Manen bij een KWPN-er: Lang of kort?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Haren van een KWPN-er horen kort en netjes te zijn

Alleen als je wedstrijden rijd
10 (15%)
Ja, dat staat verzorgder
41 (65%)
Nee, puur natuur is mooier
12 (19%)

Totaal aantal stemmen: 63


Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:05

Kort. Dat staat verzorgder en is naar mij mening ook mooier. Bovendien vind ik, zoals ook al gezegt werd, dat de hals er mooier door uit komt.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:08

als ik weer begin met de wedstrijden trek is ze wel weer maar nu nog ff puur natuur!

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:15

Hangt er een beetje vanaf, van het paard dan. Image is bv. een KWPN'er maar die heeft nu lange manen met een soort mislukt permanentje op een iele nek en dat is niet echt een mooi gezicht. Heb alleen nog geen tijd/zin gehad om ze te trekken... Bij bepaalde rassen vind ik lange manen mooier, zoals Arabieren, Welshjes, Tinkers, Haflingers, Friezen e.d. maar voor een sportpaard (om het even kort samen te vatten, bedoel daar dus KWPN'ers, Oldenburgers, Holsteiners en dat soort paarden mee) vind ik korte manen verzorgder.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:33

jewel heeft lange manen en ik ben er harstikke trots op. met wedstrijden krijgt ie een vlecht en dat staat m echt mooi. misschien dat ik ze eraf haal als ie wat ouder wordt maar voorlopig laat ik ze mooi groeien. hij is verder wel helemaal getoileteerd. over het algemeen zou ik ook zeggen bij sportpaarden moeten manen kort maar het past gewoon bij jewel.
ik heb als ik rij meestal het laatste stukje manen (bij zn schoft) in een of 2 vlechtjes zodat het niet in de weg zit.

Afbeelding

het blijft gewoon mn lievelingsfoto.. Lovers

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:28

Ja kort!....Friezen,Haflingers,Tinks,Shets...Okeej die horen nou eenmaal lang en dat zou geen gezicht zijn om kort te knippen maareen KWPN-er zou ik de manen lekker kort doen...staat veel verzorgder!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:30

Kort kort kort alsjeblieft!
Ik sluit me bij bovenstaande aan, lange manen bij een KWPN of ander rijpaard vind ik echt super onverzorgd staan...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:28

Absoluut kort. Lange manen zijn op zich wel aardig bij barokke paarden, maar eigenlijk zijn ze alleen maar irritant. Als het een beetje waait zit je met je vingers in de knoop. Het laatste stuk tot aan de schoft blijft toch kort doordat er iedere keer haren tussen het zadel inkomen.

Ik heb ooit eens een fries bijgereden voor iemand die het dier helemaal getoileteerd had, incl met zonder sokken Haha! en dus geen mok meer, korte manen etc. Het was wel handig en fijn met rijden maar zo'n fries zonder sokker ziet er toch eigenlijk niet uit.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:51

Heb je daar een foto van?
Er is nu ook een nieuw ras he, AngloFries ofzo, er stond in een BIT laatst een artikel over. Ook zonder sokken, ik vond het wel mooi!!

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:17

Kort. Dat vind ik net ff netter staan. Maar sommige grovere KWPNers(die echt richting het barrokke neigen) vind ik soms wel mooi dat ze langere manen hebben. Maar ik zou 9 van de 10 keer voor kort gaan.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:30

ik zeg kort indien wedstrijden. maar ik zou ze mooi lang houden. bv lang getrokken en dan toppen en gelijken oid.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:33

LANG Haha!
Ik ben dol op lange manen.. *pennymeisje* Tong uitsteken
Ik heb nu een Kwpn..en ik laat d'r manen gewoon groeien..en zie wel hoe het staat..als ik me er aan ga ergeren dan maak ik ze gewoon weer kort..maar dan niet zo'n standaart model.. Haha!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:53

Ik hou ook veel meer van lange manen dan van korte. Ik vind dat een veel stoerder en sportiever uitstraling hebben. Niet zo sjiek als met die korte manen. Toen ik mijn KWPN-er kocht had ze van die korte manen, maar ik heb ze lekker lang laten groeien. Zolang de manen niet gaan slierten of het lelijk bij haar gaan staan laat ik het lekker zo!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:12

Over het algemeen vind ik korte manen veel vlotter/stoerder staan bij een KWPN-er. Maar er zijn er een paar die hele mooie golvende manen hebben. Dan vind ik het wel mooi, maar moet het wel verzorgd zijn en ook weer niet langer dan de nek breed is.
Maar ook bij Laiser liefst zo sportief mogelijk.