Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 18:16

aah wat leuk man!!!
ja houd je ons op de hoogte?????

APPELFLAPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:16

Ja was er helemaal verliefd op!
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte ik ga nu naar Italie en als ik thuis kom gaan we hem halen.

Het zijn wel sterke paardjes toch? Hopelijk kan ik er ooit op met mijn 1.68..

APPELFLAPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:17

@nadine_yvana : wat is die van jou gaaf zeg! Echt een plaatje!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 18:29

denk dat je het een klein beetje moet vergelijken met een fjord.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:48

Vriendlief had nog een paar foto's gemaakt voornamelijk van Bronx dit x.
Luca was nogal moe..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

APPELFLAPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:08

Ach wat een schatje Tesz_2208 !!
Mooie kleur is het ook he?
Over een paar jaar moeten we een Konik meeting houden hoor _/-\o_

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:11

@appelflap, dankjewel, ben ook best trots op hem :o En op wat we al bereikt hebben samen.
Tesz, wat een PRACHTDIER!!! Wauw, mooi donker koppie ook.Die laatste foto is echt grappig, dat bekkie!

Ik ben ook helemaal in voor een Konik meeting! :D

APPELFLAPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:14

Hoe groot is die van jou nu? =)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 23:20

Ja kheb 2 lekkere mannen opt land staan!! haha Dankjewel!!!! :D
die van jou is ook een knapperd hoor!!!!!! <3
Als de mijne er aan toe zouden zijn, zou het erg leuk zijn idd :j
maar ik zeg nu alvast
dat dat echt wel een tijdje gaat duren.
ik wil echt niets overhaasten met ze.
anders meeten jullie eerst maar hahaha!

Edit. lees nu pas over een paar jaar haha!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:13

Haha, ja over een aantal jaar is het verstandigst. Niks overhaasten idd, ik heb met die van mij ook nog mijn handen vol. Hijs al 11 jaar, maar gedraagt zich als een vierjarige, haha. Maar dat komt natuurlijk omdat hij pas met 7 jaar onder het zadel is gekomen en daarvoor in het 'wild' geleefd heeft..ik neem het hem niet kwalijk :D
@Appelflapp, bedoelde je mijn pony? Mijn pony is ongeveer 1,41m en wordt helaas niet groter, haha.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:38

fam_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:28

Ik heb zelf geen konik paardje maar ik vind ze wel mooi de kleur enzo!! Ik zou er ook graag een willen hebben.. Hoe kan je aan een konik paard komen wie kan me erbij helpen?! En heeft hier meer verstand en kennis in??

yintra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:53

Hallo mensen, ik heb even kort op het forum gelezen.
Ik ben blij te lezen dat steeds meer mensen zich om deze geweldige paardjes bekommeren.
Ik heb er zelf 2 die ik momenteel aan het inrijden ben.
Ik las hier en daar dat er enkele geïnteresseerden zijn in een Konik. Ik heb er zelf 4 te koop staan. Ze zijn tussen de 1 en 2 jaar. Uit natuurgebied. Ik heb ze bij de handelaar weggehaald omdat ze anders naar de slacht gingen.
zie marktplaats; http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/480 ... -koop.html
Ik ben al tijden niet op bokt geweest, en kan dus geen eenmaal/andermaal plaatsen.
Mochten jullie interesse hebben, of iemand weten, dan hoor ik het heel graag!

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:36

wat gaaf he die Bronx, ben ook zo ontzettend blij met hem. deze paardjes zijn geweldig. ik ben nu sinds juli met bronx bezig en hij doet het super. hij loopt overal mee naar toe en is al zo goed als verkeersmak. tesz hoe is het met luca en soulmate? ik ben nieuw op bokt en weet niet zo goed hoe het werkt maar ik zou graag fotos willen zien van de 2 koniks die beleerd worden. ziet er vast heeel gaaf uit.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:13

Wij hadden een konik op de manege vroeger, wel een leuke pony :j maar vind ze met rijden minder zitten. (tenminste die konik haha)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:51

@ IndianaBronx: Wat leuk dat jij nu Bronx hebt gekocht! Fijn dat hij zo goed luistert en al verkeersmak is. Hoe oud is hij nu?

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:53

@ Nadine_yvana: Ja Hé! Ik ben zooow ontzettend blij met hem! Hij is ook wel heeeel erg lief! Nouja nouja, verkeersmak, auto's gaan goed groot verkeer iets minder. En ik moet echt half de sloot in als er eentje langskomt scheuren dat is zo Verrot |o (de weg is een beetje smal) dus we oefenen veel op de oprit! Hij heeft de afgelopen dagen kennis gemaakt met de waterslang en voetjes optillen en dat ging super braaf!<3 Hij zal nu wel zo'n beetje anderhalf zijn. In zijn paspoortje staat dat hij op 12-02-10 is geboren. (MAARJA?? :? tellen ze die elke dag?)

