deken voor haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:55

Zo zag andor er uit toen hij geschoren was. Hier heb ik het haar op zijn rug, hoofd en benen erop laten zitten.

Afbeelding

jenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:32

Ik ben nu ook begonnen met Jenson (Haflinger) in te rijden, en ik vind het ook erg vervelend als hij snel zweet.

Hij heeft van zichzelf al een aardige dunne vacht, maar ik heb nu al een zomerdeken op in stal als het een beetje koud is, en buiten een regendeken (zonder voering). Als het straks kouder wordt doe ik de waterdichte deken met daaronder de zomerdeken, en in de winter kan je dan bijv. een winterdeken eronder doen van ong. 200 gram. Maar je kan ook een waterdichte winterdeken kopen van zo'n 200 a 300 gram.

Ik denk dat het wel een beetje verschilt van paard, want vorig jaar heeft Jenson in de winter alleen maar 150 grams + waterdichte deken (zonder grams op gehad en bleef hij kort in het vacht.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:37

andor schreef:
Ik heb andor vorig jaar ook moeten scheren, ik wilde eigenlijk niet maar hij had zo'n ongelofelijke vacht dat hij 's nachts zooooo verschrikkelijk stond te zweten. Ja en toen moest ik wel, anders had ik waarschijnlijk een ziek paard gehad.

Dit jaar ga ik hem als het goed is weer scheren. Maar dan laat ik zijn benen en hoofd ongeschoren want daar zweet hij toch niet zo. Het is even kijken of ik zijn rug laat zitten of dat ik dat er ook af haal.

Hij krijgt zoiezo een deken op.

Hey!
Ik heb een pony, en ik doe niet een deken om. Ik vind het zelf niet nodig. Een pony maakt zelf zijn eigen wintervacht aan. En dat is zijn eigen gemaakte dekentje. Als ik heb gereden is mijn pony wel nat natuurlijk maar na het rijden doe ik een zweetdeken om. En een halfuurtje ongeveer op stal zetten en hij is droog. Ik vind het zelf niet nodig. Maar als je het zelf vervelend vind dat hij zo snel zweet en dat je dan een zweetdeken moet om doen of dat je het niet leuk vind als hij snel vies is of dat je die lange haren niet mooi vind kan je natuurlijk een deken om doen. De meeste hebben dat maar ik doe het niet omdat ik het onnatuurlijk vind en niet nodig vind Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb, en misschien kun je er wat mee. Groetjes

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:04

Mijn haf heeft wel een deken om
Begin in september al met een ongevoerde deken en als het kouder (10 graden of minder) wordt dan krijgt ze een 200 grams deken op met daaroverheen een ongevoerde regendeken en nu staat ze met een 400 grams winterdeken.
(dit is trouwens wel al een oud topic zie ik nu Schijnheilig )

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:24

idd beetje oud topic volgens mij Lachen

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:20

1 van onze paarden is geschoren en de rest van de bereden paarden heeft een 200gramd deken op en de geschoren 300grams zodat ze kort in het haar blijven

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:49

Héél oud topid omhoogegehaald.