Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
marloes1990 schreef:mickey2 schreef:haflingers
Echt niet.... Sommige misschien, maar er zijn echt onmogelijke bij... Niks tegen hafjes hoor, ben er gek op
Heb zelf een Welsh en die is zowat bomproof geboren maar dan nog komt er een heleboel aan op training en vertrouwen
marloes1990 schreef:mickey2 schreef:haflingers
Echt niet.... Sommige misschien, maar er zijn echt onmogelijke bij... Niks tegen hafjes hoor, ben er gek op

hotchocolat schreef:manex schreef:Bomproef heeft niks met ras te maken maar alles met het goed opleiden van je paard.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
De ene dag is hij daadwerkelijk écht nergens van onder de indruk, de andere dag is een bloemetje al teveel voor zijn koppie.
Als hij ziet dat JIJ het goed vindt, is het dus goed.
er bestaat geen enkel ras waarbinnen elk paard zogenaamd "bomproof" is. Dat is nou eenmaal een feit.
hotchocolat schreef:manex schreef:Bomproef heeft niks met ras te maken maar alles met het goed opleiden van je paard.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
).
). _Cher schreef:Mijn kwpn'er is (bijna) bom-proof. Meer als de tinker die ik ooit gereden heb.![]()
Als mijn paard iets 'engs' ziet is haar schrikreactie stilstaan en kijken, ze zou niet snel weg rennen.
Het ligt niet aan het ras, maar aan het karakter en hoe er altijd met het paard is omgegaan.
Al is het natuurlijk wel zo dat er steeds meer ''gemoderniseerd'' wordt binnen bepaalde zwaardere rassen, dus t is wat moeilijk om op af te gaan. Denk dat je er ook in deze situatie weinig aan hebt, is meer iets om bijv naar te kijken als je een paardje gaat kopen en voorkeur heeft voor een bepaald karakter. Zelf ben ik bijvoorbeeld gek van Arabiertjes om hun trouwe en moedige karakter. Friezen heb ik gewoon geen drol mee, al staan die doorgaans bekend als ''koele'' paarden.
Maar ik denk echt dat je niet moet gaan kijken naar een specifiek ras, tenzij je natuurlijk voorkeur hebt op basis van andere eigenschappen
Bomproof en rennerig heb je denk ik bij elk ras namelijk