Pony voor de kinderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Pony voor de kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:39

Daar zeg je wel wat bij! Een klassieke. Bij de Haf kun je ook heel vervelende, vurige exemplaartjes treffen. Als je zo'n paard wil, moet je iemand meenemen met kijk hierop. Mijn moeder heeft een Irish Cob staan. Ook ongelooflijk mak! Echt een gouden beestje.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:53

Zit voor ons zelf nu ook aan een Fries te denken.
Maar een haflinger / Fjord voor mijn kideren vind ik eigenlijk een beetje te groot. Liever een kleiner maatje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:12

Ik heb zelf het meeste ervaring met welsh pony's. voor mij moeten het uitstekende kinderpony's zijn en niet te gauw onder de indruk. Dat ze zenuwachtig en pittig zouden zijn is maar net welke pony je treft denk ik, maar dat geldt voor elk ras. Ik heb er 5 en eigelijk alle 5 erg mak, zelfs de jonkies. Ik heb er eentje voor de kar, die is ook werkelijk zadelmak, tuigmak, verkeersmak geboren. een betere kinderpony kun je je niet wensen. mijn andere merrie is iets pittiger, maar zet er een kind op en dan is ze weer schaapmak. de andere 3 zijn nog <3jaar dus nog niet zoveel over te oordelen, maar zoals het er nu uitziet kunnen die de andere met gemak opvolgen.
gewoon verschillende pony's proberen, maakt niet uit welk ras, ook via ponyclubs/maneges even informeren of ze geen brave kinderpony's te koop weten, zij kennen de pony's vaak al jaren.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:19

Is een fell pony misschien een optie?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:28

Ik zou eerlijk gezegd niet gaan voor een bepaald ras, maar een betrouwbaar dier dat al wat heeft gezien van de wereld en zich bewezen heeft als kinderpony. Qua stokmaat zou ik denken aan een pony rond de 1.20-1.30, wel een handzaam maatje voor de kinderen (en hoeven ze ook niet in de split), maar groot genoeg om niet heel snel af te groeien.
Maar het aller belangrijkste is wel dat hij braaf en betrouwbaar is, ik zou me zeker niet op een ras vast pinnen, zitten genoeg draakjes met papieren tussen of bomproof dieren zonder papier.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:42

tieka schreef:
De Ijslander is misschien ook wel een optie!
Ze zijn betrouwbaar, houden van knuffelen, en hij kan een hoop gewicht dragen!
haha en ze hebben een lekkere dikke vacht, dus kunnen de kids lekker poetsen enzo:p

IJslander voor kinderen zou ik niet doen. Mijn ervaring met deze dieren is dat ze het heft in eigen hand nemen als ruitertjes (nog) niet goed kunnen rijden. Ze zijn niet gemeen, maar ook zeker niet altijd meewerkend en dat lijkt me bij kinderen toch wel een vereiste ;). Zoals eerder gezegd kunnen kinderen snel afhaken als ze een beetje bang worden van de pony, wanneer deze niet luistert. Niet de bedoeling.
Uiteraard zullen er ook ijslanders zijn waar prima jonge kinderen op kunnen rijden, je moet het net treffen. Al geldt dit natuurlijk voor ieder paard, onafhankelijk van zijn/haar ras.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:27

We gaan inderdaad maar even goed informeren als het zover is.
Voorlopig eerst maar ons huis zien te verkopen, valt niet mee met de huizenmarkt van nu.