Pumba is ook echt ontzettend leuk zeg! :wow: Wat knap van jullie!
kwam hij ook echt nog schuw en 'wild' bij jou?
Hoe is jullie band opgebouwd? Ik heb met bronx nog veel voor de boeg.
En misschien kan jij me alvast een idee geven van hoe dat eruit ziet! :P

Greetzz Sifra

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:30

Ik vind het ook geweldige paardjes. Heb een tijdje op een manege gereden waar ze er 2 hadden, en het ruintje nam ik vaak mee om bosritten voor te rijden. Super beestje, lekker voorwaarts, kon een rit met grote paarden voorrijden zonder dat zij hoefden inhouden. En ging overal langs/doorheen, bijv toen het onder het viaduct vol water stond, was echt kniediep maar hij aarzelde niet en de hele colonne kwam zo achter hem aan.
Toen ik zelf een paard ging kopen heb ik ook nog naar een konik gezocht maar het aanbod was klein en heb er geen kunnen vinden die bij mij paste, waren of nog echt jonkies (jaarlingen) of qua karakter niet wat ik zocht (bang op buitenrit).

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:12

Je ziet echt steeds meer konik pony's onder het zadel he?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:41

Is dulmener niet hetzelfde soort type, bijna hetzelfde soort ras als de konik??

Komt ook uit het wild, maar dan uit Duitsland. Daar hebben wij er 1 van staan, toen ik op zoek was naar een konik, kwam ik op de markt hem tegen... :D

Kom alle Konik topic's tegen, maar dulmener's, niet dus... ;(

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:42

DeniseM schreef:
Je ziet echt steeds meer konik pony's onder het zadel he?

Ja, dat valt mij ook op! :)

Toen ik Onze dulmener Falco kocht, waren ze er amper. Niet te vinden, dat is al een aantal jaren terug nu.

yintra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:21

Ja, je hoort weinig over Dülmeners... Ik heb het idee dat ze qua uiterlijk een beetje tussen de Konik en een Fjord in zitten. Maar heel veel weet ik er niet van.
Ook van Sorraia's hoor en zie je weinig over, en lijken veel op Koniks. Zij zijn iets eleganter en hoger qua bouw, waarschijnlijk zijn ze in het verleden gekruist met Lusitano's of Andalusiërs.

De reden dat je steeds meer Koniks als rijpony in Nederland ziet, is denk ik dat toch steeds meer jonge dieren uit de natuurgebieden verkocht worden aan particulieren. Niet iedereen in de stichtingen is het ermee eens dat ze naar de dierentuin gaan als leeuwenvoer of naar de slacht, terwijl bijna niemand paardenbiefstuk eet, dus dan gaan ze naar Beckers bitterballen fabriek...
Let wel, ik ben niet tegen het "wild" houden van een kudde paarden! Maar zorg dan dat ze of dusdanig op hun gemak zijn in omgang met mensen, dat wanneer je genoodzaakt bent er een aantal te verkopen door de omvang van de kudde, de paarden aansluiting kunnen vinden, en niet door "wild" gedrag in het handelscircuit komen, en dan alsnog bij de slacht. Of een andere optie; houdt het echt wild, en schiet ze af in de kudde voor consumptie, dan zullen ze de mens niet vertrouwen, een soort van natuurlijke vijand hebben, en hoeven ze niet onnodig bijeen gedreven en op transport gezet.
Ik ben dolblij met mijn Koniks! Als ik niet op let met voeren lijken ze in een no-time op een mega bitterbal, maar dat nog altijd liever dan dat ze ergens in het frituutvet zouden drijven.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:14

Hoor er echt veel mensen over.
Ik heb er zelf ook een, die eventueel te koop is.
Ik had echt verwacht dat ze onhandelbaare waren, maar hij is zo mak.
Zijn wel echt leuke paarden om mee te werken!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:03

oeh die Dulmeners zijn ook mooi, heb even gegoogled :D
@IndianaBronx: Sorry voor mn late reactie. Nee, ik heb Pumbaa niet 'wild' gekregen, heb hem pas met 10 jaar overgekocht (hij is nu 11) van de laatste eigenaresse die hem maar 3 mnd heeft gehad.Hij zou weg zijn gegaan omdat hij onhandelbaar was hoorde ik later via via.Hij is zeker niet de makkelijkste, heel eigenwijs en in het begin veel happen en trappen, maar als je hem nu ziet..loopt als een mak schaapje met me mee en onze band wordt steeds sterker. Het is soms moeilijk om contact met hem te krijgen, hij is altijd veel in zijn eigen wereld, maar we zijn veel bezig met VD en Freestyle en dit vind hij erg leuk. Het zal nooit een dressuurpony worden, want daar houdt hij niet van en is hij te stijf voor in zijn lichaam, maar gelukkig heb ik die ambitie ook nooit gehad. Hij is pas met 7 jaar onder het zadel gekomen. Het is wel een voordeel dat je Bronx al zo jong hebt gekregen, ik denk dat dat heel vee scheelt met het opbouwen van een band. Toen ik Pumbaa kreeg, was hij echt het vertrouwen in de mens een beetje kwijt geraakt en dat is dan zo jammer! Het is zo'n bijzonder paardje en ik ben echt verliefd op 'm <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:47

ik ben sinds zondag de eigenaar van een 2,5 jarige konik :)

Afbeelding