Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:18

Naira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:09

Ik hou niet van grove KWPN-ers, precies zoals Ann zegt: sommige rassen hebben misschien beperkingen qua gangen maar ik ken genoeg Tinkers die *vele* malen prettiger en soepeler rijden dan sommige KWPN-ers...bovendien zien ze (deze kwpn-ers dus Knipoog ) er soms een beetje lomp uit....(dit slaat waarschijnlijk nergens op en is ook meer een gevoel: een slank paard kan er soms voor mij gevoel *veel* lomper uitzien dan een Belgisch trekpaard, terwijl de hele wereld er dan anders over denkt...ik ben gewoon gek Haha! )

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:12

Ik houd niet van Arabieren, Fjorden, Ijslanders en Haflingers. Vraag me niet waarom maar deze typen paarden spreken mij absoluut niet aan. Geef mij maar een Tuiger! Maar goed die vinden de meeste mensen lelijk.
(maar dan hebben ze die van mij nog niet gezien!)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:39

Geen smalle paardjes, als Arabieren.
En er zijn paarden die ik best mooi vind van een bepaald ras, maar ook die ik verschrikkelijk vind, dus vind het gewoon moeilijk.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:41

ik houod van alle paarden, maar wat ik serieus lelijk vind zijn die verbouwde paarden, die mini's in amerika (niet alle, maar veel). america's gone crazy. ook die saddlebreds die zo mishandeld gereden worden. afschuwelijk, maar de paarden zijn dan wel nog mooi. dus vele mini's van daar.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:33

Dees schreef:
Tinkers; ik begrijp niet wat mensen eraan vinden. Het is niet eens zozeer de kleur, want er zijn erbij die wel mooi zijn van kleur (die zwarte van Maaike bijvoorbeeld, Sarah is wel mooi). Maar hun bewegingen zijn o zo beperkt.
Dat was echt wel het laatst wat ik ooit kocht...

Maar IMO, niet alleen omdat ik een tinker heb, zijn de bewegingen zeker niet meer beperkt dan die van bijv. een fjord oid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een paar foto's van mijn tinker. Ik ken veel fjorden die toch een stuk minder ruim bewegen.

Zo vind ik persoonlijk fjorden weer wat minder. De meeste tuigers vind ik ook, niet echt mooi.

Het mooiste vind ik denk ik een leuk, luxe goed gebouwd kwpnertje. Maar zo lange, lompe kwpner kan daar tegen over ook weer oer lelijk zijn.

Friezen vind ik echt uitstraling hebben. Sommige tinkers ook. Arabieren vind ik opzich ook niet lelijk.

Maar de meeste ijslanders en shetten kunnen hoewel ze ozo schattig zijn, niet echt mijn hart veroveren.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:42

ik denk dat je mij zeker nooit thuis zal zien komen met een fjord.
Zo heb ik meer rassen die ik niet heel geweldig vind..geef mij maar iets warmers Lachen
Alhoewel ik dan echt gek ben op de dressuur rijpaarden..zitten daar ook echt vreselijk elijke bokken tussen waar ik ook nooit mee thuis zal komen Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:47

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 06-11-24 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:48

Ik vind eigenlijk geen enkel ras lelijk Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar arabieren. Ik hou van elegante, ranke paarden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:53

Ik vind alle rassen wel iets hebben. Ik heb natuurlijk wel m'n voorkeuren. En dan staan bij mij de tuigers en de gangenpaarden, zoals dravers en ijslanders onderaan mijn lijstje. Ook ben ik niet zo kapot van arabiertjes en tinkers. Maar ik vind ze niet lelijk ofzo. Alleen andere rassen vind ik mooier om te zien. Soms zie ik een foto van een arabiertje en dan is het echt *KWIJL*, dus tja...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:55

tuigers met een ramshoofd blegghh

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:01

KWPN-ers.... 't zijn opzich wel mooie paarden hoor, maar niet iets voor mij... ik zie mijzelf echt niet op zo'n groot dressuur/springpaard rijden... ik ga toch meer voor de sobere types en natuurlijk gangenpaarden

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:10

Ik zou zo snel geen ras kunnen verzinnen wat ik echt lelijk vind. Ik vind wel eens een ras wat minder mooi, maar ieder ras heeft ook wel weer wat.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:19

Gelderse en Groningers vind ik vaak lelijk.
Ook van Fjorden en Tinkers zijn maar weinig mooie vind ik.
Maar bij elk ras zitten wel wat mooiere en minder mooie paarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:20

Ben niet weg van fjorden, en tinkers met een ramshoofd vind ik afschuwelijk.... Tinkers met een fijner hoofdje vind ik weer wel leuk.

