Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

paardensnuit schreef:hoi,
ik heb een hackney van vijf en ze is heel nerveus, weet iemand of dat bij het ras hoort of echt aan de pony zelf ligt en wat ik er tegen kan doen om haar rustiger te krijgen.
alvast bedankt;)
Boompje1985 schreef:heb en het verleden met hackney's gewerkt op een stage plaats (hengstenhouderij voornamelijk natuurlijk dekkend), en ja zijn pittig maar dat moet ook, het zijn show pony's (en paarden) ! die moeten blijven knallen in de show/wedstrijd! maar met veel eigen geduld kom je ver hoor het gene wat mij echt is bij gebleven dat je nooit onverwachte bewegingen moet maken richting het hoofd bij de hackney's daar reageren ze nogal op, maar ik vind het vooral eerlijke dieren met veel spektakel om het zo maar te zeggen, zo kon een oude hengst gewoon naast je dansen als je even moest wachten b.v. maar zet verder geen stap verkeerd! terwijl je misschien wel denkt nou die gaat zo gewoon !!! veel geluid en kabaal dribbelen en omhoog komen als ze ingespannen staan.... te wachten op het seintje...erg typerend van de hackney en met name de kleine !!!