me heel bekend in de oren.....ik denk dat je je er maar bij moet neerleggen....
Sting
Geplaatst: 06-10-03 20:40
Nee joh, een haflinger is niet eigenwijs Ben je gek? Tuurlijk is een haf WEL eigenwijs! Ze zijn koppig en doen lang niet altijd wat je wil en wel altijd wat ze zelf willen
_Linda
Geplaatst: 12-10-03 14:30
ik verzorg 3 haflingers(1 veulen ruin en 2 merries) nou en die kunnen zo eigenwijs zijn vooral Daisy, pfff...dan ga ik naar het bos en dan gaat ie midden op de weg stilstaan (ziet ie "zogenaamd"iets wara ie bang voor is) staan er aan allebei de weghelften auto's te wachten en ik krijg em niet vooruit, nah daar sta je dan lekker te kijken! en na een tijdje loopt ie weer gewoon door...maar soms is ie ook superbraaf, maar het is een echte haf (ut blijven schatjes... )
Judibo
Geplaatst: 13-10-03 22:29
Haha, ik denk idd dat dat haflinger-eigen is..... Afgelopen 2x was ze zo braaf met rijden (lekker rustig en nu ook eens een redelijk rustige draf ipv met 120 km per uur), vanavond was ze dat blijkbaar ineens weer vergeten en waren de sterren in de lucht veeeeeeeeeeel interessanter ..... Maarja, het is een haflinger EN een puber, dussss ik heb nog even, maar als ik in een dipje zit ga ik dit topic wel even naar boven halen! Groetjes Judith Ps. Pablo heeft het gisteren toch wel weer helemaal goed gemaakt???