shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:53

mensen denken idd vaak dat een shetlander veel goedkoper is als een andere kleine pony. maar dat is dus absoluut NIET waar!
houd daar dus rekening mee als je echt van plan bent een shet te gaan kopen.
-shetlanders zijn sterke pony's, maar kunnen net zo goed ziek worden als andere rassen! en de dierenarts vraagt echt niet minder geld omdat het een kleine pony is!!
-hetzelfde geld voor de hoefsmid, zoals ik eerder al zei. de smid vraagt voor het bekappen van een shetlander even veel geld als voor het bekappen van een ander paard/pony.
-en shetlanders moeten ontwormd en ingeënt worden.
hierop bespaar je dus helemaal nix!!
ze eten misschien minder brok, maar als je op die paar euro moet bezuinigen
vergis je dus niet in de kosten!!!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 22:24

dus het scheelt qua geld helemaal niks? iedereen die ik ken zegt dat wel maarja ik luister wel naar de bokkers Schijnheilig haha ik heb aan jullie raad eigenlijk nog niks gehad maarja..

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 22:25

en ik denk zelf dat de stalling ook goedkoper is..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:59

babli schreef:
en ik denk zelf dat de stalling ook goedkoper is..

denk het niet!! je betaalt gewoon per stal. stalling voor een pony is meestal wel goedkoper als voor een paard. maar ik denk niet dat ze verschil maken tussen een shetlander en een Bpony ofzo

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:48

Bij ons betaal je overal wel veeeeel minder voor een shetlander anders hoor.. Voor een shet betaal je bij ons op de manege 130 euro en een B al 160 ofzo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:50

stalling verschilt erg per stal.
Ik betaal voor hon niet het volle pond, maar ik ben toen ook ergens wezen informeren, waar ik voor hon gewoon 200 € in de maand aan stalling moest betalen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:38

ik denk dat het wel scheelt hoor! in stalling ook..ligt er maar net aan waar je het neerzet.ik heb gelukkig een wei met stal voor een prikkie kunnen huren !

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:36

Ja over het algemeen is een shetje wel wat goedkoper in onderhoud (totdat de DA moet komen).
Je hebt minder wormekuur nodig je kan dus met zo een tube een paar keer doen (2 keer), ze eten wel minder , en sommige hoefsmeden rekenen voor een shet wel wat minder....(sommige) en vaak kan je een shet wel ergens bij iemand in de wei stallen voor weinig.
Maar ik zou naar dit alles gewoon eens informeren bij jou in de buurt (want overal is het natuurlijk verschillend)

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 06:23

jacqueline schreef:
en vaak kan je een shet wel ergens bij iemand in de wei stallen voor weinig.
Maar ik zou naar dit alles gewoon eens informeren bij jou in de buurt (want overal is het natuurlijk verschillend)

Ik heb m n shet bijvoorbeeld gratis bij mn verzorgpony mogen neerzetten, maar dan moest hij op stal en kon maar een paar uur per dag naar buiten.. Ik vond dat een beetje vervelend, want ik moet nu steeds naar m toe fietsen (25 min. heen en 25 min. terug) om water en hooi te geven (het is nu 20 minuten over 6, moet er zo ook heen voor schooltijd Lachen ) dus ik wilde eigenlijk iets anders. Gewoon bij een paar boeren aangebeld, even kort verteld dat ik een weiland zocht en waarom dan wel niet en gezegt dat het voor mn shetje was natuurlijk. En tadaaaa ik heb alweer wat gratis gevonden!! alleen nu een wei en het is aan dezelfde straat als waar mn verzorgpony staat, dus ik kan m ook nog gewoon een keer een nacht in stal zetten (maar dat doe ik niet, want ik laat m buiten lopen) Vanmiddag gaat hij erheen als ik klaar ben met school (2 uur dus)

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:58

als ik jou was zou ik gewoon eerst gaan bedenken wat je nou eigenlijk met je pony zou willen gaan doen als je er een krijgt. kijk het is leuk om een pony te hebben en inhet begin zal het je niet uitmaken wat voor een, want je hebt je eerste eigen pony! maar na een tijdje. ga je toch een beetje inzien wat de verschillen zijn tussen wat jouw pony aankan en wat jij graag zou doen. met een shet zal je nooit wedstrijden kunnen gaan rijden (onder het zadel dan he), stel dat je er achter komt dat je dat toch graag zou doen, dan baal je, want dan was je beter afgeweest met een wat grotere pony. kijk, jij bent op een leeftijd waarop je gaat groeien en waar je interesses zich gaan ontwikkelen (jeetje lijk wel n oma Rolleyes ) en dan zou het toch jammer zijn als deze niet overeenkomen met je allemaal met je pony kan doen. ik heb dit zelf ook gehad. kregen een eigen pony! yes!! mn zusje had een leuke haflinger gezien zei ze, nou achteraf (toen we hem een tijdje hadden) bleek dat hij totaal niet geschikt voor ons was! ik kon er wel weg mee, maar voor mn zusje was hij dus veel te dominant. hebben ook een shetlander, hadden er eerst 5. mn zusje reed er in het begin vaak op, maar nu is ze te groot. ze heeft nu een verzorgpaard waar ze mee rijdt en met onze shetlander gaat ze welis fietsen en zijn we van plan om mee naar keuringen te gaan. kijk, shetlanders zijn heeeel leuk! maar ze moeten wel bij je wensen passen, anders zit je achteraf te balen, dus als je paardje wil om lekker mee te rijden, zou ik echt een wat groter paardje kopen en geen shetlander. en zoveel schelen de kosten echt niet hoor!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:38

miekie schreef:
met een shet zal je nooit wedstrijden kunnen gaan rijden (onder het zadel dan he)

Boos! Dat ben ik dus absoluut niet met je eens Boos!
Ik rijd met Zorro dressuurwedstrijden (onder het zadel idd Knipoog ) tussen de paarden en we hebben nu 7 wp uit 4 wedstrijden.....Dat woordje nooit klopt hier dus echt niet

Je hebt een beetje gelijk, het is verschrikkelijk moeilijk om de punten te krijgen maar het is niet onmogelijk. Met een grotere pony kun je idd verder komen, maar nooit met een shetlander wedstrijden kunnen rijden is toch ietsiepietsie overdreven hoor.....

Sorry als dit een beetje rot overkomt maar ik wordt er een beetje kriebelig van alsof je met de shetlander nooit wat kunt......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:40

Ukkiepuk, wen eraan. Shetlanders zijn tenslotte enkel geschikt als grasmaaiers... :N

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:36

stef schreef:
Ukkiepuk, wen eraan. Shetlanders zijn tenslotte enkel geschikt als grasmaaiers... :N

Ik weet het *zucht* maar het is zooooo frustrerend. *grmbl*