Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:12

_Summerly_ schreef:
xxMaxx schreef:
Wat een idioterie :P als je van paarden en paardrijden houdt, dan heb je toch geen hekel aan een paard, laat staan ras! B-)
O, genoeg paarden waaraan ik een regelrechte hekel heb. :)) En waarom zou dat niet kunnen, ieder paard is immers anders, ik kan ook niet met elk mens evengoed opschieten en zo zijn er zat paarden die qua karakter niet bij mij passen en het bloed onder m'n nagels vandaan halen.

Haha dan heb jij dat. Ik heb een hekel aan geen enkel ras, ik zou elk paard wel willen, trekpaardmzijn lekker groot, arabieren zo tenger, welsh heel een leuke bouw, friese hebben van die mooi halsen! Ik pas me altijd gewoon aan aan het paard. Een hekel heb ik niet!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:16

it_is_me schreef:
Haflingers! Vind ze niet lelijk ofzo, integendeel, maar ze kunnen zo lomp zijn...

Lomp? Dan heb je de mijne nog niet mee gemaakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:18

Hekel.. Nee.
Maar ik heb niets met welshjes of shetlanders. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:21

heb niets met arabieren :P
ik vind ze zo arrogant ogen, kunnen zij waarschijnlijk niet aan doen toch haha :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:23

Fjord. Waarom weet ik eigenlijk niet :+

Wennii

Re: Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:25

Geeneen. Ben uiteraard wel van sommige rassen meer of minder gecharmeerd, maar een hekel heb ik nog niet eens aan de rotste knol die ik ken. En dat komt dan weer omdat die er niks aan kan doen dat hij zo geworden is...

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:26

Vind het eigenlijk een rare vraag op een paardenforum >;)
Hoe kan je nou een hekel hebben aan een heel paardenras.
Dat je het ene ras leuker vindt dan het andere lijkt me wel normaal maar een hékel aan een bepaald ras? :?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:26

ik heb niks met dravers, tuigers, haflingers, friezen, trekpaarden, arabieren, en fjorden. Vast nog wel meer maar ik kan er zo snel even niet opkomen. Ik kan ze allemaal op hun manier mooi vinden maar ik zou nog geen seconde in mijn hoofd halen een paard van dit ras te kopen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:28

Ik hou niet zo van dravers, puur het uiterlijk hoor. Kunnen natuurlijk super lieve paarden zijn dus heb er helemaal niks tegen. :P

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:30

'hekel' is een groot woord ;)
ik vind alle paarden wel iets hebben dat ik leuk aan ze vind O:)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:56

Weetje waar ik nou een hekel aan heb? De titel van dit topic.
Aan welk ras heb je nou een hekel aan. Maar het is
Aan welk ras heb je een hekel.

^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:57

Ieder ras heeft z'n leuke en minder leuke dingen,ik heb geen hekel aan een ras,maar wel aan een aantal paarden :+
Alleen met dravers heb ik niks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:59

Haflingers trekken mij niet zo qua karakter. Groninger paarden vind ik de bouw niet echt mooi van.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:01

Bellatrix schreef:
Ik heb idd aan geen enkel ras een hekel. :+

Maar ik ben geen fan van de zwaardere rassen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) zoals Tinkers, Haflingers, Shires etc.

Hier ga ik in mee. Heb er geen hekel aan maar heb er wel minder mee en zou er zelf nooit een willen hebben.

Friezen vind ik ook niet zo geweldig, voor de koets oke maar onder het zadel vind ik ze echt niks.. oh en tuigers hebben ook niet mijn voorkeur:p

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:04

mimeslosydy schreef:
ik heb niks met dravers, tuigers, haflingers, friezen, trekpaarden, arabieren, en fjorden. Vast nog wel meer maar ik kan er zo snel even niet opkomen. Ik kan ze allemaal op hun manier mooi vinden maar ik zou nog geen seconde in mijn hoofd halen een paard van dit ras te kopen.

tinkers en shires was ik nog vergeten :P

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:05

Vriend van alle rassen :D maar soms heel soms kan ik shetlanders wel achter het behang plakken }>
Achja dat heeft ook wel z'n charmes...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:09

maakt niet uit welk ras, vind ze allemaal stinken :')
op de barbeque of in de frikandel vind ik ze wel leuk (of eigenlijk meer lekker als leuk :o ) maar dan maakt het ras me niet zo veel uit ;)

vreemde vraag op een paardenforum hoor......

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:19

Vindt het ook een beetje vreemd geformuleerd, met het ene ras heb je nu eenmaal wat meer dan het ander. Maar een hekel?!

Van een geiten leer je schelden zeggen ze, maar kan mijn shetlander af en toe wel wat doen haha! Verder heb je gelukkig zoveel verschillende rassen, zodat iedereen denk ik wel ras bij zijn of haar smaak kan vinden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:22

probabeest schreef:
op de barbeque of in de frikandel vind ik ze wel leuk (of eigenlijk meer lekker als leuk :o ) maar dan maakt het ras me niet zo veel uit ;)

Volgens mij zijn bepaalde rassen best wel taai, denk dat ik daar op de bbq best een hekel aan zou hebben := , in de frikandel merk je dat dan weer niet zo _O- .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:25

Ik heb geen hekel aan een bepaald paarden- of ponyras. Ik heb alleen een hekel aan niet opgevoedde of slecht opgevoedde paarden. Maar daar kan het paard dan weer niets aan doen, dat is schuld van de mens.

fluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:33

Ik vind de standaard bruine KWPN erg saai. Wat is het toch dat mensen haflingers/koudbloeden niet leuk vinden? Die van mij is echt chique, niet lomp, heel slim en met een enorm temperament. Maar eigenlijk kun je een heel ras niet over 1 kam scheren, elk paard is een individuutje. Mn zusjes trekpaard is ondanks zn uiterlijk allesbehalve koudbloedig te noemen, issie dan ineens wel leuk?

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:44

Ik heb inmiddels zoveel nare ervaringen met haflingers dat ik nooit een haflinger zou nemen. En er nog ooit op rijden... dan moet het paard toch wel heel veel vertrouwen uitstralen...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:59

aan geen 1 paard ! :Y)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:02

Geen hekel aan een bepaald ras.
Maar ik heb niks met nerveuze, sensibele zenuwpezen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:03

OK, dan zal ik het anders omschrijven... wat vindt jij nou een paarden/ponyras waar je (bijna) niets mee hebt? Eigenlijk had ik de BP een beetje verkeerd omschreven, denk ik misschien.