andor schreef:Ik heb andor vorig jaar ook moeten scheren, ik wilde eigenlijk niet maar hij had zo'n ongelofelijke vacht dat hij 's nachts zooooo verschrikkelijk stond te zweten. Ja en toen moest ik wel, anders had ik waarschijnlijk een ziek paard gehad.
Dit jaar ga ik hem als het goed is weer scheren. Maar dan laat ik zijn benen en hoofd ongeschoren want daar zweet hij toch niet zo. Het is even kijken of ik zijn rug laat zitten of dat ik dat er ook af haal.
Hij krijgt zoiezo een deken op.
Hey!
Ik heb een pony, en ik doe niet een deken om. Ik vind het zelf niet nodig. Een pony maakt zelf zijn eigen wintervacht aan. En dat is zijn eigen gemaakte dekentje. Als ik heb gereden is mijn pony wel nat natuurlijk maar na het rijden doe ik een zweetdeken om. En een halfuurtje ongeveer op stal zetten en hij is droog. Ik vind het zelf niet nodig. Maar als je het zelf vervelend vind dat hij zo snel zweet en dat je dan een zweetdeken moet om doen of dat je het niet leuk vind als hij snel vies is of dat je die lange haren niet mooi vind kan je natuurlijk een deken om doen. De meeste hebben dat maar ik doe het niet omdat ik het onnatuurlijk vind en niet nodig vind Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb, en misschien kun je er wat mee. Groetjes