Flying_Indo schreef:Met een gangenpaard kan je ook gewoon Engels rijden, je hebt er alleen een gang bij. En dan wel een hele comfortabele voor je eigen lichaam.
ik bedoelde western paardjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Misschien een Welshje? Die heb je in alle soorten en matenBijv een sectie B valt binnen de stokmaat die je zoekt en ze zijn niet zo breed (sectie A, dus de Mountain, en de Cob zijn weer veel breder). Je moet ermee overweg kunnen want zit een behoorlijke kop op maar ik vind iig mijn Welshje een heerlijk dier
T zijn doorgaans geen bang aangelegde paardjes oid, ze zijn behoorlijk stoer. Alleen wel de kunst om er eentje te vinden uit goede lijnen die goed opgevoed is (papierloos kan natuurlijk altijd hoor, begrijp me niet verkeerd, noem de lijnen meer omdat sommigen bijv echt gefokt zijn op goed karakter om maar iets te noemen).
Hoewel een gangenpaardje idd misschien een hele goede keus is inderdaad, maar daar heb ik geen verstand van dus kan je daar niet mee helpen..
Benfan schreef:Hoe lang heb je er toen op gezeten? vergeet niet dat hoe langer je zit het ook meer 'stress' levert voor je lichaam. Lijkt me heel vervelend als je tijdens een lange rit daar achter zou moeten komen. Had je nog advies van je arts omtrent het rijden?
Cassidy schreef:Kleinere Quarter of Paint. En je hebt ze er tussen zitten met een stokmaat onder de 1.40m
Veel kleiner zou ik met jouw lengte niet gaan, niet als je dressuurmatig wilt rijden. Je moet je benen niet op hoeven te trekken om de hulp te geven, komt je houding niet ten goede.