Intussen zie ik dat de meeste trekpaarden zich alleen maar staan te vervelen in de wei. Behalve in de zomer, dan zijn ze bezig met de vliegen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tanneke schreef:Natuurlijk gaat het paard ALTIJD voor. Wij hebben het toch de dierenarts laten doen met verdoving. Daar heb ik het over, en niet over het nut. Het nut weten alleen de trekpaardliefhebbers onder elkaar, buitenstaanders kunnen daar geen kijk op krijgen.![]()
Groetjes,
Anneke
gabrycha schreef:Volgens mij als ik me niet vergis, zijn paarden met een gecoupeerde staart (al dan niet in frankrijk gedaan) verboden deel te nemen aan keuringen en zijn hier boetes ook voor uitgedeeld!![]()
Maar je kan de staat ook invlechten voor de bosbouw dus couperen s een slap excuus voor wat mensen mooier vinden aan een koudbloed...
Ik ben er tegen en vind t huidige besluit daarover prima
gabrycha schreef:Maar je kan de staat ook invlechten voor de bosbouw dus couperen s een slap excuus voor wat mensen mooier vinden aan een koudbloed...
newie schreef:op keuringen mag je tegenwoordig niet meer komen met een paard dat na 2000 is gecoupeerd.
newie schreef:hoewel ik een trekpaard zonder staart mooier vind dan een trekpaard met staart, ga ik toch voor de comfort van het paard zelf.