Welk paard zou goed bij me passen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:32

Ik heb een Noordzweeds paardje (net 3 jaar geworden)
Hij is enorm werkwillend, leergierig en in voor een geintje.
Het zijn ontzettende leuke paarden en breed inzetbaar.
Ondanks het zware/logge uiterlijk hebben ze hele mooie en lichte gangen. Die van mij heeft een hele ruime/zwevende draf en een mooie galop.
Zoek anders eens op google naar het noordzweedse paard of Nordsvensk.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:07

Ik denk dat een [***] paard misschien wel wat voor je is. Hoe lang ben je? En ben je een beetje sterk? Het zijn vaak sterke en imponerende paarden namelijk, de politie rijdt ook meestal op gelderse paarden. Ze zijn qua uiterlijk wat ' lomper' dan de luxe rijpaarden die tegenwoordig in de mode zijn, maar ze zijn stabiel van karakter en je kunt er werkelijk alles mee doen. Buitenrijden, springen, dressuur, voor de kar, naast de fiets, wandelen aan de hand, naar het bos, strand, door plassen crossen, etc. Het zijn vaak stabiele paarden, die eigenwijs zijn maar ook rustig en betrouwbaar. En tja, het ligt aan het karakter van het specifieke paard of hij van knuffelen houdt. Maar mijn ervaring is dat ruinen vaak stabieler zijn en meer knuffelen dan merries. Maar goed... dat kan natuurlijk toeval zijn. :)

Kijk maar eens in mijn profiel voor wat voorbeeldjes. Of op het HK forum ' Gelderse paarden'. Met [***], het gelderse paard dat ik bijgereden heb 4 jaar lang, kon ik echt ALLES doen wat ik maar wilde. Maar ook tot de M1 dressuur gereden (thuis trainen we op M2 niveau). Kortom: een echte allrounder.

Oh ja: gelderse paarden zijn doorgaans een stuk goedkoper dan luxere KWPNers, en ook zijn ze vaak gezond en hard in het beenwerk, dus dat scheelt ook weer in DA- kosten en ze gaan lang mee. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:13