En tja, wat ponyzotje zegt over de american mini. Je moet ervan houden, maar een goed gefokte mini is echt geweldig (en dan denk ik bijv aan boones little buckaroo Haha!)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:05

ik vind een ramshoofd over het algemeen echt niet mooi, en paarden met een zgn melkmuil (vind het nog steeds zo'n vreemde uitdrukking), dat zijn geloof ik voornamelijk exmoors.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:02

melkmuil is wit. Exmoors hebben een meelsnoet.
Vind exmoors en dartmoors onwijs leuke pony's!

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:25

Ik hou niet zo van Arabieren (meestal) van die zenuwepezen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:52

Ik houd ook niet zo van die grove paarden en ook niet van ramsneuzen. Verder vind ik niet bepaald een ras lelijk, er zijn van elk ras ook wel mooie exemplaren, maar een grof type is niet echt mijn smaak.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:57

Magere typetjes zoals dravers kunnen mij niet echt bekoren.
Ook ben ik niet dol op ramshoofden.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:27

Jessie88 schreef:
KWPN-ers.... 't zijn opzich wel mooie paarden hoor, maar niet iets voor mij... ik zie mijzelf echt niet op zo'n groot dressuur/springpaard rijden... ik ga toch meer voor de sobere types en natuurlijk gangenpaarden

Amen Haha!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:05

WAt grappig dat veel mensen niet zo van arabieren houden ( voor veel mensen is et een droom )!
Ik houd zelf niet zo van shetlanders, fjorden, tinkers.
Qua uiterlijk is het tuigpaard ook niet mijn type maar qua beweging vind ik ze echt grappig ( de knie aktie) Dravers vind ik echt verschrikkelijk maar dan nog niet eens qua uiterlijk! hoe ze lopen ... bah. ( mijn mening)
Sommige arabieren vind ik ook nie zo geweldig.( vooral die beestjes met zo'n lange rug en die staart die ze hoog optillen) De arabieren die in de sport worden gebruikt vind ik meesta wel mooi!
Mijn type paard is het sportpaard en voornamelijk richting de dressuur!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:27

Voor mij bestaat er geen lelijk paard of ras.
Allen hebben ze iets moois.
Maar dat moet je maar net willen zien.
Er zijn wel paarden die kijken niet vriendelijk uit de ogen. Die vind ik dan niet lelijk, maar heb ik niets mee... en het leuke is met de baasjes van zon paard heb ik vaak ook niets.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:32

Je zult toch een Tinker hebben zeg, jakkes Tong uitsteken

Ik vind tuigers vaak niet mooi, hoewel ik ook hele mooie exemplaren ken.
Een ras wat ik echt niet mooi vind is een Akhal Teke (geloof dat je het zo schrijft?) Net hazewindhonden...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:38

Een Akhal-Teké vind ik echt lelijk, zo spichtig.... Net als een Hazewindhond, ook zo mager, net zo lelijk.... Verder zijn er niet echt rassen waar ik een hekel aan heb. Natuurlijk zijn er paarden waar ik minder gecharmeerd van ben, ik hou niet van ramshoofden maar bij sommige paarden heeft het juist wel wat (en Image heeft een beetje een ramsneus... Scheve mond ). Ik hou niet echt van tuigers maar daar kunnen ook hele mooie paardjes tussen zitten, net als ik niet zo van Tinkers gecharmeerd ben, maar ook daarvoor geld, zitten best leuke paardjes tussen af en toe! Ik zal er nooit 1 kopen, net als een IJslander, maar dat wil niet zeggen dat ieder ras niet zijn mooie en minder mooie exemplaren heeft!