Wat eerder ook al beschreven werd, het dier zelf is erg belangrijk. Soms vind je ook een helemaal niet leuke haflinger of juist een hele perfecte bwp-er. Maar, je kunt er wel vanuit gaan dat sommige rassen vaak dezelfde kenmerken hebben
jah oke das waar bedankt iedereen, het gaat dus nog tussen de haaflinger, fjordy en ijslanders maar hoe weet ik nu voor welke ik moet gaan? of zij er nog andere voorstellen?
Fjorden zijn een erg gezond ras, bij een onderzoek die ik ooit las kwam uit dat haflingers vaker beenproblemen bleken te hebben. IJslanders zijn.. tjah. Gewoon peperduur. Nog een bijkomstigheid: 24/7 buiten houden is geen probleem, en vaak veel goedkoper. Als ik jou was zou ik daar dus naar op zoek gaan. 23 uur per dag op stal is echt niets voor een paard.
keona
Geplaatst: 28-05-11 22:41
engelse volbloed fin ras als je er mee kunt omgaan,super galop,eerlijk,pittig,en hard
dieke94
Geplaatst: 28-05-11 22:46
WELSH COB!!
Ja een band is belangrijk, als ik die heb met een arabier zul jij die met een shet of trekpaard hebben dusja
Wat dieke ook zegt, sommige mensen schieten gewoon beter op met koudbloeden, de andere weer met warmbloeden. Ik kan echt moeilijk met warmbloeden omgaan, heb er bijna nooit een klik mee.
Jammer dat je een fjord niet zo pittig noemt, want dat zijn zeker paardjes met pit en ook paardjes die heel graag willen werken, natuurlijk zullen er ook bij zitten die minder pit hebben, maar dat heb je met ieder ras denk ik wel. Tja voor welk ras je moet gaan is denk ik toch echt je eigen keuze, ik kan je wel vertellen dat een fjord een ras waar nog weinig mee geprutst is zo als bij veel andere rassen wel het geval, zoals te luxe haflingers willen fokken[gelukkig is dat nu wel weer een beetje aan het veranderen]. Een fjord is een sterk ras die eigenlijk maar weinig tot geen problemen heeft. Ijslanders zijn leuk, maar je moet er wel mee kunnen rijden[kun je tolten]ze zijn ook eigenwijs en zijn lekker pittig voor sommige mensen zelfs te. Een ijslander is ook niet echt groot gemiddeld 1.35 maar kan wel makkelijk een volwassene dragen, ze zijn laat volwassen en mogen eigenlijk pas met hun 6e ingereden worden, ook zijn ze vrij prijzig.
Heb nog wel een paar leuke rassen voor je , een fellpony, een merens, en wat dacht je van een leuke kruizing,een camarque[maar is wat moeilijker aan te komen], een schwarzwalder.
welsh cob ze zijn pittig en ze zijn best eenkennig dus kan je er een hele goeie band mee opbouwen, ik heb er ook 1 voor foto's kijk op pf xx
GittekeZ1
Geplaatst: 31-05-11 18:05
Een Gelders is nu niet direct wat ze zoekt denk ik ook al ben ik er erg gek op Uit haar wensen lijstje Zeg ik Ga voor de Haflinger echt super veel zijdig en geeft veel mogelijkheden op elk vlak wel een goeie uit zoeken in ieder ras zitten slome en niks zeggende paarden de klik moet er zijn kijk eerst eens rond ga naar stamboek keuringen bv je krijgt er een beeld van het ras
elisedcl
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-11 18:05
oke dan, bedankt! nog? en zitten de fjorden goed?
rienne
Geplaatst: 31-05-11 18:11
Welsh Cob eenkennig
Nee hoor valt reuze mee.
TS, ik zou ook idd kijken naar haflinger, fjord, Welsh cob, tinker Of misschien een klein trekpaard.
Naborah
Geplaatst: 31-05-11 18:13
Hier is een centraal topic voor, dus ik TeM . Tenzij ik het topic dusdanig anders interpreteer, maar dat lijkt mij niet het geval. [YRT] Welk ras past het beste bij je?